מרצדס S560e מבחן דרכים

לאחר היעדרות קלה מהשוק, חזרה מרצדס S560e פלאג-אין לארץ, בגרסה מחוזקת ומשודרגת שהחזירה אותה בשנה הנוכחית לפסגת רכבי הפאר הנמכרים ביותר בישראל. מה יש לה להציע למכונית המתיימרת להיות הטובה בעולם? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 13 ביונ, 2019
מרצדס S560e

שוק רכבי הפאר בישראל מצומצם למדי ומרכז בסה"כ כמה מאות יחידות בשנה. אמנם הלקוחות הפוטנציאלים באלפיון העליון פתוחים היום הרבה יותר מבעבר למכוניות יקרות ביותר בשווי של מיליון וחצי שקל או יותר (תבדקו את נתוני המכירות של בנטלי החדשה בשוק), אבל מרבית המכירות בפלח המצומצם עדיין מתרכז בדגמי המפתח של דגמי הפאר של המותגים הגרמניים, ובראשם דגמי הפלאג-אין ההיברידים הנהנים ממיסוי נמוך שהופך את החבילה הכוללת לאטרקטיבית יותר.



מרצדס S קלאס היא חביבת שוק הפאר לאורך מרבית השנים, ולאחר היעדרות קלה אשתקד מפסגת המכירות של הקטגוריה, אותה איבדה לב.מ.וו סדרה 7 (בעיקר בשל היעדר מלאי בארץ), חזרה לשוק ה-S קלאס בגרסת ה-S 560e החדשה, שמחליפה את ה-S500e, עם מפרט משודרג ומלאי זמין שהחזירו ל-S קלאס את הבכורה בשוק, עם 113 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של 2019, תוך שהיא מקדימה את סדרה 7 ממנה נמסרו כ-70 מכוניות. אאודי A8 מסתפקת במקום השלישי עם 20 מסירות ומפתיעה לרעה, פורשה פנמרה ההיברידית שלמרות תג מחיר תחרותי בסגמנט, לא מצליחה להתרומם השנה עם 6 מסירות בלבד.  הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על ה-S קלאס.

מרצדס S560e

Sonderklasse

מרצדס S קלאס החלה את דרכה בעולם בשנת 1954 כדגם ה-"Ponton"', אך רק בדור השישי שלה משנת 1972 שינתה את שמה ל-S קלאס, כאשר האות S מציינת בגרמנית את המילה Sonderklasse, או בתרגום: "מעמד מיוחד", המתאר היטב את אופיה של המכונית לאורך כל 11 הדורות שלה כחדשנית, טכנולוגית, נוחה, יוקרתית ומובילה. מעבר לכך, לא מעט הוכתרה המכונית כרכב הפאר הטוב בעולם.

מכובדת

הדור הנוכחי של ה-S קלאס כבר וותיק והושק בעולם ב-2013. בשנה החולפת עבר הדגם מתיחת פנים משמעותית, שהתמקדה בעיקר בנסתר (במכלולים הטכניים) ופחות בהופעה החיצונית, שנהנית ממרכב סדאן אלגנטי וגדול ממדים עם 5.26 מטר באורך, 2.13 מטר רוחב, 1.49 מטר גובה ובסיס גלגלים של 316 ס"מ, הודות למרכב בגרסת Long היחידי המיובא כיום לארץ. מדובר ברכב עם המון נוכחות על הכביש, עם עיצוב אלגנטי על גבול השמרני, המקרין תחושת עושר מאופקת (וכנראה מנצחת). מעבר לכך, באופן אישי, מדובר היה גם ברכב הנוסעים הגדול ביותר שחנה אצלי בחניה, והודות לשלל מצלמות היקפיות, שלל חיישנים ומערכת עזר לחניה, הצלחתי לנתב אותו בדיוק לחניה (לא היה פשוט…) ומבלי לגרד אותו על איזה עמוד. אני מניח שלרוכשים הפוטנציאלים החניה הביתית הרבה יותר מרווחת ואין צורך להיעזר בכל הטכנולוגיה הכי מתקדמת לביצוע חניה…

מרצדס S560e

מושב אחורי

את הכניסה לתא הנוסעים של ה-S קלאס אפשר לחלק לפי מעמד הנוסע: ה-S קלאס כמו המתחרות בקטגוריה, הינה מכונית פאר המיועדת לאנשי עסקים מהאלפיון העליון, מנכ"לים של חברות גדולות, ואף פופולרית מאוד בשירות אנשי סגל דיפלומטי בעולם ובשירות ממשלות רבות בעולם אשר משתמשות בו להסעת בעלי תפקידים בכירים. לרוב, כל הבכירים הנ"ל יישבו במושב האחורי, או ליתר דיוק בכורסאות המרווחות מאחור, הניתנות לכיוונון חשמלי מלא (אפילו משענת הראש חשמלית), כאשר היושב במושב האחורי יכול לשלוט חשמלית על כיוונון המושב, החלונות האחוריים, 4 ווילונות צד, ווילון אחד אחורי + ווילון של גג הזכוכית האחורי, הכל ממתגים הממקומים בכל דלת. אל אלו מצטרפים מרווח רגליים מטורף (בכל זאת בסיס גלגלים של 316 ס"מ…) וכרית נוחה במיוחד המחוברת למשענת הראש ומאפשרת נימנום ברמה של מחלקה ראשונה בנסיעות ארוכות. אבל לא הכל מושלם… רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבסיסית (הכל יחסי כמובן), לא צויד במערכת הבידור האחורית הכוללת צמד מסכים וממשק שליטה על המולטימדיה, פריטים שנחשבים למבוקשים בסגמנט הנ"ל, ואפילו לא נמצאו יציאות USB לטעינת הטלפון ובקרת אקלים נפרדת לפתחי המיזוג האחוריים, שתמצאו למשל בסקודה סופרב מאובזרת שעולה פחות מרבע מחיר…

