סאנגיונג קורנדו – מבחן דרכים

מצויד במראה הנכון , יחידת כח חזקה ואבזור עשיר , אמור הקוראנדו החדש להכפיל את מכירות סאנגיונג בישראל בשנה הקרובה . יעמוד במשימה ? המצטרף הכי חדש לשוק רכבי הפנאי בארץ מביא עימו מהפכה קטנה . לא מדובר ביכולות יוצאות דופן או מחיר זול במיוחד , אלא בעיצוב מודרני ונאה בסה"כ . כשמדובר ביצרן שעונה לשם סאנגיונג…

ששי כהן 26 בנוב, 2011

מצויד במראה הנכון , יחידת כח חזקה ואבזור עשיר , אמור הקוראנדו החדש להכפיל את מכירות סאנגיונג בישראל בשנה הקרובה . יעמוד במשימה ?

המצטרף הכי חדש לשוק רכבי הפנאי בארץ מביא עימו מהפכה קטנה . לא מדובר ביכולות יוצאות דופן או מחיר זול במיוחד , אלא בעיצוב מודרני ונאה בסה"כ . כשמדובר ביצרן שעונה לשם סאנגיונג , מדובר במהפכה של ממש .
זמן קצר לאחר שנקלעה לקשיים שכמעט חרצו את גורלה , ועברה לידי בעלות חברת מהינדרה ההודית , חוזרת סאנגיונג לשוק עם כלי ראשון שנולד מהבעלות החדשה , המביא עימו משב רוח מרענן וחיובי. עבור מי שהצטיינה בייצור כלי רכב בעלי עיצוב חריג ולאו דווקא במובן החיובי , עוצב הקוראנדו החדש באופן מעורר התפעלות . אמנם מצד אחד אין הוא נושא עימו בשורה עיצובית חדשה, אולם בהחלט מדובר בכלי רכב מעוצב ונאה , בעל מראה אופנתי , אשר עומד בכבוד ליד המתחרים המסוגננים . כל שנותר לקוות , הוא שהקוראנדו אכן מבשר על שפת עיצוב חדשה בסאנגיונג.
סאנגיונג קורנדו

סאנגיונג קורנדו


לצד העיצוב המסוגנן , נהנה הקורנדו גם ממידות גדולות יחסית . עם 4.41 מטר באורך , 1.83 מטר ברוחב , 1.71 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 265 ס"מ , מציע הקורנדו תא נוסעים מרווח למדי , אפילו מעט יותר מהממוצע לקטגוריה , ויאכלס די בקלילות 5 נוסעים , כאשר הנוסעים במושב האחורי נהנים הן ממרווח רגליים נאה והן מאפשרות כיוונון זווית המושבים האחוריים לטובת נוחות משופרת . יחד עם זאת  , לא נפקד מקומו של תא המטען עם נפח הטענה של 404 ליטר , אשר צומחים ליותר מפי 3 עם קיפול המושבים האחוריים לרצפה שטוחה .
סאנגיונג קורנדו

סאנגיונג קורנדו

סביבת הנהג כבר מנוגדת מעט למראה החיצוני ושומרת על איפוק מסוים , ולמרות אבזור עשיר , פנים המכונית לא מתרומם לגבהים . הדשבורד בעל עיצוב פשוט למדי , איכות החומרים סבירה וניכר ניסיון לחסוך עם שימוש בפלסטיק נוקשה ללא חלקים רכים למגע . יחד עם זאת , איכות ההרכבה לא רעה ולא נרשם שום צקצוק או רשרוש במהלך מאות הק"מ שביצענו , שכללו בחלקן גם נסיעות מחוץ לאספלט.
אבזור הרכב עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית וכולל לצד החשמול המקובל , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות לנגן חיצוני ול USB , דיבורית מקורית איכותית החוסכת את הצורך בהתקנות מקומיות , בקרת אקלים דיגיטלית , בקרת שיוט , הגה וידית הילוכים מצופים עור , אזעקה מקורית , חישוקים קלים וגם מושבים קדמיים מחוממים . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר , בקרת יציבות , מערכת לסיוע בזינוק בעלייה ועוד , אך המכונית טרם עברה מבחן ריסוק . הסטרילים שבינכם , ישמחו וודאי לשמוע שסביבת הנהג עשויה מחומרים אנטי בקטריאליים .
סאנגיונג קורנדו

