סאנגיונג רקסטון מבחן דרכים : שטח אמיתי בזול (יחסית)

מצויד בשלדת סולם, הנעה 4X4 עם הילוך כח, מרכב 7 מושבים ויחידת כח חזקה וחסכונית בדלק, מציעה לכם סאנגיונג רקסטון רכב שטח אמיתי במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמתחרים. שווה את הכסף? בהחלט !

מדור שיווקי 30 בנוב, 2016
סאנגיונג רקסטון

כל כך קיווינו שאת המבחן לסאנגיונג רקסטון המחודש נעשה עם בוץ שיעוף מדי פעם לאוויר, קצת השפרצות של מים, נסיעה על גבולות האחיזה בשטח וכל מיני מטעמים שהחורף מספק לעולם חובבי השטח, ורחוק מאוד מאותן נסיעות שטח המתבצעות בקיץ וכוללות בעיקר אבק שמתרומם לאוויר בכמויות הסטריות. סוף נובמבר ולצערנו הגשם עדיין לא כאן, השטח המועט שנותר במרכז הארץ חום כמו מדבר והאווירה הכללית לא מזמינה. בדיוק לפני שנה, הכל כבר היה ירוק כאן. והשנה, במקום ירוק, קבלת הפנים בשטח היתה משהו מעולם חלומות הבלהות: שחור ושרוף. שלל השריפות שליוו את המדינה בשבוע האחרון, גרמו לנסיעת השטח שלנו להיראות כל-כך שונה וגם עצובה.


סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון הוא רכב שטח וותיק מאוד וכך אנחנו אוהבים אותו. בשעה שמרבית עם ישראל חולם על ג'יפון בחנייה ואין לו שום כוונות לרדת איתו לשטח, הרקסטון נותר אחד הצדיקים האחרונים בסדום שנראה כמו רכב שטח, מריח כמו רכב שטח ונוסע כמו שרכב שטח צריך לנסוע. אז נכון שלא תמצאו כאן כל מיני התגנדרויות, משטחים מעוצבים במיוחד וכל מיני סממנים המזוהים עם קרוסאוברים מודרניים טיפוסיים, אבל בתפריט שלו תמצאו דווקא עיצוב קשוח וגברי, מראה חסון, ומבט של "בוא נראה מה אתם מסוגלים "… המגובה גם באופי קשוח ונדיר בימינו הכולל: שלדת סולם, הנעה 4X4 עם הילוך כח ועוד. יחד עם זאת, בשנה החולפת עבר הדגם מתיחת פנים מקיפה נוספת, אשר לצד עדכונים טכניים הכוללים גם מנוע וגיר חדש, זכה גם לשיפורים שונים בעיצוב, המקנים לו הופעה מודרנית משהו.

חזית מודרנית עם מראה קשוח שאינו מנסה להתחנחן

חזית מודרנית עם מראה קשוח שאינו מנסה להתחנחן


עם 4.76 מטר אורך, 1.90 מטר רוחב ו-1.84 מטר גובה, מציע הרקסטון מידות דומות למתחרים (לנד קרוזר, פאג'רו), אך עם בסיס גלגלים הגדול בקטגוריה (283.5 ס"מ), המקנה לו תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים מבוגרים + צמד ילדים שיאוכלסו בספסל השלישי. בסעיף השימושיות מציע הרכב שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות, לצד תא מטען סמלי בנפח של 250 ליטר (בניצול כל 7 המושבים), הצומח ל- 785 ליטר מכובדים עם קיפול שורת המושבים השלישית. במסגרת מתיחת הפנים לדגם, הפכה סביבת הנהג לנעימה יותר, המושבים נותרו נוחים ותומכים, והעסק כולו נבנה על-מנת להציע עמידות לשנים ארוכות. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת בלבד הכוללת: מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (כולל WAZE ומצלמת רוורס), בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג לשורת המושבים השניה, חיישני חניה אחוריים, הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור, שמשות אחוריות מושחרות, מראות מתקפלות חשמלית, 4 שקעי כח 12V ושקעי USB ו-AUX.  באופן מעט תמוה לא תמצאו כאן מחשב דרך, והאבזור הבטיחותי מסתפק ב-4 כריות אוויר.
תא נוסעים נעים לשהייה בדגם המחודש

