נחשפה לקסוס ES החדשה – תגיע לראשונה גם לישראל

לקסוס ES, המכונית השניה הכי נמכרת של לקסוס בעולם, הופכת לדגם גלובאלי, אשר יאפשר לו לראשונה גם להגיע לארץ. בישראל בתחילת 2019.

ששי כהן 26 באפר, 2018
לקסוס ES החדשה 2019

לאחר 6 דורות והצלחה משמעותית בהיצע דגמי לקסוס, עם נתונים המכתירים אותה כדגם השני הנמכר ביותר של לקסוס בעולם (אחרי ה-RX), חשפה לקסוס את הדור השביעי של הדגם, שיהפוך לראשונה גם למכונית גלובאלית של החברה, המיועדת גם לשיווק במערב אירופה וגם אצלנו.



לצד עיצוב אלגנטי ונועז מבעבר, ברוח שפת העיצוב החדשה של לקסוס אותה ראינו גם ב-LS החדשה וב-LC קופה הראוותנית, פותחה ה-ES החדשה על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית K החדשה (GA-K), שלדת הנעה קדמית קשיחה במיוחד, המעניקה לדגם מידות גדולות מבעבר עם תוספת של 65 מ"מ לאורך, 45 מ"מ לרוחב, ובסיס הגלגלים  ארוך יותר ב-45 מ"מ, לצד צמצום הגובה ב-5 מ"מ, המבטיחים תא נוסעים מרווח עוד יותר מבעבר.

לקסוס ES החדשה 2019


לדברי היצרן, לצוות ההנדסה של הדגם היה יעד ברור: לשנות את התדמית של ה-ES. המשמעות הייתה הפיכת מכונית סדאן שהייתה ידועה בעיקר כמכונית שקטה ונוחה, למכונית שמסוגלת באותה מידה להעניק התנהגות כביש וביצועים המובילים בקבוצה שאותם ניתן להרגיש ולשמוע.
בתוך תא הנוסעים תציע ה-ES החדשה לצד מרווח משופר, עיצוב חדש לסביבת הנהג והנוסעים, כשלרשות הנהג עומד מסך תצוגה מרכזי "12.3, תצוגה עילית ואת הדור השני של משטח המגע Remote Touch, הכולל זיהוי קולי וסייען נייד המאפשר שליטה ללא מגע יד בסמארטפון.
הדגם יגיע לישראל בגרסת ה-ES300H ההיברידית, המצוידת בדור הרביעי החדש של מערכת ההנעה ההיברידית, Self-Charging Hybrid, הטוענת את עצמה ומציעה שילוב של חיסכון בדלק, ביצועים ופליטות מזהמים נמוכות. היחידה ההיברידית כוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר, ארבעה צילינדרים בעל מחזור אטקינסון ומנוע חשמלי קל וקומפקטי יותר עם הספק גבוה יותר. ההספק הכולל של המערכת הוא 218 כ"ס וצריכת הדלק במחזור משולב עומדת על 21.2 ק"מ לליטר, לפי נתוני היצרן.

לקסוס ES החדשה 2019


לצד שלל מערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות את שלל המערכות המוכרות של לקסוס, תצויד המכונית גם במערכת פנסים ראשיים מסתגלת דו-שלבית (AHS). מערכת זו לא רק מפעילה ומכבה את האלומה הגבוהה באופן אוטומטי עבור הנהג; מערך 24 נורות ה-LED הנפרדות שלה מסוגל להתאים את פיזור האור כדי להעניק תאורה משופרת תוך הפחתת הסנוור של נהגים המגיעים ממול.
לדברי דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל : "ה- ES החדשה מהווה עבור לקסוס בישראל צעד נוסף בכיוון שאליו מובילה לקסוס העולמית, באמצעות העיצוב הדינאמי והמושך, האבזור העשיר והמתקדם וחווית הנהיגה המועצמת. אלה מייצגים את התפיסה היפנית של יוקרה מוטורית ולייף סטייל ומאפשרים לנו להמשיך להרחיב את קהל לקוחותינו. עבור דור חדש של לקוחות בישראל, טמונה כאן הזדמנות להכיר לראשונה את דגם הסדאן בעל ביצועים משופרים, טכנולוגיית הבטיחות המובילה בקבוצה ואיכות הרכבה וגימור שניתן למצוא רק לעתים נדירות בפלח שוק זה".
לקסוס ES החדשה תושק בישראל ברבעון הראשון של 2019.