סאנגיונג קורנדו

בשלב הראשון , מגיע הקורנדו החדש לארץ כאשר הוא מצויד במנוע דיזל קצת חריג בסגמנט רכבי הפנאי ואפשרות להנעה כפולה . יחידת הכח כוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בעל הספק נאה של 175 כ"ס ב 4,000 סל"ד ומומנט מירבי מכובד של 36.7 קג"מ ב 2,000-3,000 סל"ד ולמנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני גם מההגה .
רעש של מונית מרצדס
התנעה קלה ויוצאים לדרך . מנוע הדיזל , פרי פיתוח חברת מרצדס , לא מתאמץ להסתיר את קולו, ובעמידה במקום או בנסיעה במהירות נמוכה , נשמע שאונו בתא הנוסעים גם אם החלונות סגורים . דווקא ככל שעולה המהירות , הופכת המכונית לשקטה יותר ובכבישים בין עירוניים כמעט ולא נשמע רעש המנוע .
יחד עם זאת , מנוע הדיזל חזק למדי ומאיץ את המכונית בקלילות מרשימה עם זינוקים מהירים מעמידה וכח רב המועבר לגלגלים הקדמיים . נתוני תאוצה רשמיים לא סופקו , אך אנחנו זינקנו איתו ל 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות , תוצאה אשר זריזה ממרבית רכבי הפנאי בארץ . תיבת ההילוכים עובדת רוב הזמן בהרמוניה מלאה עם המנוע , למעט החלפות הילוכים מעט גסות שנרשמו פה ושם .
בכביש מפתיע הקורנדו ומציע נוחות נסיעה משובחת יחסית לרכבי פנאי ועבודת המתלים טובה למדי במרבית סוגי הכביש . למרות מימד הגובה המרשים , ההרגשה בטוחה למדי גם במהירויות גבוהות וכל עוד לא תדחקו אותו אל הקצה  , יתגלה כפרטנר נעים גם בכבישים מפותלים .
סאנגיונג קורנדו

סאנגיונג קורנדו

למרות שקיבלנו למבחן את הדגם בעל ההנעה הקדמית , לא התאפקנו וירדנו איתו קצת לשטח . הרי בשביל מה רוכשים רכב שטח , בשביל הרושם  ? ממש לא . בשביל השביל . והקורנדו אכן אוכל שבילים וטוחן אותם לאבק . טוב קצת נסחפנו … , לא מדובר בחיית שטח ועם מרווח גחון של 18 ס"מ ,מדרגות צד והיעדר מיגונים ,  הוא מבהיר לכם שלא יסבול התעללויות מסוג כזה או אחר . אבל בטיולי שבילים ללא דיונות ,סלעים ובוץ עמוק , הוא בהחלט בנוי ואפילו יספק לכם שפע של הנאה לצד נוחות נסיעה מרשימה גם בשטח .
צריכת הדלק של הקורנדו עמדה בימי המבחן על 10.5 ק"מ לליטר בתנאים לא ממש תובעניים . מצד אחד לא רע יחסית לרכב פנאי מגודל ששוקל 1.66 טון , אך מצד שני , מכיוון שהוא לוגם סולר , ציפינו לתוצאה קצת יותר טובה . ייתכן שהמנוע החזק והחדווה ליציאה זריזה מהרמזור פגעו בתצרוכת הדלק וסביב להניח שנסיעה עדינה יותר יחד עם וויתור על ירידה מהאספלט יתנו תוצאה טובה יותר . פליטת ה CO2 שלו דווקא טובה ועומדת על 157 גרם לק"מ , אך בשל תקנות המיסוי הירוק אשר אינן מיטיבות עם מנועי דיזל , לקורנדו ציון ירוק לא ממש מחמיא של 14 .
סאנגיונג קורנדו

סאנגיונג קורנדו

במחיר בסיס של 170,000 ש"ח לדגם ה 2X4 , ו- 180,000 ש"ח לדגם ה 4X4 , יקר מעט הקורנדו מהממוצע בסגמנט רכבי הפנאי בארץ , אולם התחשבות במנוע הדיזל ששוכן בו , הופכת אותו להיות דווקא תחרותי במחיר , במיוחד מול מתחרהו הישיר יונדאי IX35 דיזל אשר ברמת אבזור מקבילה ובגרסת הנעה כפולה , יקר ממנו משמעותית . בשנה הבאה אמור להצטרף להיצע גם דגם בנזין זול יותר , אשר אמור להגדיל משמעותית את המכירות .
בסיכומו של מבחן , מתגלה הקורנדו כרכב פנאי חביב למדי הנהנה מעיצוב נאה , תא נוסעים מרווח , יחידת כח חזקה ונוחות טובה . עבור סאנגיונג , מדובר במהפכה של ממש ויציאה לדרך חדשה , עימו מקווה היבואן להכפיל את מכירות המותג בארץ . אנחנו מאמינים שהכלי יסייע רבות לקידום המותג בישראל ונראה שעם הצטרפות גרסת הבנזין בעתיד , הוא יעמוד בתחזית היבואן ויכפיל לפחות את מכירות המותג בארץ.

 

 

 

 
 

עוד ממבחני דרכים