חוזרים לתקופת הצנע: מה דעתכם על מיני משפחתית?

שוק המיני משפחתיות פופולארי במזרח ובמדינות מתפתחות, אך בארץ הוא מוכר לכם בעיקר מדגמי האטראז' ומאזדה 2 דמיו. אז אספנו לכם כמה מיני משפחתיות חדשות, שאולי יכולות להתאים לשוק הרכב בעידן הצנוע יותר שאחרי הקורונה.

ששי כהן 31 במרץ, 2020
סוזוקי דיזייר

הנבואות השחורות על עתיד שוק הרכב הישראלי בעידן שאחרי הקורונה, מדברות על ירידה דרמטית במכירות, צמצום משמעותי בהיקף השוק ומעבר מאסיבי של רוכשים משוק הרכב החדש לשוק היד שניה, שם יחכו ללקוחות עשרות אלפי מכוניות יוצאות חברות ליסינג, שיימכרו במחירים נמוכים משמעותית מרכב חדש. כשברקע נתוני אבטלה קיצוניים, פשיטות רכב של עסקים וחברות ומשבר כלכלי רחב, נדמה ששוק הרכב החדש (שבארץ נחשב עדיין לסוג של מותרות), עומד בפני שינוי משמעותי. אז בעידן חדש בו כולנו נדרשים לצמצום ויותר צניעות, מה דעתכם להיפרד משוק הג'יפונים החביב עליכם ולחזור למכונית משפחתית, אבל לא סתם משפחתית רגילה, אלא מיני משפחתית!


מכונית מיני משפחתית

שוק המיני משפחתיות הוא שוק פורח במדינות המזרח ובמדינות מתפתחות, שם תוכלו למצוא שלל דגמים של כמעט כל יצרן רכב עממי, הכוללים מרכב סדאן אשר פותח על מכונית מיני או סופר-מיני מוכרת, מידות קומפקטיות (עד 4 מטרים אורך, 1.7 מטר רוחב), תא מטען גדול יחסית (350 ליטר ויותר), מנוע צנוע הספק וחסכוני בדלק, ותג מחיר זול מאוד (מתחיל בפחות מ- 30,000 שקל). את הפשרה תמצאו בעיקר בסעיף הבטיחות עם אבזור בטיחותי מקובל לתחילת המילניום. בארץ דגמי המיני משפחתיות מוכרים לכם מדגמים כמו מיצובישי אטראז' המבוססת על הספייס-סטאר ומאזדה דמיו המהווה את גרסת הסדאן של ה-2 הקטנה, (שתיהן מגיעות לארץ עם מפרט בטיחות מודרני) אך למען האמת, השוק לא ממש מחבב את הדגמים הנ"ל ומרבית המכירות שלהם מתבצע בעיקר בציי הרכב, בהיקפים קטנים למדי (257 מסירות אשתקד לאטראז' ו-238 מסירות לדמיו). בחו"ל ההיצע ענק. אז אספנו לכם כמה דוגמאות שלא היינו מתנגדים לפגוש כאן (ובתנאי שהם אכן יהיו זולות באמת). נקדים ונאמר, למרבית הדגמים הנסקרים כאן, אין רישוי אירופאי ואין מפרט בטיחות שעומד בדרישות משרד התחבורה בארץ, כך שאין כוונה כרגע לשווק את הדגמים האלה בארץ, אך נחמד להכיר ובעיקר להתרשם מהמחירים המפתים בחו"ל.

סוזוקי דיזייר

סוזוקי דיזייר – למעשה סוזוקי סוויפט סדאן

סוזוקי דיזייר (Suzuki Dzire)  – 

סוזוקי דיזייר הינה גרסת הסדאן של הסוויפט החדשה, המיוצרת ע"י חטיבת מארוטי ההודית. הגרסה החדשה ל-2020 מציעה עיצוב מודרני ונאה, מידות קומפקטיות עם 4 מטר אורך, 1.73 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 245 ס"מ, אך נפח תא המטען מרשים עם 378 ליטר.  הדגם מצויד במנוע בנזין 1.2 ליטר 90 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטית ונחשבת לחסכונית במיוחד עם צריכת דלק של 24 ק"מ לליטר בגרסה האוט'. כחלק מהיותה מכונית פופולרית שם, היא מוצעת בשלל רמות גימור, כאשר הבכירה מצוידת בתא נוסעים בניחוח יוקרתי מפתה, עם גימורי עור ועץ, ומולטימדיה עם מסך "7. חסרונות: רק 2 כריות אוויר ואין מערכות בטיחות מתקדמות. המחיר בהודו מתחיל בקצת פחות מ-28,000 שקל לדגם הידני ו-34,000 שקל לדגם האוטומטי.

