יורשת ל-T ספורט? טויוטה יאריס GR נחשפה רשמית

נולדה במירוצי הראלי ומגיעה לכביש הציבורי: טויוטה יאריס GR נחשפה רשמית, ולצד הופעה קרבית, מציעה המכונית 272 כ"ס, הנעה כפולה חכמה ומשקל נמוך.

ששי כהן 12 בינו, 2020
טויוטה יאריס GR

חברת טויוטה חשפה בסוף השבוע רשמית את היאריס GR, גרסת הביצועים הספורטיבית שפותחה ע"י מחלקת הספורט והביצועים של היצרן – Gazoo Racing.


היאריס GR היא לא מכונית בסגנון היאריס TS ששווקה כאן בשנות ה-2000 והיתה גרסת ביצועים חמה ליאריס הרגילה, אלא מכונית ספורט של ממש שפותחה בשנתיים האחרונות על מסלולי הראלי ע"י מחלקת GR של החברה, האחראית למכוניות הספורט ואף פיתחה לפני את דגם הסופרה GR. הדגם שפותח על בסיס הדור החדש של היאריס (שאינו משווק עדיין בישראל), זוכה למרכב 3 דלתות ספורטיבי עם עיצוב חד וקרבי שללא ספק ייצור הרבה עניין על הכביש ויגרה את בלוטות החשק של כל חובב נהיגה.

טויוטה יאריס GR

הדגם פותח על שלדה ייחודית הכוללת שילוב בין רצפת ה-GA-B לרצפת ה-GA-C, המצויד בהנעה כפולה חכמה שפותחה במיוחד לדגם (GR-FOUR), אשר לצד משקל קליל של המערכת, מבטיחה בחירה בין 3 יחסי העברה, היודעים להעביר את הכח בין הסרן האחורי לצי הקדמי לפי אופי הנהיגה. מתחת למכסה המנוע צוידה המכונית במנוע טורבו 1.6 ליטרים חדש, 3 צילינדרים, המפיק 272 כ"ס ומומנט מירבי של 36.7 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים. בסה"כ רושמת המכונית משקל של 1,280 ק"ג בלבד, המבטיח הוט האץ' חדשה ומסקרנת. בטויוטה מבהירים שכל רכיב ברכב פותח על טהרת הספורט, ומדובר במכונית הספורטיבית 4X4 הראשונה מפיתוח מקורי של החברה מאז סיום הייצור של דגם הסליקה GT 4X4 בשנת 1999.

טויוטה יאריס GR

היאריס GR בעלת יחס כח משקל של 1 כ"ס על כל 4.9 ק"ג משקל, המאפשרים לדברי החברה ביצועים של מכוניות ספורט מסגמנט C (משפחתיות) על בסיס שלדה מסגמנט B (מכוניות סופר-מיני), עימם מאיצה המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.5 שניות ומגיעה למהירות מירבית של 230 קמ"ש. מידות הרכב קומפקטיות עם 3.99 מטר אורך, 1.8 מטר רוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים של 256 ס"מ.

טויוטה יאריס GR תעלה לכבישים באירופה כבר במחצית השניה של 2020 עם תג מחיר של 37,000 יורו לגרסת הבסיס ו-40,000 יורו לגרסה הבכירה. לארץ, אין כוונות לעת עתה לייבא את הדגם. 



עוד מחדשות רכב