משתפים עם השכנים או לבד – יתרונות של עמדת טעינה לרכב חשמלי

מכירות המכוניות החשמליות הגיעו לשיא של 10% מכלל מכירות שוק הרכב החדש בארץ השנה, ואם גם אתם השתכנעתם ביתרונות הרכב החשמלי, אז הנה דברים שחשוב לכם לדעת אודות טעינה ביתית.

מדור שיווקי 19 בדצמ, 2022
עמדת טעינה לרכב חשמלי

בשנים האחרונות, אנחנו רואים יותר ויותר רכבים חשמליים, לא רק על הכביש ובחניונים ציבוריים אלא גם בחניוני הבתים שבהם אנחנו גרים. בהתאם לכך, ניתן למצוא גם יותר ויותר עמדות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים. להתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית יש יתרונות רבים, בין אם מדובר בבית פרטי ובין אם בבתים משותפים – וכדאי להכיר את היתרונות האלה לעומק, אם אתם שוקלים לקנות רכב חשמלי בעצמכם.


אם יש לכם רכב חשמלי, חשוב לתכנן היטב את הטעינה שלו

רכבים חשמליים הם כבר ממש לא טרנד, אלא עובדה קיימת שרק תלך ותהפוך למשמעותית יותר בשוק הרכב הישראלי עם כל שנה שתעבור. אם לפני כמה שנים ראינו רק מעט רכבים חשמליים על הכביש, הרי שכיום כבר יש עשרות אלפי רכבים כאלה שנמסרים מדי שנה בישראל, ומשום כך הנוכחות שלהם גם בולטת הרבה יותר. אם גם אתם רוצים להתקדם לעידן החשמלי, ומתלבטים אם לקנות רכב חשמלי, אתם צריכים לתכנן היטב את כל מה שנוגע לטעינה של הרכב הזה. עמדת טעינה לרכב חשמלי, כשהיא מותקנת בבית, היא השקעה משתלמת במיוחד בהקשר זה – גם בבתים פרטיים וגם בבתי דירות.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי מאפשרת לטעון ביעילות ובנוחות

בשביל להתקין עמדת טעינה ביתית יש צורך בחניה בטאבו. אם יש לכם חניה כזאת (לא משנה אם מקורה או פתוחה), תוכלו להתקין את עמדת הטעינה הביתית ולחבר אותה ישירות לארון החשמל שלכם, או למערכת החשמל המרכזית בהסדר תשלום מול ועד הבית. ברגע שתעשו את זה, השקעה לא גדולה מדי ברכישה והתקנה של העמדה תשתלם לכם עם עלויות טעינת רכב שזולות יותר מכל אלטרנטיבה. טעינה מלאה של סוללת רכב חשמלי לאורך לילה של חיבור לעמדת הטעינה, מגיעה לעשרות שקלים לכל היותר – וזה זול בהרבה מתדלוק של רכב בנזין או טעינה של רכב חשמלי בעמדה חיצונית. מאחר והרכב נמצא גם כך בחניון לאורך שעות הלילה – זו ללא ספק הדרך היעילה ביותר לטעון אותו.

גרים בבית משותף? יתכן שהתקנת עמדת הטעינה תהיה משתלמת יותר

רבים חושבים שמגורים בבית משותף לא מאפשרים התקנה של עמדת טעינה ביתית – אך זו שגיאה מוחלטת כמובן. בהחלט ניתן להתקין עמדות טעינה בבתים משותפים, ולמעשה יתכן שמדובר גם בתהליך משתלם יותר. אם, למשל, יש כמה דיירים שמעוניינים בהתקנה של עמדות כאלה, ניתן להתחלק בעלויות שדרוג מערכת החשמל (אם נחוץ כזה), ולהגיע להסדר משותף מול ועד הבית בתנאים משתלמים. ישנם גם אנשים שבוחרים לחלוק את עמדת הטעינה בין מספר שכנים עם חניות סמוכות ורכבים חשמליים מתאימים – אך מומלץ בכל זאת להשקיע בעמדת טעינה לרכב שלכם, כי לא תרצו להגיע למצב בו תצטרכו לטעון את הרכב ועמדת הטעינה לא תהיה פנויה.

רכב חשמלי מחייב טעינה ביתית איכותית ויעילה

כל תחזית סבירה לעולם הרכב בשנים הקרובות תגלה שצפויים להופיע יותר ויותר רכבים חשמליים בחניוני הבתים בהם אנחנו מתגוררים. בהתאם לכך, אנחנו גם נפגוש בעוד ועוד עמדות טעינה ביתיות. התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית הינה מתבקשת בשביל ליצור תשתית משתלמת, יעילה ונוחה באופן מקסימלי לטעינה של הרכב החשמלי. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא סקר שוק בין השירותים השונים בתחום, ומומלץ לבחור בשירות שדואג לעמדה, להתקנה, לביטוח ולכל מה שנחוץ לכם מסביב – בשביל להגיע לטעינה יעילה ללא פשרות.

קרדיט תמונה: pixabay