מתלבטים איזה רכב לקנות? אל תשכחו לבדוק את כלל העלויות הכרוכות

מתלבטים איזה רכב לקנות? בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם רשימה של כלל העלויות הכרוכות ברכישת רכב חדש או יד שנייה. ( מדור שיווקי )

ששי כהן 31 באוק, 2015
טויוטה קורולה 2015

רכישת רכב חדש או יד שנייה, היא ללא ספק פעולה המחייבת אתכם להשקיע לא מעט משאבים באיתור הרכב האופטימאלי ביותר עבורכם, כאשר חלק מהשיקולים הנלווים לרכישת רכב חדש או יד שנייה הם כמובן עלות הרכב ומחיר מחירון השוק שלו. מעבר לעלות הכספית של הרכב, ישנן לא מעט הוצאות הנלוות לרכישת הרכב וגם אותן מומלץ לקחת בחשבון. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה של כלל העלויות הכרוכות ברכישת רכב חדש או יד שנייה.




עלויות הכרוכות ברכישת רכב חדש או יד שנייה
בנוסף לעלות כלי הרכב אותו אתם עומדים לרכוש, ישנן לא מעט הוצאות הנלוות להליך הרכישה, החל מעלות בדיקת הרכב במכון מקצועי לבדיקת רכבים (במקרה של רכישת רכבים יד שנייה), דרך רכישת תוספות ושדרוגים לרכב חדש ועד לתשלומי אגרות.
עלויות הכרוכות בתחזוקת הרכב
בבואכם לבחור ברכב חדש או יד שנייה שישרת אתכם לשנים הקרובות, אנו ממליצים לכם לבחון את מכלול העלויות הכרוכות בתחזוקת הרכב. אלו כוללות בתוכן: עלויות ביטוח רכב הכוללות ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד שלישי. העלויות הביטוחיות משתנות מרכב לרכב בהתאם לסוג הרכב, שנת הייצור, היקף הביטוח אותו אתם רוכשים, גיל הנהג ברכב וכדומה. עלות נוספת לתחזוקת הרכב היא אגרת הרישוי השנתית. גם כאן, העלות השנתית נקבעת בהתאם לסוג הרכב וגילו.
עלות טיפולים- סעיף הוצאות זה משתנה מרכב לרכב, והוא נקבע בין היתר בהתאם לגילו של הרכב ובהתאם להיקף הטיפולים המומלץ על ידי יצרן הרכב. כמו כן, היקף הטיפולים נקבע בהתאם לתדירות השימוש ברכב. ברוב המקרים, מומלץ לבדוק (עוד לפני הרכישה) מה הם הטיפולים ההכרחיים לרכב בהתאם להוראות היצרן ומה העלות הכוללת של הטיפולים למשך תקופה של שלוש שנים. במקביל, התייעצו עם מנהלי מוסכים בנוגע לתדירות הטיפולים ברכבים מסוג זה בהתאם לשנת ייצורם.
עלויות דלק- צריכת הדלק היא ללא ספק העלות הנלווית המשמעותית ביותר בכל הנוגע לתחזוקת הרכב. הקפידו לבדוק מה היא צריכת הדלק הממוצעת של כלי הרכב בו אתם מעוניינים, גם במסגרת נסיעה עירונית וגם במסגרת נסיעות בינעירוניות. לאחר מכן, שקללו את מחיר הטנק המלא (פול) וערכו חישוב ממוצע של הקילומטרים העומדים לרשותכם בכל טנק מלא של דלק. במידה ואתם מרבים לעשות שימוש ברכבכם, אנו ממליצים לכם לרכוש רכבים בעלי צריכת דלק ממוצעת או חסכונית.
שדרוגים ותוספות- לא מעט אנשים אוהבים להשקיע ברכבם ולטפח אותו ברמה האסתטית. טיפוח זה כולל החלפת ריפודים מעת לעת, התקנת אביזרים שונים בחלל הרכב וכדומה. במידה ואתם נמנים על הנהגים חובבי הרכבים המטופחים והמושקעים, אנו ממליצים לכם לקיים סקר מחירים השוואתי לפני כל שדרוג כזה או אחר אותו אתם עומדים לקיים ובכך לחסוך בעלויות.
לסיכום, בדיקת העלויות הכרוכות ברכישה ותחזוקה של הרכב הכרחית טרם ההחלטה אם לקנות רכב זה או שמא רכב אחר.
* המדור הינו תוכן שיווקי ממומן