מרצדס E350e פלאג-אין מבחן דרכים

מרצדס E350 פלאג-אין הפכה לנמכרת ביותר בארץ בסדרת ה-E קלאס, הודות ליחס עלות-תועלת מנצח. מה יש לה להציע מעבר? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 23 בנוב, 2017
מרצדס E350e פלאג-אין

20%
בישראל 2017 על מכונית נוסעים רגילה מוטל מס קנייה בגובה 83%, שממנו מופחתים עד 16,000 שקל הטבות מס בהתאם לדרגת זיהום האוויר של הרכב. על רכב המצויד במערכת הנעה פלאג-אין המשלבת בין מנוע בעירה פנימית ומנוע עזר חשמלי, עם אפשרות להטענת הסוללות דרך שקע חשמל ביתי, מוטל מס של 20% בלבד. אז קחו רכב יוקרה פלאג-אין שמחיר הבסיס שלו גבוה עוד בשער היצרן, תוסיפו לו מיסוי של 20% בלבד, וקיבלתם רכב יוקרה מתקדם וחסכוני במחיר שנמוך משמעותית ממקבילו המצויד במנוע בנזין. לא יהפוך ללהיט?



להיט בראש
110 מסירות שרשם מרצדס E350e פלאג-אין בעשרת החודשים הראשונים של השנה, הפכו אותו לדגם הנמכר ביותר של סדרת ה- E קלאס בישראל השנה, הודות להטבת המס שתמשיך איתנו לפחות עד סוף 2019. במחיר של 450,000 שקל היא הזולה בסדרת ה-E קלאס בארץ, אך מאובזרת ומציעה ביצועים המקבילים ל-E300 שעולה 100,000 שקל יותר ! למען האמת, גרסת הדיזל E220D הפופולרית בשוק המוניות רשמה 174 מסירות בתקופה הנ"ל, אך אינה מיועדת ללקוחות פרטיים ועליה מוטלות הטבות מס אף גדולות יותר השמורות לנהגי המוניות… גם המתחרה העיקרית שלה בארץ – ב.מ.וו 530E פלאג-אין הפכה לנמכרת ביותר בסדרה 5 השנה, ותהליך דומה עובר על מרבית מכוניות היוקרה שמציעות גרסאות פלאג-אין.

מערכת תאורה חכמה עם 84 נורות לד בכל פנס
ה-E350e החדשה, מציעה את אותו עיצוב חיצוני יוקרתי ואלגנטי המאפיין את הדור הנוכחי, אך גם שמרני ומאופק כמיטב המסורת, שמקבל בגרסת הפלאג-אין תיבול ירוק וממותג PHEV הכולל יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית FULL-LED הנדלקות בצהוב, הופכות לכחול ומסיימות בלבן (כמעט מופע פירוטכניקה, הודות למערכת תאורה חכמה עם 84 נורות לד בכל פנס), חישוקי 18 אינץ', קאליפרים כחולים, תווית Plug-in Hybrid כחולה וסופיות מפלט גלויות בגימור כרום בסגנון AMG.

עיצוב המזכיר את ה-S קלאס הגדולה יותר
ויהי עור
כניסה לתא הנוסעים היא כמעט בגדר חוויה. בשעה שהעיצוב החיצוני מאופק יחסית, תא הנוסעים שבדור החדש שואב המון סממני עיצוב מסדרת ה- S קלאס הבכירה, ומציע עיצוב ופאר ברמה הגבוהה ביותר, עם לוח שעונים דיגיטלי, מסך מרכזי "12.3, ריפודי עור ARTICO יוקרתיים למושבים, לדיפוני הדלתות וללוח השעונים, גימור עץ בהיר ויוקרתי ואווירה מאוד מזמינה, הן לנהג והן לנוסעים. במרצדס מדגישים את שעון זמן האנלוגי שמעטר את הקונסולה המרכזית. בעידן הדיגיטל והסמארטפון, חזרנו להתלהב משעון איכותי אנלוגי. שאפו. אחרי שכיוונתם את המושב וההגה החשמליים בדיוק לתנוחת הנהיגה האהובה עליכם, וגם כיוונתם את הכסא של הנוסע לצידכם מהצד שלכם, אם לא הגעתם לאווירה המדויקת שחפצתם בה בתא הנוסעים, תוכלו להשלים זאת בזכות תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, שבדגם המעודכן אגב, ניתן לבחור מספר גוונים שונים שיאירו את תא הנוסעים בו זמנית (לדוגמה: את הדלתות בוורוד, את פתחי המיזוג בכחול ואת הרגליים בצהוב…). ויש גם הגה רך ונעים למגע, ותוכלו גם לקרר או לחמם את הרכב עוד לפני הכניסה אליו באמצעות תכנות מראש, וגם פתיחת תא המטען נעשית כמובן גם באמצעות הנפה של הרגל.

