מציתה את הדמיון: הונדה סיוויק Type R במבחן דרכים

הסיוויק שמחזירה את החשק לנהוג ועל הדרך מעוררת סנסציה ברחוב. 310 כ"ס, 5.7 שניות ל-100 קמ"ש ואפילו חסכונית בדלק. הונדה סיוויק Type R במבחן !

ששי כהן 16 בספט, 2016
הונדה סיוויק Type R

מציתה את הדמיון
"יותר עוצמה טכנולוגית מכל מכונית 1600 או 1800 שאתה מכיר. יותר כח, יותר ביצועים, יותר חידושים", כך תיארו הפרסומאים את הונדה סיוויק בפרסומות שליוו את הדגם בשנות ה-90. הסלוגן המפורסם של החברה היה: "מציתה את הדימיון". עם המנוע הכי חזק בקרב המשפחתיות והביצועים הכי טובים בסגמנט, הסיוויק יכלה לגזור על זה גם קופון נאה במחיר, למצב את עצמה כמשפחתית ספורטיבית יוקרתית, ועל הדרך לרכוש לה קהל מעריצים גדול במיוחד. יחד עם זאת, עם השנים שחלפו, הסיוויק התברגנה, ניסתה לקלוע יותר לטעמם של המשפחות הממוצעות, ונושא הביצועים ירד משמעותית בתכנון 2 הדורות האחרונים, וכל סקודה פאביה או סיאט איביזה חדשה "נותנות לה בראש" כיום מבחינת הביצועים… עם הסיוויק TYPE R החדשה שנחתה כאן לאחרונה, מוכיחה הונדה שהיא עדיין מסוגלת לייצר מכוניות ספורט שריריות וקיצוניות, ולשמחתינו, הדור העשירי של הסיוויק שנחשף כבר בחו"ל ועתיד להגיע לארץ כנראה במחצית הראשונה של 2017, צפוי להיות הרבה יותר ספורטיבי ומהנה לנהיגה. עד אז, יצאנו ליהנות עם הסיוויק טייפ R החדשה.
הונדה סיוויק Type R (צילום: משה נרקיס) הונדה סיוויק Type R (צילום: משה נרקיס)
מִרְעָשׁ
הונדה סיוויק TYPE R החדשה היא לא פחות מסנסציה (מִרְעָשׁ בעברית תקנית…) על הכביש. מטוס קרב קרקע-קרקע: לקחו את הסיוויק 5 דלתות המוכרת, חימשו אותה בארבעה מבערים מאחור (אגזוזים), כנף של F35 (ספויילר צעקני במיוחד), חרטום קרבי שזועק ספורט, חישוקי "19 מהממים עם צמיגים בחתך נמוך (235/35) וקליפרים אדומים של Brembo ושלל חצאיות, כונסי אוויר ושמשות מושחרות לחידוד האווירה. התוצאה על הכביש כאמור, גוררת שלל מבטים מסתובבים, שאלות ברמזורים ושליפת מצלמות של ילדים כשהגעתי לאסוף את בני מבית הספר כאילו היתה זאת פרארי.הונדה סיוויק Type R -תא נוסעים ספורטיבי, אך האבזור אינו נדיב במיוחד הונדה סיוויק Type R -תא נוסעים ספורטיבי, אך האבזור אינו נדיב במיוחד
בתוך הקבינה
האווירה הקרבית נמשכת גם כשפותחים את דלת הנהג ונכנסים לתא הנוסעים המקבל את פניך עם צמד מושבי ספורט "באקט" בצבע אדום שחור, הגה ספורטיבי עם עור ותפרים אדומים, חגורות בטיחות אדומות, לוחית עם המספר האישי של הרכב שמיוצר בכמות מוגבלת, דוושות ספורט מחוררות, ידית הילוכים בגימור מתכתי ייחודי ושלל סממני עיצוב ספורטיבים המזוהים עם מכוניות ספורט. הישיבה נמוכה מאוד ודורשת התאמצות קלה בכניסה ויציאה מהרכב, המושבים תומכים ואוחזים היטב ולוח השעונים המוכר של הסיוויק 5 דלתות משודרג עם שלל שעונים דיגיטלים וחיווים שונים על מצב הטורבו, כח ה- G שמופעל עליך ועוד.הונדה סיוויק Type R - משחרת לטרף הונדה סיוויק Type R – משחרת לטרף
אבזור
הסיוויק TYPE R מגיעה ברמת גימור אחת הכוללת לצד שלל האביזרים החיצוניים שצויינו, גם מערכת תאורת חזית מסוג LED, מערכת Start&Stop, כניסה והתנעה חכמה ללא מפתח, בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך מורחב עם שלל שעוני עצר למדידת זמני הקפות ועוד ומולטימדיה מקורית "הונדה קונקט" בעלת מסך מגע "7, חיבור HDMI, צמד יציאות USB, דיבורית מקורית ומצלמת רוורס. האבזור הבטיחותי כולל: 6 כריות אוויר, מערכת בלימה עירונית אוטומטית והתרעת לחץ אוויר בצמיגים. מה חסר לנו? למרות המחיר הגבוה, לא אבזור הנוחות רחוק מלהיות נדיב ואיננו כולל פריטים שהפכו להיות סטנדרט במכוניות זולות בהרבה כמו: מראות מתקפלות חשמלית, חיישני אורות וגשם ואפילו גג זכוכית שנחשב לכמעט פריט חובה בקרב מכוניות ספורטיביות.הונדה סיוויק Type R - צעצוע למבוגרים הונדה סיוויק Type R – צעצוע למבוגרים
שימושיות
