מתחרה למובילאיי: מערכת MOVON הקוריאנית הושקה בישראל

מתחרה חדשה למובילאיי: חברת א.ד.י מערכות לרכב, החלה ביבוא מערכת הבטיחות המתקדמת MOVON, המצוידת כסטנדרט גם במצלמת DVR, תג מחיר נמוך יותר וצפי מכירות של עשרות אלפי מערכות בשנה הקרובה.

ששי כהן 19 במרץ, 2017
מערכת בטיחות MOVON

חברת א.ד.י מערכות לרכב, מהחברות המובילות בארץ בתחום ההתקנות של אביזרי רכב, קיבלה את זיכיון היבוא של תאגיד MOVON הקוריאני, והשיקה הבוקר רשמית את מערכת הבטיחות המתקדמת למניעת תאונות דרכים המתחרה במערכת של מוביליאיי הישראלית. לדברי אבי זינו, מנכ"ל משותף באדי מערכות, מדובר במוצר משלים למוצרי החברה (המייבאת גם את מערכות KENWOOD ועוד) ומנוע צמיחה נוסף לחברה הפועלת בשוק ההתקנות לרכב כבר 30 שנה.



מערכת הבטיחות של מוב-און (MOVON), מבוססת רדאר ומצלמה וכוללת את 2 הפונקציות הנדרשות ע"י משרד התחבורה (תקנה 142) וחברות הביטוח עם מערכת ה- FCW המתריעה בפני סכנת התנגשות עם כלי רכב ומערכת ה- LDW המתריעה בפני סטייה מנתיב. המערכת אושרה לשיווק בישראל הן בכלי רכב פרטיים, והן בכלי רכב מסחריים, אוטובוסים ומשאיות. לצד אלה, מצוידת המערכת באופן ייחודי בתחום במצלמת דרך DVR באיכות FULL HD, המצלמת את הנסיעה ועשויה לעזור לנהג במקרה של תיעוד תאונת דרכים או אירוע אחר בנסיעה. יחד עם זאת, מדובר במערכת פחות מתקדמת מהמערכת של מובילאיי המתחרה, ואיננה כוללת זיהוי הולכי רגל ותמרורים.
חשוב לציין שלצד הפופולריות הגבוהה של מובילאיי בשוק הישראלי, החל מינואר 2018 צפוי השוק לגדול עוד יותר, עקב תקנה חדשה שתחייב את כל כלי הרכב החדשים שיעלו לכביש החל מינואר 2018 בציוד במערכות בטיחות מתקדמות (מהיצרן או בהתקנה מקומית), מה שעשוי להגדיל משמעותית את היקף השוק.
עבור חברת א.ד.י מערכות, נראה שהדרך להחדרת המוצר החדש לארץ תהיה מעט יותר פשוטה, בשל קשריה ארוכי הטווח בתחום ההתקנות לרכב עם יבואני רכב רבים בישראל, לרבות חברת טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג, חברת UMI יבואנית שברולט, איסוזו וקדילאק, חברת קרסו מוטורס יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה וחברת מאיר יבואנית הונדה. בחברה מעריכים שלצד ביצועי המערכת הטובים, מחירה הזול ב- 15-20% פחות מהמתחרה, יסייעו להחדרת המוצר בקרב יבואני הרכב ויסייעו לחברה למכור לפחות 40,000 מערכות בשנת השיווק הראשונה בישראל. יחד עם זאת, לעת עתה לא חושפים באדי מי היבואן הראשון שיבחר להתקין את מערכת MOVON במקום מובילאיי, אך מבהירים שללקוח תינתן האופציה לבחור בין 2 המערכות.

מחיר המחירון של מערכת הבטיחות MOVON נקבע על 2,490 שקל, מחיר הזול בכמה מאות שקלים ממחירי המכירה בפועל של מערכת מובילאיי, שמחיר המחירון שלה עומד על כ-4,500 שקלים. בעוד כשלושה חודשים אמורה א.ד.י מערכות להתחיל בשיווק גרסה מתקדמת יותר של  MOVON הכוללת גם מצלמת DVR אחורית. בכוונת החברה להגיע לנתח שוק של 15% כבר בשנת 2017, ולמערכת תוענק אחריות של 3 שנים הטובה בענף, לצד שירות של 24/7 במוקד ייעודי.