נוסטלגיה לשבת: 10 מיליון טויוטה לנד קרוזר נמכרו בעולם מאז 1951

טויוטה לנד קרוזר חוגג את מכירת הרכב ה-10 מיליון בעולם מאז הושק לראשונה ב-1951. כיום משווקת אגדת השטח של טויוטה בכ-170 מדינות, ובישראל מובילה את הקטגוריה עם למעלה מ-24,000 רכבים שנמכרו כאן מאז 1997.

ששי כהן 20 בספט, 2019
טויוטה לנד קרוזר

יצרנית הרכב טויוטה מדווחת הבוקר על מכירה של יותר מ-10 מיליון מדגמי טויוטה לנד קרוזר בעולם, מאז הוצג הדגם ביפן בשנת 1951. אמנם הרכב ה-10 מיליון ירד מפס הייצור ב-31 באוגוסט 2019, אולם ייתכן שהרעש התקשורתי שעורר הדור החדש של לנד רובר דיפנדר שנחשף החודש בתערוכת פרנקפורט, שלח את טויוטה להוציא את ההודעה המיוחדת.  כך או כך, טויוטה לנד קרוזר ללא ספק נחשבת לאחת מאגדות השטח המובילות בעולם, עם מקום של כבוד לצידם של הלנד רובר ו-JEEP. אז לרגל האירוע החשוב, הנה כמה דברים מעניינים על הלנד קרוזר.


 1. הרכב הנמכר הוותיק ביותר של טויוטה בעולם

בראש ובראשונה טויוטה לנד קרוזר נחשב לרכב הוותיק ביותר של טויוטה שעדיין נמכר היום, כלומר הנמכר לאורך התקופה הארוכה ביותר. הוא הושק ב-1 באוגוסט 1951 בשם טויוטה “Jeep BJ”, והייצור שלו נמשך מזה זה 68 שנים. 

טויוטה “Jeep BJ”

טויוטה “Jeep BJ”: הדור הראשון של הלנד קרוזר משנת 1951

2. משווק ב-170 מדינות בעולם

הדור הראשון שהחל את דרכו בשנת 1951 ביפן, ענה לשם "JEEP BJ" ונמכר בתחילת הדרך מחוץ לגבולות יפן בקצב של פחות מ-100 מכוניות בשנה. רק בשנת 1955, יחד עם השקת סדרה 20 של הלנד קרוזר, החל היצוא שלו לטפס ורק בשנת 1965 נתון המכירות עבר את רף ה-10,000 מכוניות בשנה. כיום משווק הדגם בקרוב ל-170 מדינות בעולם וקצב הייצור שלו עומד על כ-400 אלף מכוניות בשנה. 

טויוטה לנד קרוזר סדרה 40

טויוטה לנד קרוזר סדרה 40 משנות ה-60 ששורדת באיחוד האמירויות.

3. אחד האחראים העיקריים להטמעת מוניטין האמינות של דגמי טויוטה

אחד היתרונות העיקריים של טויוטה לנד קרוזר נוגע לסעיף האמינות. לאורך כל הדורות של הרכב, הקפידה טויוטה על ייצור של רכב שטח אמין ועמיד באופן חריג מהמקובל, שימושי ויעיל, כאשר לא מעט דגמים שלו פותחו הודות לפידבקים של לקוחות מכל העולם והתאמה לדרישותיהם לנוע בכל סוג של דרך.

4. לא רק רכב פנאי-שטח אופנתי

בארץ הלנד קרוזר בעיקר מזוהה עם חובבי טיולים ושטח, המשתמשים ברכב כרכב משפחתי בחיי היום יום ובמכונת טיולים בזמן הפנאי. יחד עם זאת, מדובר ברכב עבודה לכל דבר ובאפריקה למשל, משתמשים ברכב לנדקרוזר למטרות סיוע הומניטרי. בבורונדי מסיעים בו ילדים חולי מלריה לבית החולים ובמחנות פליטים באוגנדה משתמשים בו להסעת חולים למרפאות. באוסטרליה, משתמשים בלנד קרוזר להתניידות במכרות אבץ ונחושת הנמצאים כ-1,600 מטרים מתחת לפני האדמה וגם כדי לרעות עדרים בחוות בקר גדולות המשתרעות על פני 8000 קמ"ר. בקוסטה ריקה שבמרכז אמריקה, ישנם אזורים שבהם משתמשים בלנדקרוזר כדי לקטוף גזרים בגובה 3,500 מטר, במדרונות כה תלולים, עד כי גם בני אדם מתקשים לעמוד בהם.

פרסומת טויוטה לנד קרוזר 2001

הדור הראשון של טויוטה לנד קרוזר שהגיע לישראל, פרסומת משנת 2001.

