ניהול תקציב רכב – תורה בפני עצמה

רכישת רכב חדש דורשת ניהול תקציב, הבנה של דרישות הנהג והתחשבות בשלל גורמים שונים. לכן אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים כיצד לנהל את תקציב הרכב שלכם כהלכה.

מדור שיווקי 29 בדצמ, 2020
מפתח שלט סוזוקי

כאשר אתם באים לרכוש רכב יש לקחת בחשבון את ההוצאות הנלוות לכך. החל ממס הקנייה (אם אתם רוכשים רכב חדש) וכלה בהוצאות הכרוכות בהחזקה השוטפת של רכב: ביטוח רכב, אגרת רישוי, דלק, טיפולים קבועים, טסט וכמובן שיש לקחת בחשבון גם בלתמ"ים כגון: החלפת גלגלים, החלפת רצועת טיימינג, החלפת מצבר וכדומה. לכן אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים כיצד לנהל את תקציב הרכב שלכם כהלכה.


רכב חדש או משומש?

אם החלטתם שאתם מעוניינים ברכב חדש, עליכם לקחת בחשבון הן את העלות שלו שתהיה גבוהה כי הוא חדש והן את ירידת הערך שלו בשנים הקרובות. לעומת זאת אם החלטתם לרכוש רכב יד שנייה תוכלו למצוא לעיתים רכב במחיר מציאה ואף להתמקח על מחירו.

אוטומט או גיר ידני?

רכב אוטומטי הינו הבחירה הטבעית של מרבית אזרחי ישראל, ומספק נסיעה נוחה וחלקה יותר עם פחות התמודדות עם מערכות הרכב. אך, אם ברצונכם להוזיל את העלויות שלכם מומלץ כי תרכשו רכב ידני אשר לרוב זול יותר, חסכוני יותר בדלק וזול יותר בתיקונים. רק אל תשכחו שיש לכם דוושת קלאץ' לתפעל, שאיננה ידידותית במיוחד בנהיגה בפקקים.

לא מצליחים למכור את הרכב?

למכור את הרכב זו אינה משימה פשוטה כלל. יתכן כי יקח זמן לא מבוטל עד שיגיע קונה וגם אז יתכן כי לא ירצה לרכוש את הרכב במחיר שאתם מבקשים. את אתם חשים שהתהליך ארוך ומסורבל עבורכם, תמיד תוכלו לגשת לחברת טרייד אין ולבצע החלפה של רכבכם הישן בדגם חדיש יותר, אך קחו בחשבון מחיר שלרוב יהיה נמוך יותר ממה שתנסו למכור לבד.

עלויות הדלק

מחירי הדלק בישראל הם יקרים מאד, ונוטים לעלות. ההוצאה על דלק עשויה להגיע לכמה אלפים אם אתם מבצעים ברכב ק"מ שנתי רב, כמו נסיעה למרחק רב עם הרכב לעבודה מדי יום. לכן מומלץ לבדוק את הנסיעה בתחבורה ציבורים או אפילו לרכוש אופניים חשמליים שעליהם תוכלו לרכוב אל תחנת הרכבת או למקומות שונים ברחבי העיר כשאתם זקוקים להתנייד ממקום למקום.
כמו כן, מומלץ לשקול רכישה של מכונית היברידית אשר תאפשר לכם הן את השימוש במנוע חשמלי והן את השימוש במנוע בעירה פנימית. מכוניות אלו ללא ספק יחסכו לכם הוצאה ניכרת בעלויות הדלק.

מיני או משפחתית?

עוד היבט שיש לתת עליו את הדעת הוא גודל המכונית שלכם, האם אתם זוג טרי ללא ילדים שאין לו צורך ברכב גדול ותא מטען מרווח או אולי דווקא רכב משפחתי מומלץ לכם בשל ההרכב המשפחתי שלכם? אל תתפתו לקנות רכב שאינו משרת את המטרות והצרכים שלכם.

סוג הביטוח הנדרש

אם יש ברשותכם רכב שגילו מעל עשר שנים, לא בטוח שכדאי לכם לבטח אותו בביטוח מקיף. בטחו אותו בביטוח צד ג' אשר יוזיל לכם את העלויות באופן משמעותי. לעומת זאת אם רכבכם חדש בהחלט מומלץ בהחלט לרכוש ביטוח מקיף. אומנם עלותו יקרה יותר אך תוכלו לקבל שלל הנחות: הנחת גיל, הנחת נהג יחד או זוג נהגים, הנחת העדר תביעות ואפילו הנחת שבת אם אינכם נוהגים ברכב בשבתות וחגים.