מצוינת אך יקרה: הונדה ג'אז 2020 החדשה במבחן דרכים

"הסופר-מיני הכי משפחתית" מבטיחה לנו הונדה ג'אז החדשה, שלצד תא הנוסעים המרווח בקטגוריה, אבזור עשיר ובטיחות מרשימה, מצוידת ביחידת כח היברידית חסכונית ושקטה מאוד לנהיגה. אבל האם זה שווה תג מחיר של 120,000 שקל לגרסת הכניסה? יצאנו למבחן.

ששי כהן 15 בספט, 2020
הונדה ג'אז 2020

אם היא נראית כמו ג'יפון, גבוהה כמו ג'יפון ועולה כמו ג'יפון, ממש לא בטוח שהיא ג'יפון… הדור הרביעי של מכונית הסופר-מיני הונדה ג'אז נחת בישראל, ועם גובה של 1.526 מטר, הוא גבוה בחצי ס"מ מקיה סטוניק ונמוך רק בס"מ וחצי מסיאט ארונה המובילים את שוק הג'יפונים הקטנים בארץ. אבל במקרה שלו, הוא לא מתחפש לג'יפון ומשווק כסופר-מיני, כאשר גרסת הג'יפון שלו "ג'אז קרוסטאר" הגבוהה מעט ממנו, לא מגיעה לארץ בשל תמחור שהיה הופך אותה ללא רלוונטית בישראל. ביחס לדור הקודם, הג'אז החדשה אפילו מעט נמוכה יותר…

"הסופר-מיני הכי משפחתית"

מפגש במציאות עם הג'אז החדשה, חושף את אותו עיצוב קופסתי שעבר גלגול נוסף, ומציע מראה מודרני אך לא משהו שיסובב ראשים. כמו שלושת הדורות הקודמים שלו, גם כאן הוקרב העיצוב על מזבח השימושיות ומרווח הפנים, המאפשרים את חלל הנוסעים הגדול, מרווח ושימושי בקטגוריית הסופר-מיני, כאשר הנוסעים בספסל האחורי נהנים ממרווח מצוין הגדול אף מכמה מכוניות משפחתיות גדולות יותר. ביחס לדגם היוצא מדובר במכונית מעט יותר קצרה (3.3-ס"מ) וקצת יותר נמוכה (3.5- ס"מ), אך למרות הצמצום הקל במידות, הודות לתכנון חכם המרווח לנוסעים אף שודרג. יחד עם זאת, בשל הסוללות של המערכת ההיברידית, נפח תא המטען הצטמצם ועומד על 295 ליטר, או עד 1,203 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.


תא נוסעים

התמקמות במושב הנהג חושפת עיצוב חדש לחלוטין, איכות חומרים משופרת, הגה עם שני חישורים בלבד (הטרנד חדש בענף), לוח שעונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה "9 מרכזי ("5 בגרסת הבסיס) תומך אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי(רק בגרסה הבכירה), המחליף את הצורך בפריסה נרחבת של מתגים ומסייע לעיצוב הנקי של תא הנוסעים. תנוחת הישיבה גבוהה ביחס למקובל בקטגוריה, והראות לצדדים מעולה הודות לשטח חלונות גדול ובמיוחד בחזית הכוללת צמד חלונות משולשים לצידי החלון המרכזי הקדמי, המקנה לרכב תחושה משהו של מסוק… המושבים, הם סוג של כורסאות רכות ונוחות במיוחד ובגרסת האלגנס הנבחנת כאן הם מרופדים בד נעים למגע המשולב בעור שנראים מצוין. גם ישיבה במושבים האחוריים נוחה במיוחד, ולטעמנו הנוחה בקטגוריה.

הונדה ג'אז 2020

אבזור / בטיחות 

הדגם ישווק בארץ ב-2 רמות גימור, כאשר גרסת ה-"קומפורט" הבסיסית מיועדת בעיקר לציי רכב, כוללת פנסי חזית ואחור מסוג LED, לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה "5, בקרת אקלים דיגיטלית, מצלמת רוורס, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, חיבורי USB ו-12V ועוד. האבזור הבטיחותי מרשים וכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה ו-10 כריות אוויר (כולל כרית אוויר חדשנית הנפתחת בין הנהג לנוסע שלצידו במטרה למנוע התנגשות הראשים במקרה של תאונה קשה). יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

רמת הגימור הגבוהה יותר "אלגנס" המיועדת ללקוחות פרטיים כוללת בנוסף: חישוקי גלגלים קלים, מולטימדיה עם מסך "9, קיפול מראות חשמלי, מושבים עם ריפודים משולבים בד ועור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, 2 יציאות USB, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

הונדה ג'אז 2020

על הכביש

הג'אז החדשה משווקת בארץ ובאירופה רק בגרסה היברידית הכוללת מפרט לא ממש שגרתי, עם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים המשודכים לתיבת הילוכים חדשה עם הילוך בודד. למעשה, בפועל מדובר במכונית אשר מרבית הזמן נוסעת על חשמל בלבד, כאשר מנוע חשמלי אחד מניע את הגלגלים הקדמיים, ומנוע הבנזין משמש בעיקר כספק אנרגיה למנוע החשמלי השני המשמש כגנרטור לסוללה החשמלית. נשמע מסובך? במציאות זה הרכב הכי פשוט לנהיגה וכל התחכום הטכנולוגי מתבצע עצמאית ולא דורש מהנהג יחס. למעשה רק במהירויות שיוט גבוהות, או תחת נהיגה אגרסיבית נכנס מנוע הבנזין לפעולה ולוקח את הפיקוד על הרכב. ההספק עומד על 109 כ"ס ומומנט מרבי של 25.8 קג"מ והביצועים טובים מבעבר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ"ש וצריכת דלק של 27.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. אל אלו מצטרפים נהיגה שקטה כמעט לחלוטין ונוחות נסיעה גבוהה מאוד, ההופכים את הג'אז למכונית מאוד מאוד נעימה לנהיגה. בסעיף צריכת הדלק, הציעה הג'אז בימי המבחן 22.2 ק"מ לליטר בממוצע, תחת נהיגה שלא התבצעה תחת כללי החיסכון המומלצים. נהגים שיודעים לנהוג באופן חסכוני, יוכלו לצפות לתוצאה אפילו טובה יותר.

הונדה ג'אז 2020

שווה את הכסף?

כשמגיעים לשורת המחיר, החל מ-119,900 שקל לגרסת הבסיס המיועדת בעיקר לציי רכב, או 123,900 שקל לגרסת האלגנס הבכירה הנבחנת כאן, מדובר בתג המחיר הגבוה בארץ למכונית סופר-מיני, תמורתם תקבלו תא נוסעים מרווח כמו משפחתית קומפקטית, לצד מידות חיצוניות המאפשרות תנועה עירונית קלילה, יחידת כח המשלבת ביצועים טובים לצד צריכת דלק מעולה, חבילת בטיחות מרשימה, ומעל לכל חווית נהיגה היברידית שקטה וחלקה שמאוד קל להתאהב בה. אל אלו מצטרפים מוניטין סחירות ואמינות של הונדה שצפויים כנראה להיות גם טובים בעתיד. בשורה התחתונה מדובר בסופר-מיני מעולה, שנקודת התורפה העיקרית שלה היא בסעיף המחיר המעט גבוה. כנראה שעל דברים טובים צריך גם לשלם קצת יותר.



עוד ממבחני דרכים