ניסאן ג'וק מתחדש לראשונה בגרסה היברידית

ניסאן מתחילה בשיווק של הג'וק באירופה גם בגרסה היברידית חסכונית, הכוללת מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 140 כ"ס ומבטיחים צריכת דלק של 19.3 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

ששי כהן 28 בפבר, 2022
ניסאן ג'וק היברידי 2022

ניסאן ג'וק מצטרף לראשונה לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים ההיברידיים עם התחלת שיווקו במספר מדינות באירופה גם בגרסה היברידית חסכונית וידידותית יותר לסביבה, שתוצע לצידה של גרסת ה-1.0 ליטר המוכרת.


הג'וק ההיברידי מציע את אותו עיצוב מוכר של הדור השני של הדגם שהוצג לפני כשנתיים וחצי, אך זוכה לעדכונים קוסמטיים קלים למראה החיצוני, עם גריל קדמי מעט שונה וספוילר אחורי מעודן יותר האמורים לתרום לאווירודינמיות משופרת של הרכב. בנוסף, מצויד הרכב גם בלוגו המחודש של ניסאן. מתחת למכסה המנוע מצויד הדגם ביחידת הכח ההיברידית שמוכרת בחו"ל מרנו קליאו החדשה, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 140 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדישה הכוללת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ו-2 לחשמלי. בניסאן מבטיחים שימוש נרחב בהנעה החשמלית בתוך רחבי העיר (עד 80% מהנסיעות העירוניות לדבריהם), וגם אפשרות לנהוג על חשמל בלבד עד למהירות של 55 קמ"ש, והבטחה שכל התחלת נסיעה ממצב עמידה תעשה תמיד על חשמל בלבד. יחד עם זאת, שימוש בסוללה קטנה יחסית (1.2kWh) מספק צריכת דלק משולבת של 19.3 ק"מ לליטר בממוצע, טוב משמעותית מגרסת הבנזין של הג'וק (16.4 ק"מ לליטר בממוצע) אך פחות מרשים מדגמים מתחרים כמו יונדאי קונה הייבריד וטויוטה יאריס קרוס הייבריד.

הדגם יכלול גם בורר מצבי נהיגה ובלימה רגנרטיבית שפועלת באופן אוטומטי, עד למהירות זחילה של כ-5 קמ"ש. פליטת ה-CO2 שופרה משמעותית ועומדת על 118 גרם לק"מ בלבד. גם בתוך תא הנוסעים תמצאו שינויים קלילים, לרבות תוספת של כפתור e-Pedal המאפשר נהיגה כמעט על דוושה אחת בלבד, וכן כפתור EV mode המאפשר נהיגה חשמלית מרבית ככל שהסוללה מאפשרת. נפח תא המטען פחת בגרסה ההיברידית ב-68 ליטר ל-354 ליטר.

בשלב הנוכחי לא ידוע עדיין אם בכוונת קרסו מוטורס לייבא לארץ את הג'וק ההיברידי. אנחנו בהחלט נשמח לראות אותו גם כאן.

עוד מחדשות רכב