מס הקנייה על רכב חשמלי יעמוד על 10% עד סוף 2017

שר האוצר, משה כחלון, חתם לאחרונה על צו שנועד להמשיך ולעודד את השימוש בכלי רכב חשמליים באמצעות קביעת שיעור מס קנייה מופחת של 10% עד לסוף שנת 2017.

ששי כהן 24 בדצמ, 2015
ניסאן ליף 2016

מעודדים תחבורה ירוקה : בהתאם לציפיות, חתם לאחרונה שר האוצר משה כחלון על צו שנועד להמשיך ולעודד את השימוש בכלי רכב חשמליים באמצעות קביעת שיעור מס קנייה מופחת של 10% עד לסוף שנת 2017. כל שנותר לקוות הוא שיתחילו להגיע יותר מכוניות חשמליות לארץ, כאשר כיום משווקת רק ניסאן ליף שמוצעת ב-138,990 ש"ח וסובלת ממכירות אפסיות, עקב מספר גורמים ובראשם שיווק תמוה של היבואן עם חוסר השקעה בשיווק ובפרסום הרכב.




לדברי רשות המסים, עדיין היקפי השימוש בכלי רכב אלו מצומצמים ביותר, הן בשל העובדה שהטכנולוגיה טרם הגיעה להבשלה מלאה בכל הנוגע למגבלות טווח הנסיעה וזמן טעינת הסוללה, והן בשל פריסה מצומצמת של נקודות הטעינה ומחיר הרכב, שיקר יחסית בגלל עלות הסוללה החשמלית. הדגם היחיד החשמלי ששוק עד כה בישראל ובהצלחה מוגבלת היה רנו פלואנס ZE ששווק ע"י בט פלייס לתקופה קצרה עד שהחברה נסגרה.
הטבת המס לרכב חשמלי, ניתנת כבר משנת 2009 ומוארכת מעת לעת, ויחד עם זאת עדיין לא היתה מספיק תמריץ ליבואנים לייבא כלי רכב חשמליים ( למעט בשוק רכבי התפעול החשמליים והשוק הדו-גלגלי שם יש יותר עניין בכלים ).
הצו החדש מאריך עד לסוף שנת 2017 את מס הקנייה המופחת על רכב חשמלי, כפי שנקבע בחקיקה לגבי רכב היברידי ורכב פלאג-אין וכן מעמיד את שיעור מס הקנייה על רכב חשמלי בשנים 2018 – 2020 על 30%.