נחשפה פיאט גרנדה פנדה – יורשת הפנדה המקורית משנות ה-80

פיאט חוזרת לשוק הסופר-מיני החכמות והזולות עם דגם הגרנדה פנדה העשוי להיות יורש מודרני לפנדה המקורית, כרכב משפחתי קומפקטי וגלובלי שיוצע בגרסאות חשמליות והיברידיות קלות. במידה ויוצע כאן במחיר זול, לפיאט יש הזדמנות נדירה לשוב ולהיות שחקן משמעותי בשוק הקטנות שסובל כיום ממחירים גבוהים מדי.

ששי כהן 14 ביונ, 2024
פיאט גרנדה פנדה

פיאט חושפת היום פרטים ראשונים על הגרנדה פנדה, רכב משפחתי קומפקטי עולמי לדברי היצרן, שיצטרף לקטגוריית הסופר-מיני (B-Segment) כבר ברבעון האחרון של השנה הנוכחית, עם כניסה בתחילת הדרך לשוק האירופאי, אפריקה והמזרח התיכון.


עם הצטרפות הדגם החדש הופכת הפנדה למשפחת דגמים שככל הנראה תתרחב בדגמים נוספים בהמשך, ומדובר גם בדגם הראשון של היצרן בפלטפורמת הקטנות החדשה של היצרן (קבוצת סטלנטיס), המרמזת ככל הנראה על אח חורג לסיטרואן C3 החדשה (המבטיחה גם היא להיות סוג של יורשת לסיטרואן דה-שבו האגדית). בפיאט מבטיחים סוג של גלגול מחדש לפנדה המקורית משנות ה-80 ולנו השם החדש מזכיר דווקא את הגרנדה פונטו ששווקה כאן בעשור הקודם.

פיאט גרנדה פנדה

בפיאט מדברים על מכונית האצ'בק באורך של 3.99 מטר המיועדת לשמש "כרכב משפחתי לחמישה נוסעים", אולם הגרנדה פנדה החדשה מציעה עיצוב המזכיר יותר את רכבי הפנאי הקטנים, עם מרכב קובייתי ומרשים למראה שנראה גבוה מהמקובל (פיאט לא חושפת נתונים לעת עתה למעט אורך המכונית), ושלל סממני עיצוב המזכירים את הפנדה 4X4 המקורית, אך במידה מסוימת גם את דגמי החשמליות של יונדאי עם חזית הכוללת עיצוב בסגנון הפיקסלים המוכר של היצרן. המבנה הקובייתי אגב, עשוי לספק שימושיות גבוהה ומרווח פנים גדול יחסית לממדים החיצוניים, בדיוק כפי שעתה זאת בעבר הפנדה המקורית, ואם נסתמך על זה שמדובר באחות חורגת לסיטרואן C3 החדשה, אז סביר להניח שרוחב המכונית יהיה סביב ה-1.76 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 254 ס"מ, לצד תא מטען נדיב יחסית בנפח 300 ליטר.

פיאט גרנדה פנדה

היצרן לא חושף לעת עתה תמונות של תא הנוסעים, אולם גם כאן אנו צופים עיצוב נקי ומודרני הכולל לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מרכזי גדול שישלוט על מרבית מערכות הרכב ושלל תאי אחסון שימושיים המלווים בעיצוב צעיר ופוקנציונלי.

היצע המנועים יכלול גרסאות חשמליות והיברידיות מתונות, וגם כאן לא מספק היצרן פרטים טכניים, אך ניתן להעריך שהגרסה החשמלית תפיק סביב ה-100 כ"ס ותספק טווח נסיעה סביב ה-320 ק"מ, כשלצידה תוצע גרסת טורבו בנזין 1.2 ליטר 100 כ"ס המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים ויחידה מיקרו היברידית שמסייעת לפליטת מזהמים נמוכה יותר וחיסכון קל בצריכת הדלק.

מחיר פיאט גרנדה פנדה צפוי להיות זול ותחרותי כחלק מהייעוד של הרכב להיות רכב גלובלי ומנוע צמיחה מרכזי בהתפתחות המותג בשנים הקרובות. לעת עתה טרם ברור מתי המכונית תגיע לארץ, אולם סביר להניח שזה יקרה ברבעון הראשון של 2025. במידה והיבואן ישכיל לתמחר את הדגם באופן תחרותי, אז נדמה שקיים סיכוי שפיאט תחזור להיות מותג משמעותי יותר בשוק הקטנות המתכווץ בארץ, שזקוק בימים אלו יותר מתמיד לנציג חדש עם תג מחיר נגיש באמת, בקטגוריה שהמחיר הממוצע בה כיום הפך להיות סביב ה-120,000 שקל יקרים למדי.

עוד מחדשות רכב