נמכר מעל המחירון: סקודה קודיאק 2022 המחודש במבחן

סקודה קודיאק הוא אחד מרכבי הפנאי 7 מושבים המבוקשים בארץ בשנים האחרונות, אבל זה שמחירו כמשומש יתייקר במחירון ספטמבר הקרוב עד 7.6% זה כבר חידוש. עכשיו הוא מגיע לארץ בדגם מחודש ל-2022. מה יש לו לחדש? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 30 באוג, 2021
סקודה קודיאק 2022

4 שנים לאחר שנחת בארץ לראשונה סקודה קודיאק, רכב הפנאי-שטח 7 מושבים של היצרן, מסתבר שהקודיאק רכש לו מעריצים רבים, הפך לאחד מדגמי ה-7 מושבים הפופולרים ביותר בארץ, נהנה מתדמית מכובדת בקטגוריה, ממוצב מעל למתחרות מבחינה תדמיתית ונסחר כמשומש בהרבה מאוד כסף בימים אלו מעל למחירון. עד כמה זה הרבה? אני מכיר באופן אישי 2 בעלים של קודיאק שמכרו את רכבם בכ-15,000 שקל מעל המחירון (אך לדגמים שמורים עם נתונים טובים) ולפי הסיפורים בשוק, יש כאלו שגם נמכרים במחירים גבוהים משמעותית מעל למחירים הנ"ל. הסיבה המרכזית למחירים הלא הגיוניים האלה, היא המחסור בדגמים חדשים, וזמן המתנה לקודיאק חדש שעשוי להגיע גם לחמישה חודשים. היום (יום ב') התבשרנו גם שבמחירון ספטמבר של לוי יצחק שיפורסם בעוד כיומיים, יזנקו מחירי הקודיאק המשומשים עד 7.6% ! במקביל, בשבועות האחרונים נחתו כאן גם ראשוני דגמי 2022 של הקודיאק המחודש. מה השתנה בו? יצאנו לבדוק.

סקודה קודיאק המחודש 2022

4 חודשים בלבד לאחר שחשפה סקודה את מתיחת הפנים לקודיאק לדגמי 2021, נחת בישראל הדגם המחודש שישווק כאן כדגמי 2022 עם אספקות צפויות בתחילת השנה… בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, בסקודה העדיפו את מה שעובד טוב אין צורך לתקן, והסתפקו בליטוש קל של המראה החיצוני, אשר בא לידי ביטוי בעיקר בחזית הרכב שזוכה לגריל מעט מודגש יותר, פגוש עם פס אפור תחתון דמוי רכב שטח, מכסה מנוע מעט מוגבה ויחידות תאורה בעיצוב חדש בטכנולוגיית LED ברמת הגימור הבסיסית, או מטריקס LED החל מרמת הגימור השניה "אמבישן" הכוללת תאורת חזית חכמה המאפשרת לכם לנהוג בשעות החשיכה על אור גבוה באופן קבוע ומבלי לסנוור את הנהגים שנוסעים לפניכם או באים ממול. בצידי הרכב נרשמים גם חישוקי גלגלים קלים ("17-"19) מעודכנים בהתאם לדגמים, ובחלקה האחורי של המכונית נרשם ספוילר בולט יותר, עיצוב מחודש לפנסים ופגוש הכולל גם הוא עדכון קוסמטי קל. בשורה התחתונה, אף אחד כנראה לא ישים לב על הכביש שמדובר בדגם החדש, אולם הקודיאק עדיין נהנה ממראה מכובד.

