סאנגיונג טיבולי במבחן דרכים : הג'יפון המרווח בקטגוריה

סאנגיונג טיבולי מביא משב רוח רענן לשוק הקרוסאוברים עם עיצוב נאה, תא נוסעים מאובזר וגדול מהמקובל בקטגוריה ותג מחיר נמוך מהמקובל. מה עוד יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 17 באפר, 2016
סאנגיונג טיבולי

שוק הקרוסאוברים העירוניים הוא ללא ספק הסחורה החמה של שוק הרכב, ובשעה שמרבית המשפחתיות הקלאסיות עולות כיום לכביש בעיקר כרכב ממקום העבודה, השוק הפרטי אימץ באהבה את שלל רכבי הפנאי, המוצעים כיום במחיר דומה למשפחתית סדאן ממוצעת ואף זול יותר. כעת גם לסאנגיונג הקוריאנית יש נציג בפלח המבוקש, העונה לשם "טיבולי", בעזרתו מקווה טלקאר היבואנית להשניק את מכירות המותג שמוכר בארץ בעיקר בתחום המסחריות ורכבי השטח הגדולים. מה יש לו להציע בשוק העמוס ורווי מתחרים? יצאנו לבדוק.
סאנגיונג טיבולי -קרוסאובר בעל עיצוב מקורי ובולט יחסית בסביבה סאנגיונג טיבולי -קרוסאובר בעל עיצוב מקורי ובולט יחסית בסביבה
מעוצב ואופנתי
כבר במפגש הראשוני עם הטיבולי, מוכיח הסאנגיונג הקומפקטי שהחברה הקוריאנית יודעת גם לעצב היטב דגמים כשהיא רוצה. לטיבולי מראה של קרוסאובר מודרני, נאה למדי ואפילו מקורי, הכולל לצד עיצוב שרירי ומוחצן יחסית, תאורת LED קדמית ליום, תאורת LED אחורית מסוגננת וחישוקי גלגלים "18 ספורטיביים ונאים, המקנים לרכב מראה בולט על הכביש. רכב המבחן הגיע בצביעת תכלת מטאלי שהחמיא לרכב וגרר עניין ומבטים רבים כשהוא מתבלט בסביבה ובולט בחניה.סאנגיונג טיבולי -רוחב גדול מהממוצע מציע ספסל אחורי מרווח יחסית ל-3 נוסעים סאנגיונג טיבולי -רוחב גדול מהממוצע מציע ספסל אחורי מרווח יחסית ל-3 נוסעים
תא נוסעים הגדול ושימושי בקטגוריה
מעבר לכך, מדובר ברכב בעל ממדים הגדולים יחסית למקובל בקטגוריית הג'יפונים: עם אורך של 419.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ, גובה של 159 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, מציע סאנגיונג טיבולי את אחד מתאי הנוסעים הגדולים ביותר בקטגוריה, כאשר לזכותו יתרון ברור ברוחב המכונית, עם ספסל אחורי מרווח למדי לשלושה נוסעים, המקנה לו יתרון לא רק על מתחרים ישירים כמו ניסאן ג'וק ואופל מוקה, אלא גם על דגמים גדולים יותר כמו הונדה HRV וסובארו XV. את סעיף השימושיות משלים הטיבולי עם תא מטען בנפח של 423 ליטר, הגדול מכל המתחרים ומתאים לשימושים משפחתיים ללא כל בעיה, וזאת עוד לפני שקיפלתם את המושבים האחוריים ויצרתם חלל הטענה גדול במיוחד להעמסת חפצים לא שגרתיים.סאנגיונג טיבולי - תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר היטב כסטנדרט סאנגיונג טיבולי – תא נוסעים נעים לשהייה ומאובזר היטב כסטנדרט
אבזור נדיב כסטנדרט
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים אוורירי ומעוצב, סביבת הנהג נאה ומודרנית, הנדסת האנוש בד"כ טובה, ולמרות כמה מתגים בעיצוב מוזר בקונסולה המרכזית, ההרגשה הכללית בהחלט נעימה. רכב המבחן ציוד בתא נוסעים בעל גוונים כהים, אך היבואן מציע גם שילוב צבעים בהירים בתא הנוסעים, שנראה טוב יותר וגורם לתחושה יוקרתית יותר. הטיבולי משווק בארץ ברמת גימור אחת ועשירה הכוללת: מערכת מולטימדיה איכותית ( בהתקנה מקומית ) עם מצלמת רוורס ומערכת ניווט, דיבורית BT כולל הזרמת שמע, יציאות USB ו-AUX, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, ציפוי עור להגה, חלונות אחוריים כהים, מסילות גג, פנסי ערפל קדמיים, מחשב דרך, חישוקי "18 קלים, 7 כריות אוויר, תאורת יום קדמית מסוג LED, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד.סאנגיונג טיבולי - קרוסאובר עירוני עם יכולות שטח קלות ביותר סאנגיונג טיבולי – קרוסאובר עירוני עם יכולות שטח קלות ביותר
1600 אוטומטית
מתחת למכסה המנוע, מצויד הטיבולי במנוע בנזין 1.6 ליטר המפיק 128 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ ב-4,600 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית שמשרתת לא מעט דגמים של מותגי רכב אחרים בישראל, ונחשבת לתיבה טובה ואמינה. על הכביש מדובר במכונית נעימה למדי לנהיגה, שתענה ללא ספק על דרישותיהם של מרבית הלקוחות עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות, זינוק זריז יחסית מהמקום ויכולות עקיפה סבירות לצד נוחות טובה יחסית, למרות חישוקי ה-"18 הספורטיביים בעלי החתך הנמוך. ירידה קלה לשטח, תניב יכולת שבילים סבירה ( ובכל מקרה טובה ממשפחתית ממוצעת ), כאשר עם מרווח גחון של 16.7 ס"מ כמובן לא מדובר ברכב עם יכולות שטח של ממש, ובוודאי לא עם הצמיגים הספורטיביים המולבשים עליו, אלא מקסימום ביכולת משופרת להגיע לאתר הפיקניקים במפגש בסוף השבוע. בסעיף תחנת הדלק, סיים הטיבולי את המבחן עם תצרוכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע, המקביל לצריכת דלק של משפחתית ליסינג ממוצעת כיום.סאנגיונג טיבולי - תאורת LED אחורית ושמשות מושחרות כסטנדרט סאנגיונג טיבולי – תאורת LED אחורית ושמשות מושחרות כסטנדרט
לסיכום
במחיר של 120 אלף שקל בו מוצע כיום סאנגיונג טיבולי, מציע הג'יפון הקוריאני החדש רכב פנאי גדול, מרווח ושימושי ממרבית המתחרים, הנהנה גם מאבזור עשיר כסטנדרט, הופעה ייחודית ובולטת (ולאו דווקא לרעה) ויחידת כח בעלת ביצועים ותצרוכת דלק מקובלים לקטגוריה. בסעיף החובה, המותג איננו מוכר עדיין מחוץ לשוק רכבי העבודה או רכבי השטח הגדולים ויהיה עליו להתאמץ מעט יותר כדי לחדור לשוק. בכל מקרה, מדובר בתמורה נאה בסה"כ לכסף, וייתכן שהנחה נוספת באולם התצוגה תשפר משמעותית את העסקה.