נחשפה פולקסווגן ג'טה החדשה דור 7

פולקסווגן ג'טה, אחת ממכוניות הסדאן המצליחות ביותר בעולם בכל הזמנים, זוכה לדור חדש שיציע יותר בטיחות, מרווח לנוסעים וטכנולוגיה, במחיר נמוך מהדור הנוכחי.

ששי כהן 15 בינו, 2018
פולקסווגן ג'טה החדשה

7 שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי של פולקסווגן ג'טה, חשפה פולקסווגן בארה"ב את הג'טה החדשה המחליפה את הדור הנוכחי שהוצג ב-2011. הג'טה שתחגוג בשנה הבאה 40 שנה מאז הוצג הדור הראשון שלה ב-1979, נחשבת לאחת ממכוניות הסדאן הפופולריות ביותר בעולם בכל הזמנים, ומכרה עד כה יותר מ-17 מיליון מכוניות לאורך הדורות שלה. גם בארה"ב נחשבת הג'טה למכונית הנמכרת ביותר של המותג, עם יותר מ-3.2 מיליון עותקים שנמכרו שם בששת הדורות של הרכב.



הדור השביעי של פולקסווגן ג'טה זוכה לעיצוב חדש המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של פולקסווגן, ומציע דימיון מסוים לפאסאט הגדולה יותר, והבטחה לתא נוסעים מרווח יותר הודות לצמיחה קלה בממדים לכל הכיוונים. הדגם החדש זוכה גם לשלדת ה-MQB המשרתת דגמים רבים נוספים של הקונצרן מהשנים האחרונות.

פולקסווגן ג'טה החדשה


בתוך תא הנוסעים מציעה הג'טה החדשה עיצוב חדש ומודרני מבעבר, אך יחד עם זאת שמרני כמיטב המסורת של פולקסווגן, עם פוקוס בהנדת אנוש מצוינת ופחות גימיקים עיצובים. לראשונה יוצע בדגם גם לוח השעונים הדיגיטלי-ווירטואלי של החברה (Digital Cockpit display) המציע שלל אפשרויות התאמה אישית, וכן מערכת מולטימדיה חדשה התומכת באפל, אנדרואיד ועוד.
בסעיף הבטיחות מיישרת הג'טה קו עם המקובל כיום בתעשיה, ותציע התרעות על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטיה מנתיב, זיהוי שטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית ועוד, כאשר מרביתן יוצעו ככל הנראה כסטנדרט בדגם שיגיע לארץ.

פולקסווגן ג'טה החדשה


היצע המנועים הרלוונטי לארץ יכלול את מנוע הטורבו 1.4 ליטר 150 כ"ס שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים וייתכן ותגיע גם גרסת ה-1.4 ליטר 125 כ"ס שתכוון יותר עבור ציי הרכב. הדגם ישווק בארה"ב עם 6 שנות אחריות "מפגוש לפגוש" ויוצע לדברי היצרן במחיר בסיסי הנמוך ממחירה הבסיסי של הג'טה עד כה בארה"ב.
פולקסווגן ג'טה 2018 החדשה תוצע בארה"ב כבר ברבעון השני של השנה, אך לארץ תגיע רק לאחר שתוצג הגרסה האירופאית שלה בחודשים הקרובים (שלא אמורה להיות שונה משמעותית).