מס קניה חדש לדגמי היוקרה פלאג-אין

בשורות רעות לשוק היוקרה פלאג-אין הצומח: שר האוצר חתם על צו המטיל באופן קבוע מס קנייה נוסף על רכבי יוקרה, אשר יגרום כבר מהחודש להתייקרות של עשרות אלפי שקלים במחירי הרכבים.

ששי כהן 10 ביונ, 2018
ב.מ.וו i8

לאחר שבשנים האחרונות פרחו מכירות דגמי היוקרה ובראשם דגמי הפלאג-אין הייבריד, שנהנו ממס קניה של 20% בלבד, נראה שחגיגת המיסוי הנח לרכבי היוקרה עומדת להסתיים בקרוב מאוד, עם כניסתו של המיסוי החדש עליו הודיע הבוקר שר האוצר משה כחלון.



4 וחצי שנים לאחר שהוחל לראשונה מס יוקרה (באופן זמני שהוארך מספר פעמים) על רכבי יוקרה שמחירם מעל 300,000 שקל, לאחר התייעצות עם רשות המסים, חתם שר האוצר על צו לפיו תוטל באופן קבוע תוספת מס קנייה על רכבי יוקרה. כמו כן, לראשונה צו זה מחיל את מס היוקרה המיוחד החל מה- 20.6.18 גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים.

בתיקון זה תורחב תוספת המס והיא תחול גם על רכב עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנה משיעורי מס מופחתים, כגון רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב Plug-In ורכב חשמלי, כיום קיימת מגמה של יבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות הנעה אלה, והמחיר הגבוה של רכבי הפאר אינו נובע מהיותם בעלי טכנולוגיית הנעה מתקדמת אלא מהיותם רכבי יוקרה.
המס החדש שיכנס כבר בעוד 10 ימים לתוקף, מונע למעשה את האפשרות של היבואנים להצטייד בכמות דגמים גדולה של הרכבים הנ"ל שעתידים היו להשתחרר מהמכס במהירות בניסיון להתחמק מהמס החדש. בין הנפגעים העיקריים מהמיסוי החדש יהיו יבואנית מרצדס, וולוו, ב.מ.וו ואאודי שמוכרות כמות גדולה של דגמי פלאג-אין.