סוזוקי דיזייר

סוזוקי דיזייר: תא נוסעים מרשים ברמת הגימור הגבוהה. אהבנו במיוחד את עיצוב ההגה המשולב עור ועץ.

יונדאי אאורה (Hyundai Aura)

המיני משפחתית של יונדאי הינה למעשה גרסת הסדאן של ה-i10 החדשה, וגם כאן מדובר בדגם חדש לחלוטין בעולם. העיצוב מודרני אך דורש הסתגלות קלה, והיא מצוידת במנועי 1.0 ליטר טורבו 100 כ"ס מודרני ו-1.2 ליטר 83 כ"ס שמוצעים בשילוב לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטית, עם צריכת דלק של 20.5 ק"מ לליטר. גם כאן החיסרון של הרכב נוגע לסעיף הבטיחות, עם צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות. המחירים בהודו מתחילים בקצת פחות מ-28,000 שקל לדגם הידני. 

יונדאי אאורה

יונדאי אאורה

הונדה אמייז (Honda Amaze)

המיני משפחתית של הונדה, פותחה בעיקר לשווקי המזרח ואינה מבוססת דווקא על הג'אז הקטנה. למרות שמדובר בדגם שהוצג ב-2018, העיצוב רחוק מלהיות מפתה ובטח לא מדהים כמו שמרמז השם שלה… ולצד מידות קומפקטיות עם 4 מטר אורך ו-1.7 מטר רוחב, היא מצוידת במנוע 1.2 ליטר 90 כ"ס וותיק, או ב-1.5 ליטר חדשני מסדרת ה- Earth Dreams של הונדה, המפיק 100 כ"ס בגרסה הידנית או 80 כ"ס בגרסה האוטומטית רציפה, המציעה צריכת דלק נאה של עד 24 ק"מ לליטר. גם כאן סעיף הבטיחות לא מציע הרבה מעבר ל-2 כריות אוויר, מצלמת רוורס וחיישני רוורס. המחירים בהודו קצת גבוהים מהמתחרות ומתחילים בקצת פחות מ-29,000 שקל לדגם הידני. 

הונדה אמייז

הונדה אמייז

פורד אספייר (Ford Aspire)

הגרסה המיני משפחתית של פורד שהוצגה ב-2018, מבוססת על מכונית המיני פורד קא (KA) ומציעה עיצוב שונה לחלוטין מהתוצרת מהמזרח, עם מראה אירופאי שגרתי יותר, אבל בקטן…עם 4 מטרים לאורך ו-1.7 מטר לרוחב. גם עיצוב תא הנוסעים שלה בוגר ופחות מצועצע, והיצע המנועים שלה כולל מנועי בנזין 1.2 ליטר 93 כ"ס (18.5 ק"מ לליטר) ומנוע דיזל 1.5 ליטר 99 כ"ס (24 ק"מ לליטר), המשודכים לתיבת הילוכים ידנית בלבד. המחירים בהודו מתחילים החל מ-28,500 שקל. 

פורד אספייר

פורד אספייר

טאטה טיגור (Tata Tigor)

הגרסה המיני משפחתית מתוצרת קונצרן טאטה ההודי, מציעה עיצוב מודרני ונאה וכמו המתחרות מתאפיינת באותם ממדים קומפקטיים. בחזית הרכב תמצאו מנוע בנזין 1.2 ליטר 86 כ"ס, המוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטית וברשימת האבזור אופציה למולטימדיה, מצלמת רוורס, חישוקי גלגלים קלים ושמשות אחוריות מושחרות. המחיר בהודו מתחיל ב-27,000 שקל לדגם הידני ו-31,000 שקל לדגם האוטומטי.

טאטה טיגור

טאטה טיגור




עוד מחדשות רכב