נחשפה קיה EV3 – סוף סוף חשמלית של היצרן לקטגוריה הכי לוהטת

קיה EV3 הוא קרוסאובר חשמלי משפחתי וקומפקטי שעתיד להתחרות בארץ ב-BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C המצליחים. לזכותו עיצוב מרשים, תא נוסעים מרווח ושימושי ומנוע 204 כ"ס המספק ביצועים נאים לצד הבטחה לטווח עד 600 ק"מ, אך כדי להצליח באמת בארץ, הוא יהיה זקוק לתמחור תחרותי.

ששי כהן 25 במאי, 2024
קיה EV3

קרוב ל-3 שנים חלפו מאז שנכנסה יבואנית קיה לשוק החשמליות בארץ עם הדור הראשון של הנירו החשמלית. בתקופה שחלפה מאז, הצטרפו גם דגמי הנירו פלוס EV, ה-EV6 ובהמשך גם הדור החדש של הנירו. יחד עם זאת, אף אחד מהם לא הפך עדיין לרב מכר מקומי, בעיקר משום שתג המחיר שלהם היה גבוה משמעותית מהמתחרות. בשבוע הקרוב יחל גם השיווק של ה-EV9, רכב פנאי חשמלי גדול ובכלל מכונית הדגל החשמלית של היצרן כעת, אך תג המחיר הגבוה שצפוי לדגם, ישאיר אותו כעוד רכב נישה שיימכר קרוב לוודאי במספרים מצומצמים.


אבל השבוע נרשמת ככל הנראה נקודת אור בהיצע החשמליות של קיה, עם חשיפתו הרשמית של ה-EV3, רכב פנאי משפחתי קומפקטי שעתיד להתחרות בקטגוריית החשמליות הלוהטת בישראל, שם נמכרים מדי שנה אלפי מכוניות מדגמי BYD אטו 3 (המכונית הנמכרת בישראל), ג'ילי גיאומטרי C ואחרות. ה-EV3 שייתכן ואולי תגיע כבר בסוף השנה, עשויה להיות מתחרה ראויה במיוחד בקטגוריה הזו, אך כדי להצליח, היא חייבת לענוד תג מחיר תחרותי שלא יגזור את גורלה כגורל אחיותיה החשמליות המסתפקות בנתוני מסירות לא משמעותיים.

קיה EV3

ל-EV3 עיצוב חיצוני מרשים, ברוח שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה נראה השבוע לראשונה בארץ עם השקת ה-EV9, ולמרות ממדים חיצוניים קומפקטיים יחסית, עם 4.3 מטר לאורך, 1.85 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 268 ס"מ, היא צפויה לספק תא נוסעים מרווח למדי למשפחה, לצד תא מטען בנפח 460 ליטר ותא מטען קדמי נוסף בנפח 25 ליטר.

קיה EV3

בתא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב נקי ומיעוט של מתגים, אשר הוחלפו ע"י צמד מסכי "12.3 שחברו ליחידה אחת + מסך "5.3 שישרת את בקרת האקלים. עפ"י התמונות שפורסמו, סביבת הנהג והנוסעים נעימה מאוד וכוללת גם אפשרות לצבעים בהירים שתורמים למראה יוקרתי יותר, ותא הנוסעים שופע בתאי אחסון שימושיים, לצד אופציה לאבזור נדיב וכמובן מפרט בטיחותי מקיף.

הדגם יוצע בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע חשמלי 204 כ"ס המציע תאוצה ל-0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש, ויוצע ב-2 גרסאות טווח לבחירה: סוללה בקיבולת 58 קילוואט המבטיחה טווח נסיעה של 409 ק"מ וגרסת "לונג ריינג'" הכוללת סוללת 81 קילוואט המבטיחה טווח מרשים במיוחד של 600 ק"מ. צמד הדגמים תומכים בטעינה מהירה של 128 קילוואט.

קיה EV3

בכוונת היבואן להצליח להביא משלוח ראשון של הרכב עוד לפני סוף השנה והחלת המס המעודכן והגבוה יותר בינואר 2025, ובמידה ויצליח לתמחר את הרכב עד 180,000 שקל, סביר להניח שלקיה יהיה סוף סוף בישראל חשמלית עם פוטנציאל להימכר באלפי יחידות בשנה.