נחשפה מרצדס E קלאס החדשה 2016

מרצדס E קלאס החדשה, מכונית הסאלון היוקרתית שמבטיחה הרבה חידושים פורצי דרך, זוכה לעיצוב בייבי S קלאס, שלל טכנולוגיה מתקדמת והבטחה ל-25.6 ק"מ לליטר בדגם הדיזל החדש. בישראל בהמשך השנה.

ששי כהן 11 בינו, 2016
מרצדס E קלאס החדשה 2016

לאחר שלל תמונות שדלפו לרשת וטיזרים שונים, נחשפת מרצדס E קלאס החדשה בתמונות ובפרטים ראשונים ורשמיים, בתערוכת הרכב של דטרויט שנפתחת היום. עם הדור העשירי של ה- E קלאס, מקווים בחברה להזרים כמויות גדולות יותר של לקוחות צעירים יחסית מבעבר, לדגם שנחשב באופן מסורתי למבוקש יותר בקרב מבוגרים עם גיל ממוצע של 55 לרוכש הממוצע בעולם.

מרצדס E קלאס החדשה 2016 זוכה לעיצוב חדש המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של החברה, ונראה כסוג של בייבי S קלאס הן במראה החיצוני, והן בעיצוב תא הנוסעים שמציע סביבת נהג ונוסעים עשירה במיוחד, לצד שיפור מרווח הפנים בזכות הגדלת בסיס הגלגלים ב- 65 מ"מ ל- 294 ס"מ. לוח השעונים וקונסולת המכשירים המרכזית הוחלפו בצמד מסכים בגודל "12.3 מדור 2 של החברה הנהנים מרזולוציית מסך חדה במיוחד, ולרשות הנהג עומדים 3 עיצובים דיגיטלים להתאמה אישית של לוח השעונים ( קלאסי, ספורט ומתקדם ). לראשונה יוצעו בדגם גם כפתורי מגע בסגנון סמארטפון שיחליפו את מתגי השליטה הקלאסים על ההגה. את שלל נורות תאורת הפנים המתקדמת, מחליפים בדגם החדש נתאורת LED חסכונית שתציע אפשרות לבחירת 64 גוונים של תאורה בחלל תא הנוסעים.

מרצדס E קלאס החדשה 2016

מרצדס E קלאס החדשה 2016


בשלב הראשון של השקת הדגם, תוצע ה- E קלאס החדשה בשני דגמים בלבד : E200 המצוידת במנוע 4 צילינדרים בנזין המפיק 183 כ"ס ו- E220 המצוידת במנוע דיזל חדש 4 צילינדרים, בעל הספק של 195 כ"ס, תצרוכת דלק של 25.6 ק"מ לליטר במשולב ופליטת CO2 של 109 גרם לק"מ בלבד. בהמשך יוצעו גם דגמי פלאג-אין הייבריד המפיק 279 כ"ס ומסוגל לנסוע 30 ק"מ על חשמל בלבד, וכן E350 ו- E400 בנזין חזקות יותר ( עד 333 כ"ס ), ובחטיבת הדיזל שלל גרסאות בהספקים של 150-258 כ"ס. כל הדגמים יצוידו במערכת Start@Stop לחיסכון בדלק, כאשר דגמי הבנזין מותאמים לדרישות זיהום האוויר EURO6. בנוסף, כל הדגמים יצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים, וכאופציה תוצע מערכת מתלי אוויר לשיפור הנוחות והאחיזה. מעבר לכך, מדובר במכונית קלה יותר מקודמתה, בזכות שימוש נרחב באלומיניום בדומה לדגמים חדשים אחרים של היצרן.
מרצדס E קלאס החדשה 2016

מרצדס E קלאס החדשה 2016


בצד הבטיחותי, תוצע ה- E קלאס עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט כמו מערכת בלימה אוטומטית, מערכת התראה על עייפות ועוד. כאופציה תוצע מערכת ה- DRIVE PILOT שעושה צעד נוסף לעבר המכונית האוטונומית ומסוגלת בין השאר להסיע את הרכב עצמאית עד מהירות 210 קמ"ש בכבישים מהירים, לבצע עקיפות ומעבר נתיבים ללא מגע יד אדם. האבזור יכלול כאופציה מערת חניה אוטומטית נשלטת משלט הרכב, מערכת מולטימדיה ותקשורת מתקדמת, ואפשרות להחליף את שלט הרכב באפליקציה לסמארטפון.
מרצדס E קלאס החדשה 2016 תיחשף עבור השוק האירופאי בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ וצפויה להגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה.