מתגעגעים ל-DR ביג? סוזוקי ויסטרום 1050 החדש בארץ

חברת עופר אבניר מתחילה בשיווק סוזוקי ויסטרום 1050 החדש, המפיק 107 כ"ס ומציע שפע של טכנולוגיה לצד עיצוב מרשים בהשראת אופנועי המירוצים של המותג משנות ה-80, הזכורים כאן מה-DR ביג.

ששי כהן 20 באוק, 2020
סוזוקי ויסטרום 1050 החדש

קבוצת עופר אבניר, יבואנית אופנועי סוזוקי לישראל, משיקה את צמד דגמי האדוונצ'רים החדשים: סוזוקי V-Strom 1050 ו- V-Strom 1050XT. שני הדגמים עוצבו בהשראת אופנועי מרוצי הראלי דקאר של שנות ה-80' ואופנועי ה-DR-Big המפורסמים של מותג סוזוקי.


הדגמים החדשים המצטרפים לקטגוריית האדוונצ'רים הפופולרית והצומחת, מצוידים במנוע V-twin, בזווית של 90 מעלות בין הצילינדרים, בנפח 1,037 סמ"ק שעודכן לתקן יורו5 המחמיר, ומציע עליית הספק ב-7% ל-107 כ"ס, לעומת הדגם היוצא. האופנועים מצוידים במצערות חשמליות מסוג Ride by wire ומציעים לרוכב שלוש מפות ניהול מנוע לבחירתו וארבע דרגות שונות לניהול בקרת האחיזה, כולל אפשרות לניתוק המערכת. בנוסף, שני הדגמים מצוידים במערכת ה-Easy Start של סוזוקי להתנעה קלה ובמערכת LRA המונעת כיבוי מנוע בהתנהלות בסל"ד נמוך.

סוזוקי ויסטרום 1050 החדש

שני הדגמים מצוידים במתלה קדמי הפוך (USD) בקוטר 43 מ"מ, מתוצרת קאייבה (KYB) יפן, הניתן לכיוון באופן מלא – עומס קפיץ, שיכוך והחזרה. המתלה האחורי מסוג מונושוק, ניתן לכיוון באמצעות ברז ייעודי נוח לשימוש. בנוסף, קיימת האפשרות בבולם לכיוון מהירות ההחזרה. מערכת הבלימה מלפנים בשני הדגמים מתוצרת Tokico והיא עושה שימוש בזוג קליפרים רדיאליים בני ארבע בוכנות כל אחד, שאוחזים בדיסקים בקוטר 310 מ"מ. הקליפר האחורי הינו מתוצרת Nisin והדיסק האחורי הינו בקוטר 260 מ"מ. שני הדגמים מגיעים כשהם מצוידים בצמיגי ברידגסטון באטאלקס 41A באותן המידות. לדגם ה-XT חישוקי חישורים ("שפיצים") ולדגם ה-A חישוקים יצוקים. נפח מיכל הדלק עומד על 20 ליטרים ומאפשר טווח פוטנציאלי של 400 ק"מ לפי צריכה ממוצעת (מדידת WMTC רשמית) של 20.4 ק"מ לליטר.

דגמי ה-V-Strom 1050 החדשים מאובזרים בלוח שעונים חדש לחלוטין מסוג LCD, בעל פונקציות רבות הנשלטות כולן באמצעות בורר ייעודי לתפריטים השונים, הממוקם בצידו השמאלי של הכידון. הכידון עשוי אלומיניום, רחב יותר מכידון הדגם היוצא ומתפקד גם כמשכך רעידות. על גבי הכידון מותקן גשר עליון חדש, המקל על התקנת אביזרים נוספים כדוגמת טלפון סלולרי או מכשיר GPS. לצד לוח השעונים ממוקם חיבור USB לטובת הטענת וחיבור אביזרים שונים. המשקף הקדמי ניתן לכיוון ללא כלי עבודה.

סוזוקי ויסטרום 1050 החדש

ה-1050XT מהווה את חוד החנית של סוזוקי מבחינת היצע הטכנולוגיה שהוא מציע. הוא מתבדל מגרסת ה-A באמצעות שפע מערכות העזר בו, בהן: SIRS, MTBS, Hill Control, Slope&Load Control, מערכת בקרת שיוט, מערכת ABS שונה (עם שילוב בלימה בין הגלגלים) וכן באמצעות חישוקים שונים. דגם ה-XT מאובזר גם במושב מתכוונן בגובהו, מגן גחון, רגלית אמצע, מגני מנוע, מגני ידיים ואפשרות לכיוון המשקף הקדמי ל-11 מצבים שונים. חישוקי הגלגלים של דגם ה-XT עשויים אלומיניום ובתצורת חישורים ("שפיצים"). חישוקים אלה, המיוצרים על ידי DID, מגיעים במידות זהות לאלו של דגם ה-A: מלפנים בקוטר 19 אינץ' ומאחור בקוטר 17 אינץ'.

הצביעות הזמינות של ה-V-Strom 1050XT הן מחווה לדגם ה-Desert Express המפורסם של סוזוקי, שהיה מדגמי האדוונצ'ר הראשונים והפופולאריים בישראל, ה-DR Big האלמותי. כולן מבוססות על צביעות דגמי אופנועי המרוץ של היצרנית בראלי דקאר. הצביעות הן: שחור, צהוב DR (מושב כחול וחישוקים מוזהבים) ואדום-לבן.

לרגל ההשקה יוצע סוזוקי ויסטרום 1050A במחיר מיוחד – 89,900 שקלים, במקום מחיר המחירון של  93,900 שקלים. דגם ה-V-Strom 1050XT, ספינת הדגל של ליין דגמי סוזוקי, המציע את חבילת הבטיחות והאבזור מהמתקדמות ביותר בהיצע היצרנית, יוצע במסגרת ההשקה ב-99,900 שקלים, במקום 103,900 שקלים שנקבעו כמחיר מחירון.



עוד מדו גלגלי