סאנגיונג רודיוס מבחן דרכים : המיניוואן הכי חסכוני בדלק

הענק הקוריאני: מאחורי המראה המיניוואני הקשוח שאינו מנסה להתחנף, מסתתר מיניוואן מרווח מאוד, המציע נוחות נסיעה טובה ותצרוכת דלק הכי טובה בקטגוריה. סאנגיונג רודיוס במבחן דרכים.

מדור שיווקי 08 בנוב, 2016
סאנגיונג רודיוס

רכב פנאי שטח?
שוק המיניוואנים הגדולים בארץ, מצומצם מאוד וכולל נכון להיום רק ארבעה דגמים שמשווקים כאן. למרות ריבוי משפחות ברוכות ילדים בארץ, מדובר בשוק קטן למדי שמרכז מתחילת השנה בסה"כ פחות מ-1,000 מכוניות מכל המותגים יחדיו. בשעה שבארה"ב המיניוואנים זוכים לפופולריות ומחזיקים בנתח שוק נאה, בישראל מדובר במספרים זניחים. כמעט כולם פה רוצים להרגיש אמריקה, אבל כנראה כל עוד וזה לא קשור למכוניות. אז לצידם של 3 דגמים המצוידים במנועי בנזין, משווק כאן גם סאנגיונג רודיוס, שנחשב כיום למיניוואן הגדול היחיד שמצויד במנוע דיזל חסכוני. עד כמה חסכוני? הכי חסכוני בקטגוריה. וכשמדובר בקטגוריה בה המכוניות נחשבות לצרכניות גדולות של דלק, לחיסכון בדלק מרכיב בהחלט חשוב ברכישה. מעבר לכך, בשעה שכמעט כולם היום רוצים רכבי פנאי, מוגדר באופן תמוה הרודיוס ברישיון הרכב כ-"רכב פנאי-שטח". לא ברור למה, אבל אולי זה מסביר למה נפוצים כ"כ ב- Youtube סרטונים שלו בשטח בוצי, שלג ועוד…




