מרצדס GLA הושקה בישראל בנסיעת שטח חוויתית

מרצדס GLA נחתה השבוע בארץ והושקה היום רשמית במסלול בית ג'ימאל כשבתפריט : 50 דקות למסלול כביש, 50 דקות למסלול שבילים ו-50 דקות למסלול שטח טכני. היה הרבה אבק.

ששי כהן 12 ביונ, 2014
מרצדס GLA בישראל ( wheel )

מותג מרצדס זכה בשנה שעברה למכירות שיא בישראל, עם יותר מ- 1,300 רכבים שעלו לכביש בשנה הטובה בהסטוריה של המותג בישראל. גם בחו"ל המותג היה לצומח ביותר בשנה החולפת מבין שלושת מותגי היוקרה ( מרצדס, אודי וב.מ.וו ) אך עדיין נמצא במקום השלישי למרות צמצום הפערים. בארץ, הוא הסתפק במקום השני אחרי אודי, אך הקדים את ב.מ.וו. אסטרטגית החברה בעולם כוללת יעד של הפיכה למותג היוקרה הנמכר ביותר בעולם עד שנת 2020, וכחלק מהכלים להגיע ליעד הנכסף, מרחיבה החברה את היצע הדגמים עם שלל דגמים חדשים שהוצגו בשנה החולפת ושלל דגמים חדשים שצפויים להגיע בשנתיים הקרובות.


מרצדס GLA בישראל ( wheel  )

מרצדס GLA בישראל ( wheel )


כך גם בארץ, ממשיך קצב השקת דגמים מרשים לכל הדיעות, הכולל גם כניסות חדשות לסגמנטים בהם לא היתה לחברה נוכחות בעבר. מרצדס GLA שנחת השבוע בארץ, הוא דוגמא לכניסה לקטגוריה חדשה, במקרה הנ"ל כמתחרה לדגמים כמו אודי Q3 שזוכה להצלחה נאה בארץ, וב.מ.וו X1 שזוכה להרבה פחות ביקוש. במרצדס מתעקשים שה- GLA, הג'יפון היוקרתי החדש שלהם, לא כולל רק פוזה מלוקקת ויכולת של טיפוס מדרכות בקניון הקרוב לביתכם, אלא גם יכולת שטח של ממש, ואת זה, הם יצאו להוכיח היום בהשקה הרשמית של הדגם.
מי מרצדס...מרצדס GLA בישראל ( wheel )

מי מרצדס…מרצדס GLA בישראל ( wheel )


המיקום : מנזר בית ג'ימאל, מעט דרומית לבית שמש
חתני השמחה : 3 מרצדס GLA : בנזין, דיזל וספורטיבי – GLA250.
התפריט : נסיעת מבחן בשלושה סבבים : מסלול כביש 60 ק"מ 50 דקות, מסלול שטח : 12 ק"מ – 50 דקות, מסלול טכני : 50 דקות.
ממתלווים לשמחה : מרצדס ML, מרצדס GL, מרצדס GLK, ובנסיעות הכביש גם מרצדס C קלאס החדשה.
קיבל פטור מפעילות שטח : מרצדס GLA250 AMG : ג'יפון ג'יפון, אבל מיועד לכביש בלבד ולא הורשה לרדת לשטח.
צפוף בשטח...מרצדס GLA בישראל ( wheel )

צפוף בשטח…מרצדס GLA בישראל ( wheel )


נקדים ונאמר, לא מדובר כאן בנסיעת מבחן אמיתית ומקיפה, אלא בנסיעת התרשמות חוויתית שארגן היבואן. במקרה הזה, הוכיח ה- GLA בנהיגה על הכביש ( גרסת GLA250 ) אחיזת כביש מעולה, תאוצה מרשימה, ( 7.1 שניות ל- 100 קמ"ש ) ונוחות מפתיעה לטובה, גם כשהיה מדובר ברמת הגימור AMG בעלת חישוקי ה- "18 וצמיגי החתך הנמוך.
אך את ההנאה העיקרית בנהיגה, סיפק ה- GLA בשטח, שם הוכיח הרכב יכולות שבילים גבוהות ואחיזה מפתיעה הודות להנעה כפולה לא קבועה הנכנסת לפעולה בעת הצורך, מתג OFFROAD לנהיגת שטח טכנית יותר, ומערכת בקרת ירידה במדרון. יחד עם זאת, עם מרווח גחון צנוע למדי של 16 ס"מ בגרסה המוגבהת… אל תצפו לעבירות יוצאת דופן בשטח, וכלי הרכב הוכיחו שהם לא מתפרקים כל-כך מהר, למרות שלל החיכוכים של הגחון עם הקרקע…
מרצדס GLA בישראל ( wheel )

מרצדס GLA בישראל ( wheel )


נדמה שבסופו של דבר, אחוז אפסי מרוכשי מרצדס GLA ירדו איתו לשטח וינסו לעשות איתו יותר מנסיעת שבילים קלה. בנהיגת השטח הטכנית, שלוותה באופן צמוד ע"י מדריכי נהיגה מאתר השטח הישראלי, הוכיח ה- GLA שהוא בהחלט מסוגל ליותר משבילי כורכר, ואף עמד בכבוד לצד אחיו למשפחה דגמי ה- ML, GLK וה-GL.
זה יורד בשטיפה השריטות האלה? כן. מרצדס ML אחרי שטח ( wheel )

זה יורד בשטיפה השריטות האלה? כן. מרצדס ML אחרי שטח ( wheel )


מרצדס GLA משווק בישראל בדגמי : GLA200 : מנוע 1.6 ליטר טורבו 156 כ"ס, 8.8 שניות ל- 100 קמ"ש, 215 קמ"ש מהירות מרבית, GLA200 CDI – מנוע טורבו דיזל 136 כ"ס , 9.9 שניות ל- 100 קמ"ש, מהירות מירבית 200 קמ"ש, ו- GLA250 המצויד במנוע טורבו 211 כ"ס, 7.1 שניות ל- 100 קמ"ש, מהירות מרבית של 230 קמ"ש.
לדברי היבואן, עד כה הוזמנו כ- 150 מכוניות מדגמי ה- GLA במסגרת הטרום השקה, ולצערו, בעיות מלאי צפויות בשנה הקרובה עקב ביקוש גבוה בחו"ל שיגרום להקצאה נמוכה לארץ. מחיר מרצדס GLA אטרקטיבי ביחס לרכב פנאי של מרצדס ומתחיל ב- 249,000 ש"ח לדגם ה- GLA200 הבסיסי והחל מ- 309,900 ש"ח לדגם ה- GLA250.

מרצדס GLA בישראל ( wheel )

מרצדס GLA בישראל ( wheel )