מסע גרוטאשטח השני יצא לדרך בסוכות

חוצה ישראל ברכבים 2X4 בשווי עד 5,000 שקל בלבד: מסע גרוטאשטח יוצא לדרך בפעם השניה עם 40 משתתפים שיחצו את המדינה דרך השטח במסע חוויתי שיתקיים בחג סוכות.

ששי כהן 05 באוק, 2016
מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן

שלל הג'יפונים שהפכו בשנים האחרונות להיות המכונית העממית החדשה בישראל, עולים לכביש עם הנעה 2X4 ורובם המוחץ של הלקוחות לא מעז לרדת איתם באמת לשטח, למרות שלחלקם יש יכולות שטח קלות עד בינוניות לא מבוטלות. אז מה תגידו על חבורה של 40 כלי רכב שיוצאים למסע שטח חוצה ישראל, הכולל מכוניות משפחתיות בשווי עד 5,000 שקל בלבד, המצוידות בהנעה קדמית בלבד?
מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן
בחג הסוכות הקרוב יתקיים בפעם השניה מסע השטח החוויתי "גרוטאשטח", בו כל הרכבים המשתתפים במסע סטנדרטיים לחלוטין ללא הנעה כפולה, כאשר עלות הרכב המשתתף במסע אסור שתעלה על סך של 5,000 ₪ (הסכום כולל ביטוח למסע, טסט, חלקי חילוף לרכבים, צמיגים נוספים וכד'). מטרת המסע אינה מירוץ או תחרות אלא ניווט חווייתי שיחל בגליל המערבי ויסתיים בפארק תמנע באורך של כ- 800 ק"מ רובו בשטח, למעט קטעי קישור בהם יעבר בכביש. המשתתפים יתמודדו בתנאי שטח משתנים הכוללים בצפון את שבילי העמק והגליל, בדרום שבילים חוליים וערוצי נחלים, במדבר ובנגב בואכה פארק תמנע.מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן
את המסע ילוו צוותי סיוע מקצוענים, אשר יוכלו לעזור בתיקון התקלות והחילוצים במידת הצורך. באירוע ישתתפו כ-40 כלי רכב, הנהוגים ע"י חובבי רכב ושטח בנשמה, לרבות בכירים מצוותים המוכרים בארץ מעולם המרוצים, ביניהם: גל שחם וקיד נמרוד אופיר, הלל סגל ורז הימן, דדי שפרונץ, ניצן שקל ואחרים. הלינה לאורך נקודות המסלול תתקיים באתרי קק"ל שימותגו ויסומנו עבורם בדגלים משותפים של קק"ל וגרוטאשטח.מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן מסע גרוטאשטח, צילום: עדי כפרה שפרן
הרוב המוחץ של הדגמים שישתתפו במסע הינם מדגמי סובארו ובעיקר מדגם האימפרזה, המהווים עדות לאמינות הרכבים ותחזוקתם הנוחה יחסית.
האירוע בחסות מספר ספונסרים ובראשם חברת פוינטר אשר תתקין על כל רכב שמשתתף במסע, מערכת GPS לאיתור וניהול צי  כדי שהצופים בבית יוכלו להתחבר לאפליקציה ייעודית למסע ולראות בכל רגע נתון את שמות הצוותים והתקדמותם במסע – פרטים על האפליקציה יופיעו בדף הפייסבוק של גרוטאשטח.
המארגנים: רועי אלוני ועדי שפרן – כפרה.
דף הפייסבוק של מסע גרוטאשטח: