ניסאן ליף חוגגת 100 אלף יחידות

3 שנים לאחר שהחל השיווק, חוגגת ניסאן ליף החשמלית את מכירות הרכב ה- 100,000 ואת התואר : המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם ".

ששי כהן 22 בינו, 2014

ה -" בטר פלייס" האמיתית בעולם: ניסאן ליף חוגגת את מכירת המכונית ה- 100 אלף, שנמסרה לרופא שיניים צעיר מאנגליה. בתום 3 שנים מאז החל שיווק המכונית החשמלית של ניסאן, מוכיחה החברה שנוסחת המכונית החשמלית יכולה לעבוד במציאות, גם ללא הצהרות בומבסטיות ומתנשאות משהו כפי ששדרו קברניטי " בטר פלייס " הישראלית שגרמו גם הפסדי ענק לחברת רנו, מעבר למשקיעי בטר פלייס.
השוק האמריקאי ממשיך להיות השוק החזק עבור הליף עם 42% ממכירות הדגם. השוק היפני מחזיק ב- 33% מהמכירות ומקדים את נורבגיה שהרחק מאחור עם 7.5%. הליף מיוצרת כיום בשלושה מפעלי ייצור בעולם הממוקמים ביפן,בארה"ב ובבריטניה ובסה"כ משווקת המכונית כיום ב- 35 מדינות בעולם. בארץ החל שיווק שקט של המכונית ברבעון האחרון של 2013 וממנה עלו לכביש כ- 24 מכוניות בשנת 2013. במהלך החודשים הקרובים, צפוי להגיע לארץ הדגם המחודש של הליף ( המשווק כבר מספר חודשים בעולם ) ועימו אמור להתחיל השיווק הרשמי של הרכב.
ניסאן ליף הינה מכונית חשמלית משפחתית בעלת 5 מושבים,המצוידת במנוע חשמלי וסוללה קבועה. המנוע המפיק 109 כ"ס ו-28.5 קג"מ ומציע טווח נסיעה של עד 200 ק"מ. טעינת הרכב נעשית דרך שקע חשמל ביתי ואורכת כ- 4 שעות או דרך מטען מהיר הטוען 80% מהסוללה תוך כחצי שעה בלבד. למרות השימוש בסוללה הגוזלת מקום יקר, מספקת הליף תא מטען בנפח מכובד העומד על 370 ליטר. מחיר ניסאן ליף בישראל עומד כיום על 140 אלף ש"ח, ולפי ההערכות, עלות הנסיעה בו לק"מ עומדת על כרבע מרכב משפחתי מקביל בעל מנוע בנזין.