מרצדס E350e פלאג-אין (צילום: משה נרקיס)
לא פראיירית
רכב ירוק או לא, בשעת הצורך הוא יודע גם לנשוך… מנוע ה-2.0 ליטר, 4 צילינדרים והמנוע החשמלי מפיקים הספק משולב של 282 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, המתקבלים כבר מ-1,200 סל"ד, ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים והנעה אחורית, מציעים ביצועים חמים עם 6.2 שניות ל-100 קמ"ש, שפע של מומנט נדיב הזמין בכל רגע לרגל, תאוצות ביניים משובחות, אחיזת כביש מעולה והיופי הוא שהכל נעשה בשקט וללא דרמות בתא הנוסעים. קל לזלוג למהירויות לא חוקיות גבוהות אם לא שמים לב. עבור מי שמחפש ריגושים של מכונית ספורט, אז צר לי לאכזב אתכם. אין צליל מרטיט מהאגזוז, ההגה חשמלי ולא תזרקו פתאום זנב כששלל מערכות הבטיחות האלקטרוניות פועלות ברקע.

מרצדס E350e פלאג-אין (צילום: משה נרקיס) מרצדס E350e פלאג-אין (צילום: משה נרקיס)
צריכת דלק 
את היתרון האמיתי של ההנעה ההיברידית תמצאו כמובן בחיסכון בדלק. אז לצריכת דלק ממוצעת של 40 ק"מ לליטר כפי שמצהיר היצרן לא הגענו כמובן, אך כשהסוללות מלאות ונוסעים סביב ה-20 ק"מ על חשמל בלבד, תצליחו להגיע למספרים משולבים יפים מאוד (קשה למדוד במכוניות מהסוג הנ"ל צריכה מדויקת), וגם כשהסוללות ריקות, ניתן לנהוג על מצב היברידי, ובנהיגה נינוחה להשיג סביב ה-20 ק"מ לליטר. חידוש נוסף של מרצדס הוא דוושת מצערת מסוג Pedal Haptic המציעה 2 טווחי פעולה: לחיצה קלה ונוסעים רק על חשמל, לחיצה בריאה יותר ומפעילים את מנוע הבנזין. בפועל, מדובר במשהו שדורש הסתגלות עם תחושה מלאכותית משהו של הדוושה.

שקע טעינה משולב בפגוש האחורי שקע טעינה משולב בפגוש האחורי
 מערכת DRIVE PILOT
מרצדס E350e מבטיחה יכולות פורצות דרך לנהיגה סמי-אוטונומית. לצד שלל מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בין השאר מערכות שמירה על מרחק עם בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית להתחמקות ממכשול, מערכת להתראה על עייפות נהג ומערכת PRE-SAFE שמכינה את הרכב למצב של תאונה. בפועל על הכביש, בקרת השיוט עובדת היטב בעיקר בתנועת פקקים על כבישים ישרים, כאשר בנהיגה עירונית יעילות המערכת פועלת באופן משמעותי ולא ניתן כמעט לסמוך על שלל החיישנים,הרדארים והמצלמות שימנעו תאונה. בקרת השיוט האדפטיבית דווקא עובדת טוב מהמקובל, וגם שלל ההתרעות על לוח השעונים מגיעות בזמן, אך נדמה כי רחוקים עוד הימים בהם נוכל לסמוך ב-100% על יכולות אוטונומיות מלאות

.מרצדס E350e פלאג-אין
החל מ-450,000 שקל
קשה להגדיר מכונית שמחירה הבסיסי מתקרב לכחצי מיליון שקל כמציאה, אבל בשוק מכוניות הסאלון היוקרתיות מדובר אכן במציאה עבור הלקוחות הפוטנציאליים. מרצדס E350e מהווה למעשה סוג של בייבי S קלאס עם מידות מעט יותר קומפקטיות, ועדיין עם תא נוסעים מרווח ביותר, איכות ואבזור ברמה הגבוהה ביותר ונוחות מושלמת עם מתלי אוויר כסטנדרט. אל אלו מצטרפים יתרונות דגמי הפלאג-אין עם צריכת דלק טובה במיוחד, פליטת מזהמים נמוכה ונהיגה שקטה, כאשר מעבר למצב Sport+, מפיקה ביצועים מרשימים והנאה מנהיגה. בשורה התחתונה: בשל הטבת המס המופלגת, אין פלא שהיא הפכה לנמכרת ביותר במשפחת ה-E קלאס.
בעד: כמעט הכל נגד: תא מטען צר ולא נוח להטענה, עוד רחוקה מנהיגה אוטונומית לסיכום: מכונית הסאלון הטובה בעולם?