נחשף טויוטה BZ קונספט: מרמז על ה-C-HR הבא בעידן הקיימות

טויוטה תחשוף מחר בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס את ה-BZ קונספט – ג'יפון קומפקטי חשמלי המרמז על הדור הבא של דגם ה-C-HR ומדגים גם את אסטרטגיית היצרן בפיתוח מכוניות בעידן הקיימות בדרך להשגת ניטרליות פחמנית.

ששי כהן 17 בנוב, 2022
טויוטה BZ קונספט

יצרנית הרכב טויוטה ממשיכה בפיתוח דגמים חדשים בסדרת החשמליות החדשה שלה "bZ" (ר"ת של Beyond Zero), ותחשוף מחר בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס את ה-BZ קונספט, רכב פנאי קומפקטי (B-SUV) חשמלי וידידותי לסביבה, המציג את שאיפותיה של היצרנית לשמירה על איכות הסביבה וגם עשוי להיות המחליף של דגם ה-C-HR.


ה-bZ קונספט זוכה למרכב קרוסאובר בעיצוב דמוי קופה שמשלב בין קווי העיצוב שמאפיינים את ה-C-HR לבין שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה ראינו בדגם ה-bZ4X (הרכב החשמלי הראשון של היצרן, שרכבים ראשונים שלו עולים בימים אלו לכבישים בישראל), והתוצאה המתקבלת בהחלט מרשימה, עם מרכב קומפקטי ושרירי שבהחלט עושה חשק.

טויוטה BZ קונספט

בתוך הרכב מציגה טויוטה שפת עיצוב חדשה לחלוטין, מינימליסטית בעיצוב המשטחים ועיצוב נקי (אולי יותר מדי), עם שלל גימיקים הכוללים בין השאר לוח שעונים דיגיטלי ומולטימדיה עם מסכים קעורים, הגה בעיצוב מלבני וקונסולת מכשירים מרכזית העומדת על עמוד מתכוונן ומשלבת את ידית ההילוכים האלקטרונית, משענת היד המרכזית ומשטחי הטעינה האלחוטיים לסלולר. ברור לנו שגרסת הייצור שתוצג בהמשך כבר תראה ממש שונה, ומדובר כאן יותר בהפגנת יכולות טכנולוגיות ורעיונות עיצוביים.

טויוטה BZ קונספט

דגש נוסף בפיתוח הדגם החדש נעשה בתחום הצומח והאופנתי כיום בתעשיית הרכב והוא הקיימות (sustainability), עם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בייצור הרכב, כולל שילוב של חומרים ידידותיים לסביבה בתא הנוסעים, כמו דיפונים שונים מבוססי צמחים ועוד. ה-BZ קונספט הוא חלק משמעותי באסטרטגיית היצרן להפוך לידידותי יותר לסביבה, הן בפיתוח וייצור הדגמים, הן בתהליכי השימוש שלהם הכוללים הנעה חשמלית ומקורות אנרגיה חדשים, והן בטיפול ברכב לאחר שיירד מהכביש בעתיד. בכוונת טויוטה להגיע עד לשנת 2050 לניטרליות פחמנית – השגת אפס פליטות נטו של פחמן דו-חמצני.

פרטים נוספים על הרכב ותוכניות טויוטה בעידן הקיימות ייחשפו במהלך החודש הבא.

עוד מחדשות רכב