סאנגיונג רודיוס סאנגיונג רודיוס
מלך הכביש
סאנגיונג רודיוס כבר לא ממש חדש והדור הנוכחי שלו נחת בארץ לפני 3 שנים. פירוש המילה רודיוס אגב הוא "מלך הכביש"…  בשנה החולפת הוא עבר מתיחת פנים קלילה, שכללה כמה עדכונים קלילים בתא הנוסעים, אך חשוב מזה, טיפול ביחידת הכח שהפכה לחזקה וחסכונית עוד יותר. מעבר לכך, מדובר באותו מיניוואן מגודל (שלא לומר ענק), הנמתח על אורך של 5.13 מטר, רחב מאוד עם 1.92 מטר, גבוה (1.85 מטר) – במידה שעשויה להביך כל ג'יפון שיעמוד לידו ברמזור ועשוי להראות כמו משפחתית קומפקטית, ובעל בסיס גלגלים נדיב של 300 ס"מ, התורם לחלל נוסעים עצום ממדים. הדגם משווק בישראל בגרסת 7 מושבים, הנהנים ממרווח מכובד שהופך כל נסיעה משפחתית לחוויה. מדובר בארבע כורסאות אישיות + ספסל אחורי מרווח ל-3 מבוגרים, המעניקים ל-7 מבוגרים נוחות מרשימה, עם מרווח נאה לכל הכיוונים, פתחי מיזוג אישיים, שלל מחזיקי כוסות, תאורה עשירה ואף מגשים כמו במטוס, שיהפכו כל נסיעה ארוכה לחוויה, ובמיוחד אם מדובר בילדים שמתאהבים בתא הנוסעים המרווח. אל אלו מצטרף גם תא מטען נדיב בנפח 875 ליטר, הצומח עד 1,975 ליטר מכובדים עם קיפול המושבים האחוריים, ומאפשר אחסון מכובד של מיזוודות ומטען גם בשימוש מלא של כל המושבים.
סאנגיונג רודיוס סאנגיונג רודיוס
העיצוב כבר לא עצוב
ויש כמובן גם את העניין הזה של העיצוב החיצוני. אם בעבר זכה הדגם לביקורות נוקבות אודות העיצוב המוזר שלו (מוזר=מכוער…), עיצוב הדור הנוכחי שלו כבר הרבה יותר מתקבל על העין. הרודיוס פותח ועוצב עפ"י תפיסת עולם של פונקציונליות ושימושיות, ונאמן באופן עקבי לאמרה "אל תסתכל על היופי אלא על האופי", והתוצאה במציאות הוא מראה של מיניוואן בעל עיצוב שהפך להיות שקוף במידה מסוימת. נראה שכבר אף אחד לא יטרח להצביע עליו בצורה שלילית, אך מצד שני גם לא יסובבו אחריו את הראש. אם בכל זאת חשקה נפשכם במיניוואן חתיך, גשו בבקשה והזמינו קיה קרניבל, שללא ספק הכי יפה בארץ בקטגוריה.
סאנגיונג רודיוס סאנגיונג רודיוס
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים בעל עיצוב מיניוואני טיפוסי. התמקמות במושב הנהג חושפת תנוחת נהיגה גבוהה למדי, המאפשרת שדה ראיה טוב מלפנים, ומאחורי ההגה ממוקם לוח שעונים דיגיטלי קטן המספק מידע אודות המהירות, מצב הגיר ומחשב הדרך. עד כמה הוא קטן? ככל הנראה כל קטנוע 125 סמ"ק יתהדר בלוח שעונים גדול יותר. זה נראה מעט מוזר בהתחלה, אבל מתגלה כשימושי להפליא בהמשך ומספק בהחלט. אם תרצו, במרכז הדשבורד ממוקם גם לוח שעונים קלאסי וגדול למדי, אליו לא הפנתי מבט כלל, למעט הצצה מדי כמה שעות לשעון הדלק. מעבר לכך, אבזור הרכב נדיב וכולל מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס (בהתקנה מקומית), מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית ופיצול לכל אורך הרכב, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, חיבורי AUX ו- USB, הגה וידית הילוכים מצופי עור, מסילות גג, חישוקי גלגלים קלים "16 ועוד. מה חסר לנו? אבזור הבטיחות כולל רק 4 כריות אוויר, ואין מערכות בטיחות מתקדמות.
סאנגיונג רודיוס סאנגיונג רודיוס- תא נוסעים מזמין ההופך כל נסיעה משפחתית לחוויה
מנוע דיזל חזק וחסכוני
למרות משקל עצמי של 2 טון אשר בקלות יכול לצמוח גם מעבר ל-2.5 טון כשהוא מאוכלס בנוסעים וציוד, על הכביש, מתנהל הרודיוס בקלילות כמעט כמו של רקדנית בלט. בשנה החולפת שודרג מנוע הטורבו-דיזל 2.0 ליטר 155 כ"ס שלו במנוע 2.2 ליטר 178 כ"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית (מתוצרת מרצדס) מציעה מעתה 7 הילוכים במקום 5, התורמים מהותית לנסיעה חלקה, שקטה וחסכונית יותר בדלק. אנחנו מאוד אוהבים ב-Wheel מנועי דיזל, והמנוע החדש שמותקן ברודיוס לא מאכזב. מדובר במנוע עוצמתי, בעל נתון מומנט הכי טוב בקטגוריה, (40.7 קג"מ המתקבלים כבר ב-1,400 סל"ד), המציע שפע של כח כבר ביציאה מעמידה וטיפוס זריז במעלה הקמ"ש באופן משביע רצון. את העליות לירושלים עם 5 נוסעים ברכב, ביצע הרכב בקלילות מרשימה כאשר ברשותו עודף כח כדי לעבור את המהירות המותרת בכל דרך ללא כל בעיה. יחד עם שילוב של הנעה אחורית בתפריט, זה נשמע כמו מתכון לרכב ספורטיבי, אבל הוא ממש לא שם, ולא כדאי לנסות ולאתגר אותו. תיבת ההילוכים החדשה מרשימה לטובה, עם העברות הילוכים חלקות ושיתוף פעולה מוצלח עם המנוע. אל אלו מצטרפת גם נוחות נסיעה טובה במפתיע, וגם רעשי מנוע הדיזל כמעט ואינם חודרים לתא הנוסעים. בסופו של מבחן נרשמה גם צריכת דלק מרשימה של 10.5 ק"מ לליטר בממוצע, הודות כמובן ליחידת הכח החסכונית.
סאנגיונג רודיוס סאנגיונג רודיוס




חבילה מיניוואנית מוצלחת
מחיר סאנגיונג רודיוס עומד כיום על 214 אלף שקל, ממוצעים למדי לקטגורית המיניוואנים הגדולים. לזכותו מידות ענקיות המקנות לו תא נוסעים ענק ל-7 נוסעים +מטען, יחידת כח המספקת ביצועים מרשימים, מנוע הכי חסכוני בדלק בקטגוריה ונוחות נסיעה מרשימה לטובה, כאשר בצד השלילה העיצוב החיצוני מעט שקוף, ועדיין דורש הסתגלות קלה. עיקר לקוחותיו כיום בארץ הן משפחות ברוכות ילדים וחברות השכרה, ואף כמשומש במחירים נמוכים הוא נחשב לסחורה מבוקשת. בשורה התחתונה, מדובר במיניוואן מוצלח הממלא את הדרישות המתבקשות ממיניוואן באופן משביע רצון, והחיסכון המשמעותי בדלק מול המתחרים הוא נושא שאסור לזלזל בו, גם אם מחירי הדלק נוחים יחסית כיום.