תלונה קלה נרשמת בסעיף השימושיות, כאן מסתפקת הסיוויק במספר מצומצם למדי של תאי אחסון וגם המושב האחורי באופן מפתיע, מספק רק צמד מושבים, למרות שמדובר בספסל המסוגל לאכלס בקלות 3 נוסעים מבחינת המרווח, כולל לרגלי הנוסעים הנהנים מרצפה שטוחה. נפח תא המטען לעומת זאת, נדיב במיוחד עם 498 ליטר הצומחים עד 1,427 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, לא מעט בשל היעדר צמיג רזרבי והסתפקות בערכת תיקון פנצ'ר מקורית המסופקת עם הרכב.הונדה סיוויק Type R (צילום: משה נרקיס) הונדה סיוויק Type R – כיף אפילו רק להסתכל עליה (צילום: משה נרקיס)
הסיוויק בעלת הביצועים הטובים ביותר שיוצרה אי פעם
הפנינה האמיתית בסיוויק TYPE R מוטמנת כמובן מתחת למכסה המנוע, שם תמצאו מנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, המתקבל כבר ב-2,500 סל"ד, המשודך לגיר ידני עם 6 הילוכים והנעה קדמית. היצרן לא חוסך במחמאות על הרכב עם תיאורים כמו: "הסיוויק בעלת הביצועים הטובים ביותר שיוצרה אי פעם" או "מכונית מרוץ חוקית לכביש", אז ניסינו לברוח קצת מהפקקים של גוש דן ולצאת אל הפריפריה, כדי שיתאפשר קצב זריז יותר מ-30 קמ"ש בממוצע, שהראה לנו מחשב הדרך בשעות שבילינו עם הרכב בגוש דן…הונדה סיוויק Type R - אחיזת כביש מושלמת ושפע של הנאה הונדה סיוויק Type R – אחיזת כביש מושלמת ושפע של הנאה
מחוץ לעיר מדובר בלא פחות ממכונית ספורט: המוסיקה הבוקעת מארבעת המפלטים נעימה במיוחד לאוזן, התאוצה מרשימה במיוחד (5.7 שניות ל-100 קמ"ש), הגיר בעל יחסי העברה קצרים ומהירים ושפע המומנט הזמין כבר מסל"ד נמוך מאוד, מספק יכולות תאוצה מרשימות למדי הן בזינוק מהמקום והן בעקיפות זריזות המתבצעות בקלות. ככל שהכביש החל להתעקל, הוכיחה הטייפ R גם אחיזת כביש מושלמת ( בין השאר הודות למרכב נמוך ומתלים קשיחים במיוחד), הגה מדויק מאוד (למרות תגבור חשמלי) ואופי נמרץ המאפשר נהיגה מהנה במיוחד. בחירה במצב " R" בכפתור הממוקם מצד שמאל של ההגה, צובעת את לוח השעונים באדום ספורטיבי, מקצינה את התנהגות המכונית והופכת את המכונית לחיה רעה מבית טוב… כשצריך גם לעצור את כל הכח הזה, מספקים בלמי הברמבו הספורטיביים יכולות משובחות, רק שלכל ההתנהגות הספורטיבית מתלווה כצפוי גם נהיגה קשיחה למדי, עם מתלים שאינם מכוונים לנוחות ומשתדלים להעביר כל בור ומהמורות בכביש הישר אליכם. למען ההגינות נוסיף שלא מדובר בנוחות החורגת מהמקובל בקרב מתחרות בקטגוריה.
הונדה סיוויק Type R (צילום: משה נרקיס) הונדה סיוויק Type R (צילום: משה נרקיס)
צריכת דלק
ביומיים שבילינו עם הסיוויק TYPE R, ביצענו 340 ק"מ שכללו נסיעות שגרתיות עירוניות פקוקות, שלל נסיעות בין עירוניות באזורים הרריים וגיחת לילה שקטה לאימונים…למרות אופי הנהיגה התובעני יחסית, הוכיחה המכונית שהיא גם חסכונית יחסית בדלק, עם תצרוכת דלק של 8.9 ק"מ לליטר בממוצע במבחן. מעבר לכך, מדובר גם במכונית שאיננה נחשבת במיוחד עם אויבי הסביבה, עם דרגת זיהום 10 סבירה בהחלט.הונדה סיוויק Type R - חסכונית בדלק ואף ידידותית יחסית לסביבה הונדה סיוויק Type R – חסכונית בדלק ואף ידידותית יחסית לסביבה
לסיכום
במחיר של 289,900 ש"ח בו מוצעת כיום הונדה סיוויק TYPE R, הממוקם מצד אחד מתחת לפולקסווגן גולף R ומצד שני גבוה משמעותית מסיאט לאון קופרה, מציעה הסיוויק הספורטיבית מכונית ספורט אמיתית, מרגשת, מהנה ובטוחה לנהיגה, כשכל זה ארוז בתוך מעטפת נוצצת ומרשימה שתקנה לכם הרבה כבוד על הכביש, ויחד עם זאת עדיין תהיה שימושית בחי היום יום הודות למרכב 5 דלתות במידה ואתם בעלי משפחה. בסעיף החובה: אבזור הנוחות אינו נדיב ביחס למחיר הרכב והמחיר הבסיסי הגבוה עלול להרחיק קונים ולהשאיר את המכונית בעיקר כמקדמת תדמית למותג שהתנער בעשור האחרון בארץ מתדמית ספורטיבית. בהתחשב במוניטין האמינות הטוב שיש להונדה ואחריות של 3 שנים המוענקת לדגם, נראה שבסה"כ יש כאן עסקה מעניינת בהחלט בשוק המשפחתיות הספורטיביות למי שיכול להרשות לעצמו.