תא נוסעים נעים לשהייה בדגם המחודש


את החדשה העיקרית בדגם תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם זכה הרקסטון לאחרונה למנוע טורבו-דיזל 2.2 ליטר, המפיק 178 כ"ס ומומנט מרבי נאה של 40.7 קג"מ המתקבל כבר מ-1,400 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם 7 הילוכים (מתוצרת מרצדס). על הכביש מדובר במכונית זריזה מאוד (9.9 שניות ל-100 קמ"ש) ואף שקטה למדי, המבצעת את המוטל עליה בקלילות מרשימה, עם זינוק מהיר מעמידה, קצב צבירת מהירות מרשים גם כשהרכב עמוס, ויכולת עקיפה מהירה שמוסיפה לבטיחות האקטיבית. כל עוד ולא מדובר בכביש משובש לחלוטין, אז מדובר גם במכונית נוחה למדי המתמודדת היטב עם מהמורות שונות בכביש, נתון לא רע כאשר מדובר ברכב שטח עם מתלים המכוונים לקשיחות יחסית. מעבר לכך, מדובר גם ביחידת כח מודרנית העונה לדרישות זיהום האוויר EURO 6, בעלת פליטת מזהמים משופרת לעומת הדגם היוצא.
סאנגיונג רקסטון וכבאית פלסטינית בהרי ירושלים

סאנגיונג רקסטון וכבאית פלסטינית בהרי ירושלים


אבל את היתרון הגדול של סאנגיונג רקסטון מול עדר הג'יפונים ורכבי הפנאי ששוטפים את הארץ תמצאו מחוץ לאספלט: בשעה שמותגי שטח נחשבים מהעבר כמו הויטרה של סוזוקי, הסנטה-פה של יונדאי והסורנטו של קיה הלכו והתרככו בדורות האחרונים שלהם ומכוונים יותר מתמיד לנוחות בכביש על-חשבון יכולות השטח, הרקסטון נותר נאמן לקבוצת רכבי השטח האמיתיים, אינו נכנע לדרישות ההמון, ויקסום קרוב לוודאי לכל שועל שטח אמיתי. כך מצאנו את עצמנו מסיירים בסוף השבוע האחרון בשטח מאיזור השפלה ועד להרי ירושלים, מתבוננים בנוף העצוב ובצבע השחור והמכוער שהשתלט על אזורים נרחבים בעקבות השריפות וההצתות. אם רק היה מגיע הגשם בזמן, הכל היה נראה אחרת…
סאנגיונג רקסטון ושדה שרוף בשפלה

סאנגיונג רקסטון ושדה שרוף בשפלה


כך או כך, הפגין הרקסטון יכולת התקדמות מרשימה בשטח, עם זוית גישה של 28 מעלות, זווית נטישה מרשימה של 26 מעלות ומרווח גחון של 21.6 ס"מ, מאפשר הרקסטון כניסה לשטח מאתגר (שרחוק מאוד מיכולותיהם הממוצעות של הג'יפונים), ויחד עם הנעה כפולה, הילוך כח, שלדת סולם חסונה וסיוע קל בחטיבת האלקטרוניקה עם בקרת ירידה במדרון, מתקבל פרטנר איכותי לנסיעות שטח מגוונות. חובבי שטח מקצועיים, יוותרו ככל הנראה על מדרגות הצד של רכב המבחן, ויעדיפו את תוספת מיגון הגחון והחלפת צמיגים למשהו קרבי יותר. בסוף ימי המבחן גילינו גם תצרוכת דלק נאה של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון שיהפוך לכם את התחביב לזול יותר ללא ספק.
חסכונית בדלק: 11.5 ק"מ לליטר במבחן

חסכונית בדלק: 11.5 ק"מ לליטר במבחן


במחיר של 227,000 שקל בו מוצע כיום סאנגיונג רקסטון, מדובר להערכתינו כמעט במחיר מציאה, המשאיר לכם בחשבון הבנק עודף שנע סביב 100 אלף שקל ! ביחס למתחרים היפנים הישירים. בתמורה למחיר הנ"ל (הדומה מאוד לרכבי פנאי 7 מושבים 4X4 המכוונים לביצועי כביש), תקבלו רכב 7 מושבים עם יכולות שטח אמיתיות, הנהנה מיחידת כח חזקה וחסכונית בדלק, תא נוסעים מרווח ושקט וככל הנראה גם עם סחירות טובה בעתיד בשוק המשומשות, בקרב חובבי שטח המחפשים אחר רכב שטח משומש במחיר שפוי. בשורה התחתונה: בשל פער מחירים כה גבוה בין הרקסטון למתחרים הישירים, מדובר לדעתנו בתמורה טובה מאוד לכסף.