מרצדס S560e

המקום החשוב באמת ב- S קלאס. התחושה והפאר מוחשיים, אבל האבזור בדגם הכניסה מעט חסר

סביבת הנהג

התמקמות במושב הנהג חושפת את אותו עיצוב מוכר ומוצלח שחלחל גם לסדרת ה-E קלאס וה-CLS החדשות, עם לוח שעונים מתוחכם ומעוצב, צמד מסכי 12.3 אינץ', יציאות מיזוג בצורת טורבינות המשנות צבעם בהתאם לטמפרטורה, תאורת אווירה פנימית ב-8 גוונים ברמת גימור Essence הנבחנת וב-64 גוונים ברמת גימור Ultimate Essence, שעון זמן אנלוגי יוקרתי, ריפודי עור איכותיים ושלל משטחי עץ המדפנים את תא הנוסעים וזועקים מכל עבר יוקרה. אל אלו מצטרפים חומרים איכותיים ביותר והנדסת אנוש מצוינת, המלווים בכניסה ויציאה נוחים למושב הנהג הודות למערכת ה-Easy Entry, מושבים מחוממים ומאווררים עם פונקציית מסאז', מערכת מולטימדיה משובחת, דלתות הרכב כולל דלת תא המטען מצוידות במנגנון סגירת ואקום חשמלי, כאשר בסעיף הבטיחות רושמת המכונית שלל מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות נהיגה חצי אוטונומית שמאפשרת "זחילה" בפקקים.

מרצדס S560e

כורסאות מפנקות עם פונקציית מסאז', מולטימדיה משובחת והנדסת אנוש מצוינת

367 כ"ס ו-51 קג״מ !

את השדרוג המשמעותי מול הדגם היוצא מציעה ה-S560e המחודשת בעיקר מתחת למכסה המנוע, שם מצוידת המכונית ביחידת כח היבירידית פלאג-אין EQ מהדור השלישי של היצרן, הכוללת: מנוע בנזין V6 טווין טורבו בנפח 3.0 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 367 כ"ס ו-51 קג״מ, המשודכים לתיבה אוטומטית 9 הילוכים (במקום 7) והנעה אחורית, המטיסים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלת מחשב. על הכביש מדובר בספינת תענוגות מפנקת, שהודות למתלי אוויר, מספקת תחושת ריחוף על הכביש והופכת אספלט ישראלי לאספלט משובח במדינה אירופאית… מעבר לכך, בכל פניה שתקחו בצורה מעט מהירה, המושבים האורטופדים הקדמיים ידאגו להדק את האחיזה סביב גופך כדי שלא יזוז על המושב. גימיק נחמד.

המערכת ההיברידית החדשה הנעזרת בסוללה חדשה מסוג Li‑NMC (ליתיום ניקל מגנזיום קובלט), מספקת טווח נסיעה חשמלי טהור של 50 ק"מ (40 וקצת במציאות) ובמהירות של עד 130 קמ"ש, המספקים נסיעה שקטה לחלוטין, עם בידוד מעולה מרעשי חוץ, כאשר גם רמיסה של דוושת התאוצה מאיצה את הרכב כמעט כמו רקטה, אך הכל נעשה בצורה מעודנת וללא דרמות מיותרות בתא הנוסעים. טעינה אגב של הסוללות נעשית דרך שקע כח ביתי רגיל בתוך 5 שעות, או בעמדת טעינה מהירה תוך שעה וחצי, או באמצעות טעינת הסוללות באמצעות מנוע הבנזין תוך כדי נסיעה. לקוחות שממעטים בנסיעות, יגיעו לצריכת דלק חלומית הודות לאפשרות לנסוע על חשמל בלבד לטווח של כמה עשרות ק"מ. בימי המבחן עם שילוב של נסיעות ארוכות יותר, כאשר עשרות ק"מ בוצעו לאחר שהחשמל הסתיים בסוללות, הגענו לצריכה ממוצעת של 9 ק"מ לליטר. נתון מדהים למכונית במשקל ובממדים כאלה.

מרצדס S560e

העתיד בחשמל

החל מ-855,000 שקל

הודות למיסוי נמוך של 20% לרכבי פלאג-אין, גם מרצדס S560e נהנית מהמס הנמוך ומאפשרת תג מחיר בסיסי של 855,000 שקל, ההופך את הדגם לזול ביותר במשפחת ה- S קלאס, ועל הדרך גם למבוקש ביותר בארץ, כאשר המיסוי הנמוך מאפשר לאבזר את הרכב היטב ועדיין להגיע לתג מחיר נמוך מדגמי הבנזין והדיזל, וזאת עוד לפנ ישהתחשבנו עם הביצועים המשודרגים הודות למנוע החשמלי שנוסף, לצריכת הדלק הנמוכה ולאופי הידידותי של הרכב לסביבה בעידן הירוק. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה משובחת, ותא נוסעים נוטף יוקרה המכבדים את מסורת הדגם ויוצרים את אותה חבילה מנצחת בארץ ובעולם. בימים בהם שוב מתכנן משרד האוצר העלאת מסים וקיצוץ הגרעון התקציבי, שוב עולה לאוויר שאלת מיסוי הדגמים ההיברידים, עם שמועות על מיסוי גבוה יותר לדגמים ההיברידים. האם כדאי למהר ולהזמין אחד? כנראה שאת הלקוחות הרלוונטים ל-S560e זה לא באמת מטריד.



עוד ממבחני דרכים