משפחת ה-KONA מתרחבת: נחשפה יונדאי קונה היברידית

יונדאי קונה זוכה לגרסה היברידית חסכונית וידידותית לסביבה, עם מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 141 כ"ס ומציעים צריכת דלק של 25.6 ק"מ לליטר בממוצע. הדגם צפוי להגיע לישראל, אך טרם ידוע מתי.

ששי כהן 03 ביונ, 2019
יונדאי קונה היברידית

חברת יונדאי מודיעה על הרחבת משפחת ה-KONA לשלושה עם הצטרפותה של הקונה ההיברידית למבחר הדגמים כתוספת לקונה בנזין ולקונה החשמלית המשווקות כבר בעולם. הדגם החדש צפוי להצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטים כמתחרה לקיה נירו וטויוטה CHR הנהנים מפופולריות גבוהה בישראל ועשוי להיות אחד ממנועי הצמיחה של יונדאי בישראל בשנים הקרובות.


בכל הנוגע למראה החיצוני, מציעה הקונה ההיברידית את אותו עיצוב מקורי ונאה של דגמי הבנזין המוכרים מהארץ, למעט חישוקי גלגלים ספורטיבים בעיצוב חדש ואופציה לתאורה ראשית בטכנולוגיית FULL LED. מתחת למכסה המנוע זוכה הדגם לאותה יחידת כח מוכרת של האיוניק ההיברידית, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר GDI המפיק 105 כ"ס ומנוע חשמלי 32kW המפיק 43.5 כ"ס וסוללת ליתיום יון. ההספק הכולל של יחידת הכח עומד על 141 כ"ס ולמנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.
יונדאי קונה היברידית

עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה הקונה ההיברידית ביצועים הרבה פחות נמרצים מדגמי ה-1.6 ליטר טורבו בנזין והדגמים החשמליים, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות (11.6 שניות בדגמים המצוידים בחישוקי "18) ומהירות מרבית של 160 קמ"ש, אך מפצה בצריכת דלק נמוכה במיוחד העומדת על 25.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן (או 23.2 ק"מ לליטר בדגמים המצוידים בגלגלי "18).

יונדאי קונה היברידית

הדגם יוצע עם מערכת ה- Blue Link החדשה של היצרן, הכוללת קישוריות מתקדמת עם הסמארטפון ומאפשרת פתיחה ונעילה של הרכב דרך אפליקציה בטלפון, מסך מולטימדיה "10.25 הכולל זיהוי קולי ב-6 שפות, שיקוף של הסמארטפון למערכת המקורית ברכב, תמיכה בגוגל אנדרואיד ואפל קארפליי ותמיכה בשלל אפליקציות. בסעיף הבטיחות זוכה הדגם לתוספת של בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת חצי אוטונומית לסיוע בנסיעה בפקקי תנועה.

מאז החל שיווק יונדאי קונה בעולם באוקטובר 2017, נמכרו באירופה כ-120,000 מדגמי הקונה.

מחברת כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל, נמסר כי הקונה ההיברידית תגיע גם לישראל אך מועד השקתה בארץ טרם ידוע. 



עוד מחדשות רכב