מסע גרוטאשטח יוצא לדרך

מסע גרוטאשטח 2016 יחל בפסח באילת ויסתיים למרגלות החרמון וצפויים להשתתף בו כ-30 רכבים משפחתיים 2X4 בשווי עד 5,000 ש"ח בלבד, שינסו לחצות את המדינה בעיקר דרך השטח.

ששי כהן 16 במרץ, 2016
מסע גרוטאשטח

מסתבר שישנם הרבה דברים שניתן לעשות עם רכבים ישנים ( בגיל 20-25 שנה ), שברוב המקרים לא תצליחו להשיג עבורם יותר מ-5,000 שקלים. כך למשל, בפסח הקרוב יצא לדרך מסע גרוטאשטח, הכולל כ-30 צוותים של מכוניות משפחתיות המצוידות בהנעה רגילה 2X4 ובשווי של עד 5,000 שקל, במטרה לחצות את הארץ מדרום לצפון דרך השטח עם מכוניות ישנות שאינן פותחו עבור נסיעה בשטח.

המסע החוויתי יצא לדרך השנה בחג הפסח בתאריכים 28-30.4.16. המסע שיחל באילת ויסתיים בקיבוץ שניר למרגלות החרמון באורך של כ- 800 ק"מ רובם בשטח. המשתתפים יעברו בתנאי שטח משתנים הכוללים שבילים במדבר, בנגב, באזור המרכז, ובצפון בשבילי העמק והגליל עד רמת הגולן.
מסע גרוטאשטח מסע גרוטאשטח – צילום: עדי כפארה שפרן
גרוטאשטח הינו מסע חווייתי (אינו מרוץ או תחרות), של רכבים שאינם רכבי שטח. כל הרכבים שמשתתפים במסע סטנדרטיים לחלוטין ללא הנעה כפולה, כאשר עלות הרכב המשתתף במסע לא עולה על סך של 5,000 ₪ (הסכום כולל ביטוח למסע, טסט, חלקי חילוף לרכבים, צמיגים נוספים וכד'). חברת פוינטר, תתקין על כל רכב שמשתתף במסע, מערכת מעקב מיוחדת שהצופים בבית יוכלו להתחבר לאפליקציה ייעודית למסע ולראות בכל רגע נתון את שמות הצוותים והתקדמותם במסע – פרטים על האפליקציה יופיעו בדף הפייסבוק של גרוטאשטח. מסע גרוטאשטח – צילום: עדי כפארה שפרן
הצוותים ברכבים לוקחים את כל ציודם האישי ברכב: ציוד לינה, אוכל, שתייה, כלי עבודה וחלקי החילוף לרכבים. המסע יתנהל ברובו בשטח, נסיעה בשבילים (למעט קטעי קישור בהם יעברו הרכבים בכביש). במידה ותהיינה תקלות ברכבים, הצוותים מתקנים הכל בשטח, כחלק מהאתגר והכייף של המסע. את המסע ילוו צוותי סיוע ספציפיים אשר יוכלו לעזור בתיקון התקלות וחילוצים במידת הצורך.מסע גרוטאשטח מסע גרוטאשטח – צילום: עדי כפארה שפרן
בגרוטאשטח ישתתפו כ- 30 רכבים כשהצוותים מורכבים מאושיות מוכרות מתחום הספורט המוטורי, מתחומי הראלי רייד והעבירות, שלסוף שבוע אחד משאירים את התחרויות והאתגרים מעולם הספורט בצד ומתפנים לחוויה אחרת לגמרי.
נפתח דף פייסבוק בו מעדכנים את תהליך הכנת הרכבים למסע ועדכונים יומיים מהאירוע עצמו – גרוטאשטח
המארגנים: רועי אלוני ממוסך גבע ועדי שפרן- כפרה.