משאית היברידית ראשונה בארץ נמסרה לקוקה קולה

חברת כלמוביל מסרה השבוע משאית היברידית ראשונה מסוג מיצובישי פוסו קאנטר לחברת קוקה קולה, המבטיחה חיסכון של עד 23% בהוצאות הדלק.

ששי כהן 10 בדצמ, 2018
מיצובישי פוסו קאנטור היברידית

חטיבת רכבי ההובלה של כלמוביל, מדווחת על מסירתה השבוע של משאית היברידית ראשונה לחברת קוקה קולה, המבטיחה חיסכון של עד 23% בהוצאות הדלק, לצד פליטת מזהמים נמוכה משמעותית בכרך העירוני. הדגם מסוג מיצובישי פוסו קאנטור, מצויד בהנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו-דיזל 150 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק של 58.8 כ"ס, המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. יתרון המנוע החשמלי הוא בסיוע בזינוק מהמקום ובעת האצה עד 50 קמ"ש, מה שמבטיח צמצום משמעותי של פליטת מזהמים, לצד חיסכון בדלק.


במסגרת שיתוף הפעולה בין כלמוביל לחברת קוקה קולה בישראל, תיבחן היעילות התפעולית של המשאית ההיברידית בקווי חלוקה שונים ברחבי גוש דן.

לפוסו-קאנטר שלדה רב-תכליתית הכוללת מערך קדחים מקורי שמאפשר התקנה קלה של אביזרים ודיגומים. המנוע החשמלי מותקן ליד מנוע הדיזל וסוללת Lithium-Ion מותקנת בצד השלדה מול מיכל הדלק, כך שאת פוסו-קאנטר 7.5 טון חד קבינה תוכלו להתאים למגוון רחב מאד של דיגומים וסוגי עבודות.

מערכת ההנעה ההיברידית של פוסו-קאנטר צוברת אנרגיה בעת בלימה ומתאימה במיוחד לעבודות עירוניות או מוניציפאליות. עם הזינוק החלק מהמקום תודות לתיבת ההילוכים הדו-מצמדית, החסכון בדלק של המנוע ההיברידי ורדיוס הסבוב הקטן 13.8-15.2 מטרים בלבד, פוסו-קאנטר אידיאלית להובלות בטווח קצר.

לדברי אמיל קרעין מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בחברת כלמוביל: ציי הרכב בישראל מאמצים גישה חדשנית של קיימות ועמידה ביעדים סביבתיים. המעבר לציים חשמליים יוביל להפחתה ניכרת בעלויות האחזקה השוטפת של הרכבים. בעתיד הקרוב כלמוביל תרחיב את תמהיל המשאיות הקלות ההיברידיות והחשמליות בישראל ובכך נספק פיתרון מקיף למעו ציי הרכב הירוקים.


עוד מחדשות רכב