נחשפה מאזדה CX-90 – תתחרה בגרנד צ'רוקי ואקספלורר

מאזדה רוצה להיות מותג פרימיום יפני, וכחלק מהאסטרטגיה, ה-CX-90 שנחשפה אמש מציעה שדרוג נוסף של האיכות, ויחידת פלאג-אין הייבריד שמצטרפת לראשונה להיצע, כשעל הכוונת שלה רכבי 7 מושבים בכירים של ג'יפ, פורד ויונדאי. מתי בארץ?

ששי כהן 01 בפבר, 2023
מאזדה CX-90

לאחר שנים בהם נעדרה מאולם התצוגה של מאזדה מכונית 7 מושבים בישראל, לאחר שלל טיזרים מתוקשרים, נחשפה אמש מאזדה CX90 החדשה, רכב הפנאי הבכיר של היצרן שיחליף בארה"ב את ה-CX-9 ולשם שינוי צפוי הפעם להגיע גם לישראל. ה-CX-90 יצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים המצוידים ב-7 מושבים, וכחלק ממאמצה של מאזדה להפוך למותג פרימיום יפני, יתחרה הפעם בדגמים כמו ג'יפ גרנד צ'רוקי, יונדאי פליסייד ופורד אקספלורר.


ה-CX-90 זוכה לפלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של היצרן, מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מאזדה ולמעשה נראה כמו גרסה מוארכת של ה-CX-60 עם שינויים קוסמטיים קלים. ביחס ל-CX-9 המוחלף, מדובר ברכב ארוך, רחב ובעל מראה מעט יותר שרירי, שיוצע לראשונה גם עם יחידות הנעה מתוגברות חשמל. גם בתא הנוסעים תפגשו באותו עיצוב של ה-CX-60 החדש, כאשר גם כאן מאזדה לא נכנעת עדיין לאופנת העיצוב הנקי (מיעוט מתגים) המאפיינת את תעשיית הרכב, ומתמקדת בהנדסת אנוש טובה וידידותיות טובים יותר לנהג בתפעול המערכות. כחלק מהניסיון למצב את הדגם גבוה יותר, איכות החומרים וההרכבה, כמו גם עיצוב ודיפון תא הנוסעים עלו שלב נוסף. בארה"ב היא תוצע גם בגרסת 6 מושבים מהודרת ומפנקת יותר, אך ספק אם זו תגיע גם לארץ.

מאזדה CX-90

היצע המנועים בשלב הראשון מכוון בעיקר לשוק האמריקאי וכולל מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטרים המפיק 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה והנעה כפולה, עם תמיכה היברידית קלה 48V האמורה לקזז כמה גרמים של פליטת CO2 לטובת מצפון נקי יותר וחשיבה על איכות הסביבה. הגרסה המעניינת והרלוונטית יותר של הדגם לארץ, מצוידת ביחידת כח פלאג-אין הייבריד (e-Skyactiv PHEV), הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר 4 צילינדרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 323 כ"ס ו-50.9 קג"מ, ומצוידת גם היא בתיבת 8 הילוכים והנעה כפולה המבטיחים לדברי היצרן שילוב אופטימלי של ביצועים, צריכת דלק וידידותיות לסביבה. דגם זה יוצע עם סוללה בקיבולת 17.8 קוט"ש המאפשרת נסיעה חשמלית טהורה לטווח מוערך סביב ה-50-60 ק"מ (נתוני ביצועים רשמיים טרם נחשפו).

מאזדה CX-90

מאזדה CX-90 יושק בארה"ב כבר בחודשים הקרובים וצפוי להגיע לארץ ככל הנראה לקראת סוף השנה. כחלק מתהליך השדרוג שעוברת מאזדה לעבר עולמות הפרימיום, המחיר ככל הנראה ינוע סביב ה-400,000 שקל, מה שאומר שלא נראה כאן להיט 7 מושבים כפי שעשתה זאת בעבר המאזדה 5. 

עוד מחדשות רכב