סקודה קודיאק 2022

תא נוסעים

בתוך תא הנוסעים השינויים הם קטנים אף יותר וכוללים הבטחה לשדרוג איכות החומרים ואיכות ההרכבה, עם תיפורים מיוחדים שנוספו לדשבורד ואמורים להקנות לרכב מראה יוקרתי יותר, טקסטורות חדשות בדשבורד ובדלתות, כפתור התנעה שנוסף כבר מגרסת הבסיס ולוח שעונים דיגיטלי דובר עברית וניתן להתאמה אישית שנוסף החל מרמת הגימור STYLE. יחד עם זאת, המולטימדיה מסתפקת במסך "8 בכל רמות הגימור וזה מעט קטן בימינו ביחס למקובל. כבר מרמת הגימור הבסיסית (Business) תקבלו בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים קלים "17, מסילות גג, מולטימדיה "8 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בלם יד חשמלי הכולל Auto Hold, קיפול חשמלי למראות הצד ותאורה חיצוני מסוג LED. החל מגרסת ה-"Ambition" הבאה תקבלו גם כניסה והנעה ללא מפתח מכל 4 הדלתות, מצלמת רוורס (למה לא כבר מגרסת הבסיס???) ובורר מצבי נהיגה. רמת הגימור "Style" הנבחנת כאן, כוללת גם מושבי עור מושב אלקנטרה (עור מלא כמו ברכב המבחן בתוספת מחיר), מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקי "18 ועוד.

סקודה קודיאק 2022

בטיחות

החל מרמת הגימור הבסיסית, תקבלו התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית (אך ללא זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), התרעה ותיקון של סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ו-7 כריות אוויר. רמת הגימור האמצעית מוסיפה גם מצלמת רוורס, התרעה על שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה ברוורס, חיישני חנייה אחוריים מקוריים ומערכת המזהה מכשולים מאחורי הרכב ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות. רמת הגימור סטייל כוללת גם 9 כריות אוויר וחיישני חניה היקפיים וברמות הגימור הגבוהות יותר תמצאו גם מצלמות 360 ומערכת לביצוע חניה אוטומטית. מעבר לכך, לרכב ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

על הכביש

את השינוי המרכזי בדגם המחודש בנסיעה תמצאו בסעיף בידוד הרעשים, שם זכה הדגם לבידוד מוצלח יותר המבטיח תא נוסעים שקט יותר לנסיעה. מעבר לכך, הדגם משווק עם אותם מנועי בנזין ודיזל מוכרים, כאשר הגרסה הנבחנת כאן מצוידת במנוע הפופולרי של הדגם בארץ: טורבו בנזין 1.5 ליטר, המפיק 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. על הכביש מדובר ללא ספק במנוע שיספק ביצועים משכנעים עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים של הדגם בארץ, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות, מהירות מרבית של 205 קמ"ש וקצב נסיעה מהיר מכפי שמספרים הנתונים על הנייר גם כאשר הרכב מאוכלס בחמישה נוסעים או יותר. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה יחסית, התנהגות כביש בטוחה ויכולות דינמיות טובות מהמקובל בקטגוריה, בעיקר הודות לציודו של הדגם בגיר ה-DSG לעומת תיבה רציפה אצל מרבית המתחרים. את ימי המבחן סיים הקודיאק עם צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאים משולבים, ולמרות שמדובר באופן כללי ברכב חסכוני בדלק ביחס לקטגוריה, ללא ספק היינו שמחים למצוא כאן כבר תמיכה חשמלית כלשהי לטובת שיפור צריכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים.

סקודה קודיאק 2022

שווה את הכסף?

מחירי סקודה קודיאק מתייקרים קלות בדגם המחודש ויחלו מ-182,000 שקל לדגם הבסיסי, כ-216,000 שקל לגרסת הסטייל הנבחנת כאן ועד 272,000 שקל לגרסת ה-L&K היוקרתית והבכירה. בתמורה למחירים האלה, תקבלו ככל הנראה את רכב הפנאי 7 מושבים הטוב ביותר שמוצע כעת בארץ, עם יחידות כח המשלבות ביצועים טובים עם צריכת דלק נמוכה יחסית, תא נוסעים איכותי והתנהגות כביש שעשויה להיות במידה מסוימת גם מהנה. בסעיף התורפה, היינו שמחים לראות אותו בשנת 2022 קצת יותר ידידותי לסביבה ועם תמיכה חשמלית כלשהי לטובת צריכת דלק משופרת, וגם עם יותר מערכות בטיחות מתקדמות. סקודה קודיאק ללא ספק ימשיך לככב כאן במספרים נאים, כאשר הבעיה המרכזית שלו (כמו חלק גדול מהשוק), זה היעדר מלאי וזמני אספקה ארוכים למדי.

 

 

עוד ממבחני דרכים