5. משפחת דגמי ה-Heavy Duty

מאז תחילת השיווק של הלנד קרוזר, יוצר הדגם ב-20 דורות שמיצגות 3 משפחות דגמים: Heavy Duty – הכוללת את הדגמים הקצרים והחסונים המיועדים למשימות בשטחים קשים, החל מדגם ה-BJ הראשון משנת 1951, דרך סדרת ה-20 מ-1955, סדרת ה-40 מ-1960, וסדרת ה-70 שמלווה אותנו מאז שנות ה-70 ועד הדור האחרון שהוצג ב-2014.

לנד קרוזר 70

לנד קרוזר 70- בקוסטה ריקה

6. משפחת דגמי ה- Station Wagon

דגמי ה- Station Wagon כוללים את הדגמים הגדולים והארוכים במשפחת הלנד קרוזר לאורך השנים, המתאפיינים גם הם במילוי משימות עתירות נוסעים ומטען בכל סוג השטח. הגרסה הראשונה הוצגה ב-1967 עם חשיפת הלנד קרוזר "55" Series, והמשיכה בשנת 1980 עם סדרת ה-60, ב-1989 עם סדרת ה-80, ב-1998 עם סדרת ה-100 והחל מ-2007 עם סדרת ה-200 ועד להצגת הדור הנוכחי ב-2012.

טויוטה לנד קרוזר 80

סדרת ה-80 של הלנד קרוזר משנות ה-90 באיסלנד, משודרגת לשלג

7. משפחת דגמי ה-Light Duty

משפחת דגמי ה-Light Duty מייצגת את הגרסאות הרכות יותר של הדגם, המשלבות בין יכולות כביש נאות עם דגש על נוחות נסיעה בחיי היום יום, לצד יכולות שטח גבוהות המתאימות בעיקר לחובבי טיולי שטח. אלו גם הגרסאות הפופולריות ביותר של הלנד קרוזר ששווקו בישראל מאז החל שיווק הדגם בארץ. הדגם הראשון שלהם הוצג בעולם ב-1985 תחת השם "WAGON" והחל מ-1990 החל שיווקם של דגמי הפראדו (PRADO), אשר החל מהדור השני שלו מ-1996, גם הגיעו לראשונה לישראל (1997).

טויוטה לנד קרוזר פראדו בישראל

טויוטה לנד קרוזר פראדו בישראל. צילום: אחמד אבו גרדוד

8. מכירות לנד קרוזר בישראל

לישראל הגיע הלנדקרוזר בשנת 1997 ומיד זכה להצלחה ולאהדה רבה. הדגם מוביל את מכירות סגמנט רכבי השטח המאסיביים (E-SUV) לאורך שנים ועד היום נמכרו בארץ כבר למעלה מ-24,000. רבים מהרכבים הראשונים שנמסרו עדיין נוסעים על כבישי ישראל והוא נחשב לרכב קשוח עם ביצועי שטח יוצאי דופן ועם זאת מציע נוחות, בטיחות וטכנולוגיה מתקדמת. גם בשוק היד השניה הלנד קרוזר מבוקש מאוד, ודגמים שמורים ומטופחים שלו נמכרים כיום במחירים הגבוהים ממחיר המחירון. למעט גיחות קצרות בתחילת הדרך של דגמי ה-Heavy Duty בתחילת המילניום הנוכחי עם דגמי סדרה 70 שנמכרו בעיקר למשרד הביטחון (וחלקם אף שרדו עד היום בשירות חברות טיולי שטח), וביקור קצר של סדרת ה-200 ששווקה כאן עם מנועי V8 לזמן קצר, מרבית מכירותיו של הלנד קרוזר בישראל משתייך למשפחת דגמי ה-Light Duty עם דגם הפראדו הפופולרי שנמכר כאן בגרסאות קצרות וארוכות. 

טויוטה לנד קרוזר פראדו בישראל

טויוטה לנד קרוזר פראדו בישראל. צילום: ריטה ועידן ביז'אוי

9. תערוכה דיגיטלית של טויוטה לנד קרוזר בישראל

בימים אלו, מובילות החוויות שתיעדו לקוחות לנדקרוזר קמפיין מיוחד של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל. במסגרת פעילות דיגיטל, תחת השם DRIVEN by Land Cruiser, הזמינה טויוטה את הגולשים לשתף בחוויות מיוחדות ומרגשות עם הלנדקרוזר. למעלה מ- 300 תמונות התקבלו והן מוצגות בתערוכה דיגיטלית ייחודית באתר טויוטה ישראל, ומתוכן נבחרו שש תמונות אשר מובילות את הקמפיין.



עוד מחדשות רכב