מרצדס G קלאס החדש 2018 נחת בישראל

גדול יותר, חזק יותר ועם הרבה יותר טכנולוגיה: מרצדס G קלאס, אייקון השטח האולטימטיבי של החברה, נוחת בישראל בצמד דגמים חדשים המבטיחים לצד יכולות שטח גבוהות, גם איכות נסיעה משופרת על הכביש. המחיר יחל ב-1.177 מיליון שקל.

ששי כהן 23 ביול, 2018

קצת יותר מחצי שנה לאחר שנחשף הדור השלישי של מרצדס G קלאס, אייקון השטח האגדי של מרצדס, מודיעה כלמוביל היבואנית על התחלת שיווקו של הדגם בישראל, המבטיח יכולות שטח מופלגות לצד שיפור משמעותי בהתנהגות הכביש ביחס לדור היוצא.




ה-G קלאס החדש שומר על קווי העיצוב המסורתיים והמזוהים של הדגם, אך לוקח אותם צעד קדימה עם זוויות מרכב מעודנות יותר, יחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED והופעה כללית מעט יותר מודרנית. למרות הדימיון הניכר לדור השני, מדובר ברכב חדש לחלוטין שפותח על שלדת סולם חדשה, ומתאפיין במידות גדולות מבעבר עם תוספת של 10.1 ס"מ באורך המכונית, 12.1 ס"מ לרוחב וארבעה ס"מ לגובה, המבטיחים תא נוסעים מרווח ושימושי מבעבר.
בתוך הקבינה מציג ה-G קלאס החדש עיצוב חדש ומודרני משמעותית, עם אימוצם של צמד מסכי ה-"12.3 (לוח שעונים ומרכב מידע מרכזי) המוכרים מדגמים חדשים אחרים של היצרן, תאורת אווירה פנימית בעלת 64 גוונים לבחירה, הגה רב תפקודי עם שליטה באמצעות מגע, מושבי נהג ונוסעים עם 3 זיכרונות, מושבים מחוממים ועוד, המצטרפים להבטחת היצרן להנדסת אנוש מוקפדת ואיכות חומרים והרכבה משודרגים. 

בשלב הראשון ישווק הרכב בשני דגמים בישראל: מרצדס G500 המצוידת במנוע V8 בנזין בנפח 4.0 ליטרים, המפיק 422 כ"ס ומומנט מרבי של 62.2 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. עבור חובבי ביצועי הכביש, תוצע לצידו גם גרסת ה-G63 AMG עם אותו מנוע, אשר מפיק בגרסה המחוזקת 585 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, שיחד עם תיבת ה-9 הילוכים האוטומטית, מפיקים תאוצה מדהימה של 4.5 שניות ל-100 קמ"ש.

בזכות שלדה משופרת והמעבר למתלה קדמי נפרד, התנהגות הכביש שודרגה משמעותית ב-G קלאס החדש. נוחות הנסיעה השתנתה לחלוטין, ומאפשרת נהיגה נוחה, נעימה ובטוחה גם בכבישים משובשים. מלבד זאת, מציע הרכב שיפור נוסף בנסיעת שטח, ומציע את הקשיחות הנדרשת בתנאי קיצון, כאשר שלושת הנעילות הדיפרנציאליות (מרכזי, קדמי ואחורי) נשארו בדומה לדור הקודם. אבזור הבטיחות יכלול את מגוון מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרן, לרבות מערכת חנייה אקטיבית, התרעות על סכנת התנגשות, סטייה מנתיב, שטח מת במראות ועוד, לצד מערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי של ההיגוי, נהיגה חצי אוטונומית ועוד.
מחיר מרצדס G500 החדש יחל ב-1.177 מיליון שקל, כאשר מחיר גרסת ה-G63 AMG יחל ב-1.647 מיליון שקל. לדברי היבואן, צפי המכירות של הדגם עומד על כ-10 מכוניות בשנה.