מתי אצלנו? למבורגיני פותחת סניף באזרבייגן

למבורגיני בישראל? למרות כל השמועות האחרונות – עוד לא. אבל אזרבייג'אן הצטרפה השבוע רשמית למפיצי מכונית הספורט האיטלקית שמשווקת גם בלבנון, ירדן וטורקיה. מתי אצלנו?

ששי כהן 07 ביונ, 2014
אולם תצוגה למבורגיני בבאקו

עד כמה אנחנו באמת מדינה מוטורית מתקדמת? כנראה שעדיין רחוקים מאוד מהמעמד הזה. אבל נדמה שמדינות הרבה פחות מפותחות כבר עברו אותנו. כך למשל, השבוע נפתח אולם תצוגה ראשון של למבורגיני באזרבייג'ן, בטקס שכלל לצד פתיחת אולם התצוגה הרשמי בבירה באקו, גם השקת למבורגיני הוראקן החדשה, תצוגת אופנה ותצוגה מרשימה של כמות גדולה של דגמי למבורגיני שהגיעו למדינה עד כה ביבוא אישי וסללו את הדרך לפתיחת סוכנות באופן רשמי ע"י נציג מקומי, העונה לשם Avtolux והתמחה עד כה ביבוא של רכבי יוקרה למדינה ומתן שירות מקצועי באופן שאושר ע"י למבורגיני.
ישראל מול אזרבייג'אן
נהוג לחשוב שהסיבה העיקרית לחוסר ייצוג של למבורגיני בישראל היא הבעיה כי מדובר במדינה קטנה עם מעט תושבים ועוד יותר מעט אנשים המסוגלים לרכוש מכוניות אקזוטיות מאוד יקרות. אם כך, מדוע באזרבייג'אן הנחשבת למדינה הרבה פחות מפותחת מבחינה כלכלית זה אפשרי? בישראל חיים כיום כ- 8 מיליון תושבים, באזרבייג'ן נתון דומה עם 9.7 מיליון תושבים. אך לצד עדיפות קלה במספר התושבים באזרבייג'ן, נתון התל"ג מצביע על 35,094 $ לנפש בשנה בישראל ( מקום 40 בעולם ) לעומת 10,365 $ באזרבייג'ן ( מקום 119 בעולם ) , מה שמעניק באופן תאורטי לפחות, יכולת רכישת רכבים מהסוג הנ"ל טובה משמעותית אצלנו. אז איך אתם מסבירים את העובדה שנעות בארץ 2-3 מכוניות למבורגיני שהגיעו לארץ בעבר, לעומת כמה עשרות מכוניות, רובן מהשנים האחרונות שהגיעו ביבוא אישי לאזרביג'ן? מדובר כמובן בנושא הרבה יותר מורכב ועיקרו הוא פערים עצומים בהכנסות לנפש במדינה המוסלמית המאפשרים לקומץ אנשים להתעשר שם בצורה קיצונית, + חוסר פחד להפגין את העושר.

השקת למבורגיני באזרבייגן - מתי אצלנו? ( צילום :NEWS AZ )

השקת למבורגיני באזרבייגן – מתי אצלנו? ( צילום :NEWS AZ )


אך הסיבה העיקרית למניעתה של פתיחת סוכנות למבורגיני בישראל היא המיסוי הגבוה מאוד המוטל על מכוניות מהסוג הנ"ל, הגורם להם להיות יקרות להחריד באופן שבאמת משאיר את אופצית הרכישה למספר אנשים מצומצם ביותר מדי שנה. מנגד, במדינות כמו ירדן ולבנון הנחשבות למדינות חלשות יחסית מבחינה כלכלית, קיימת סוכנות למכירת למבורגיני וזאת הודות למיסוי רכב נמוך משמעותית המאפשר רכישת מכונית ספורט אקזוטית במחיר סביר ביחס ליכולת של העשירים שם.

האם יש סיבה להיות אופטימים? כנראה שכן. השקתן המוצלחת יחסית של פרארי ומזראטי בארץ לפני כשנתיים, הוכיחה שיש מספיק אנשים שמסוגלים לרכוש מכונית בתחום הקרוב ל- 2 מיליון ש"ח ( כמו במקרה של פרארי ), ובחצי שנה האחרונה התרבו השמועות על " מגעים מתקדמים לייבוא רשמי של רכבי המותג למבורגיני לישראל", מה שמותיר סיכוי סביר לפתיחתו של אולם תצוגה כזה בת"א בשנה הקרובה פלוס מינוס. אם אכן יגיעו לארץ צפו למחיר התחלתי שינוע סביב 1.9 מיליון ש"ח לדגם ההורקאן החדש, מכונית ספורט על איטלקית המפיקה 610 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות.