סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים

הוא ענק ומאכלס 7 מבוגרים על מטענם האישי ללא כל בעיה, חמוש ביחידת כח חדשה, חזקה וחסכונית ועבר לאחרונה גם ניתוח אצל המנתח הפלסטי כדי לשפר את המראה. רק אל תגידו לו שהוא מכוער. סאנגיונג רודיוס החדש במבחן.

ששי כהן 08 בספט, 2013

אל תסתכל על היופי אלא על האופי, או אל תסתכל בקנקן אלא על המלצרית שמגישה אותו… הם משפטים שנועדו לחבר אותנו קצת בכח לבן/בת הזוג שעומדים מולנו ולא ממש מתהדרים במראה חיצוני מלהיב. סאנגיונג רודיוס ששווק כאן משנת 2005, זכה כמעט בכל פרס אפשרי בעולם בתחרויות הרכב המכוער, אך בכל זאת מרבית לקוחותיו ידעו להעריך את האופי ויכולותיו למרות המראה החיצוני. הדור החדש של סאנגיונג רודיוס שהושק בארץ בתחילת הקיץ האחרון, מצויד בעיצוב חדש ויחידת כח חדשה המבטיחים לעשות הכל טוב יותר. אז יצאנו לבדוק מה יש לו להציע, והאם יצליח לרכוש לעצמו יותר לקוחות שאינם נמנים עם ציבור נהגי מוניות.

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )


למרות ציפיות לעיצוב חדש לחלוטין שיהיה קצת יותר קל לעיכול, בסאנגיונג נותרו נאמנים למראה המוכר של הדגם היוצא, אך בכל זאת מורגש שינוי גדול ואפילו לטובה. אמנם קווי העיצוב הכלליים שומרים על מסורת הרודיוס, אך עיצוב חדש לחזית תוך כדי נטישה מוחלטת של עיצוב הגריל בסגנון " מרצדס ", מעניקים לרכב עיצוב מוצלח יותר ואפילו מודרני ומקובל ביחס למסחריות מגודלות. גם במבט מהצד,  הפך הרכב לנאה יותר וכך גם חלקה האחורי של המכונית שמיישר קו עם המקובל בתעשייה. בשורה התחתונה : שיפור ניכר במראה החיצוני ( ולא בגלל שהתרגלנו אליו ).
סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )


עם 5.13 מטר באורך, 1.92 מטר רוחב, 1.85 מטר גובה ובסיס גלגלים של 300 ס"מ, ציפינו לתא נוסעים מרווח ביותר ולא התאכזבנו. כניסה לקבינה של הרודיוס, חושפת תא נוסעים ענק הכולל 7 מקומות ישיבה עבור 7 מבוגרים כאשר ארבעת הנוסעים בשורת הנהג ובשורה השנייה, נהנים מכורסאות אישיות מתכווננות עד כדי כמעט שכיבה ומאפשרים תנוחת נסיעה נינוחה ביותר. שלושת היושבים בספסל האחורי, נהנים אף הם ממרווח מצוין כולל גישה נוחה מאוד לספסל. כיאה למינייואן, מציעה הרודיוס שלל מחזיקי כוסות לכל הנוסעים, שקעי כח לחיבור אביזרים חשמליים לאורך כל הרכב, תאורת פנים עשירה ויציאות מזגן לכל הנוסעים, כולל שליטה אחורית על עצמת המזגן שמצליח לקרר את הרכב ביעילות מרשימה. לצד אלה, ובניגוד למרבית המיניוואנים המשווקים בארץ, מציע הרכב גם יכולת העמסה משובחת עם תא המטען ענק בנפח 875 ליטר המוצע בשימוש כל 7 המושבים ומאפשר הובלת ציוד רב שלא על חשבון מקומות ישיבה. אם בכל זאת חפצה נפשכם בהעברת מטען חורג, תוכלו לקפל את המושבים האחוריים ולהגדיל את נפח המטען ל- 2,271 ליטר !
סאנגיונג רודיוס 2013 - תא מטען מרשים ביותר ( wheel )

סאנגיונג רודיוס 2013 – תא מטען מרשים ביותר ( wheel )


סביבת הנהג שומרת על הקווים המוכרים של הדגם היוצא , כולל לוח שעונים רחב ממדים הנמצא במרכזו של הדשבורד ומלווה בצג LCD קטן הממוקם מול הנהג ומספק מידע על מהירות הרכב ומחשב הדרך. יחד עם זאת, למרות עלייה ניכרת באיכות החומרים וההרכבה הכוללת שימוש נרחב בפלסטיק רך ונעים למגע, איכות ההרכבה לא מושלמת ופה ושם נרשמו מעט צקצוקים ורעשים שונים כשהכביש אינו סלול היטב. נקודת תורפה נוספת נרשמת ברמת הגימור ובהנדסת אנוש לא מושלמת כולל פיזור לא ברור לפעמים של מתגים כמו מתג מחשב הדרך שנמצא במקום לא ברור ונוח לתפעול, מתג תוכניות הגיר שנראה לא שייך וצגי מידע של בקרת האקלים ומערכת השמע שאינם נראים בבירור בשעות היום כשהשמש חזקה.
מעבר לכך,הרודיוס החדש משווק ברמת גימור אחת גבוהה ועשירה הכוללת : בקרת אקלים דיגיטלית כולל פתחים ליושבים מאחור, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ונגן חיצוני, דיבורית BT מקורית, מחשב דרך, חישוקי סגסוגת קלה, מראות צד חשמליות הכוללות חימום וקיפול חשמלי, מערכת בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים בגימור עור, חיישני נסיעה לאחור ומסילות גגון אורכיות. אבזור הבטיחות כולל בקרת יציבות וארבע כריות אוויר בלבד.
סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )


יחידת כח חזקה וחסכונית
מתחת למכסה המנוע, מצויד הרודיוס החדש במנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר המחליף את מנוע ה- 2.7 ליטר ששרת את הדגם הקודם ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 5 הילוכים מפיתוח של מרצדס. קצת חששתי ששילוב של מנוע צנוע נפח ומשקל כולל נוסעים שנע סביב 2.5 טון יספקו רכב איטי וכבד, אולם הספק נאה של 155 כ"ס ומומנט מכובד של 36.6 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,500 סל"ד, סיפקו רכב קליל ואפילו זריז באופן מפתיע, המסוגל לצאת מרמזורים גם כשהוא עמוס ב-7 נוסעים בקלילות מרשימה תוך כדי טיפוס מהיר במד הקמ"ש ואפילו עם ביצוע עקיפות זריזות. ואת זה הוא עושה בשקט עם בידוד טוב מרעשי החוץ והמנוע, לצד מתלים המכוונים על הצד הרך יחסית ומאפשרים נוחות נסיעה טובה ברוב סוגי האספלט, כאשר רק הנוסעים במושב האחורי סובלים לעיתים מנסיעה מעט קופצנית. בנוסף, למרות שיש לו הנעה אחורית, מוטב שלא תנסו לשחק איתו ולסחוט ממנו ביצועים ספורטיביים. הוא בהחלט לא נועד לזה.
את התמורה הטובה לשימוש במנוע הדיזל הקומפקטי, קיבלנו בתחנת הדלק, שם הראה הרודיוס צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר בממוצע, לנסיעה שכללה לצד שיוט ארוך ורגוע בכביש המהיר גם הרבה נסיעות עירוניות בזבזניות . דרגת הזיהום של הרכב ( כמו מרבית רכבי הדיזל הסובלים מהחישוב הבעייתי ) עומדת על 15.
סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )


סאנגיונג רודיוס החדש נכנס לשוק קטן יחסית של מיניוואנים מגודלים המציעים רכב 7 מקומות מרווח ביותר לצד הובלת מטען בנפח מרשים. עיקר לקוחותיו בארץ יהיו ככל הנראה נהגי מוניות אשר יוכלו להציע מונית לשישה נוסעים, חברות הסעות, משפחות ברוכות ילדים ( ואמצעים ) וגם מוגבלים הזקוקים לעגלת נכים ומעלית. עבור אלה, מציע הרודיוס רכב מרווח ביותר ומאובזר,הכולל יחידת כח חסכונית יחסית בדלק, וסובל בעיקר ממראה חיצוני לא ממש אטרקטיבי. למראה אגב, מתרגלים בקלות ואפילו הסביבה כבר פחות עוינת מבעבר. מחיר סאנגיונג רודיוס אטרקטיבי ועומד על 210,000 ש"ח, כ- 60 אלף שקל פחות ממתחרהו הישיר קרייזלר גרנד וויאג'ר בגרסתו הבסיסית, אך גם 10,000 ש"ח יותר מסיאט אלהמברה המהודרת אך גם קטנה יותר. וכדי להמחיש עוד קצת שהוא אטרקטיבי, נזכיר לכם שכשהוצג לראשונה בארץ בשנת 2005, מחירו עמד על 200 אלף שקל. נכון לעכשיו הוא זכה לפתיחה מוצלחת בשוק המקומי עם 74 יחידות ממנו שכבר נמסרו ללקוחות, ואנו מאמינים שצפוי לו עתיד טוב יותר מבעבר.

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )

סאנגיונג רודיוס 2013 מבחן דרכים( wheel )