סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים

סובארו אימפרזה מוצעת כעת באחת מעסקאות המימון המשתלמות בשוק הרכב המקומי ( Free Buy ) שאמורה להכפיל את מכירותיה השנה. שווה את הכסף?

ששי כהן 17 בינו, 2014

בתום שנה מוצלחת למותג סובארו, בה צמחו המכירות ב- 39% לעומת שנת 2012, עומד המותג היפני בפני שנה מאתגרת לא פחות, עם יבואן חדש ( סמל"ת ) המבקש להכפיל את מכירות המותג השנה ולהביא את סובארו למקום טבעי יותר בשוק הרכב המקומי ( הכוונה לגבוה כמובן ). בהיעדר משפחתיות סדאן בשאר מותגי היבואן ( פיאט, אלפא, לנצ'יה ), מופקדת האחריות הראשית לצמיחה השנה על סובארו אימפרזה החדשה, שאמורה לפחות ולהכפיל את מכירותיה לעומת אשתקד בה עלו לכביש כ- 907 מכוניות ( נחתה בארץ רק במחצית השנה ). אז איך מכפילים את המכירות בשנה עמוסת מתחרים חדשים וכשהתחרות רק גוברת? באמצעות חיזור אחר הלקוחות הפרטיים, שם מציעה החברה מהלך שיווקי יוצא דופן בשוק המקומי העונה לשם " סובארו Free Buy " ומציע ללקוחות לרכוש את האימפרזה בתנאי תשלום מאוד אטרקטיביים הכוללים : תשלום מקדמה של 5,000 ש"ח בלבד, תשלום חודשי של 1,500 ש"ח למשך 36 חודשים והיתרה בסוף התקופה, או לחילופין, בתום 3 שנים, למכור את הרכב חזרה ליבואן במחיר מחירון מלא של לוי יצחק ולקבל את העודף חזרה מהשווי העתידי של הרכב. האם מעבר לעסקת המימון האטרקטיבית מדובר גם במכונית טובה? יצאנו לבדוק.


סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


הופעה
סובארו אימפרזה החדשה, אמנם משווקת בארץ רק כחצי שנה, אולם נחשפה בארה"ב כבר לפני כמעט 3 שנים ורק הגיעה לארץ באיחור ניכר. למרות הזמן שחלף, שבמקרים מסוימים כבר דורש מתיחת פנים ראשונה, מדובר עדיין ללא ספק ברכב נאה למדי ומודרני . עם 4.58 מטר באורך, היא ממוצעת לקטגוריה, אך צרה מעט מהממוצע עם 1.74 מטר וגם בסיס גלגלים של 265 ס"מ מעט קצר מממתחרות חדשות כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה. למרות זאת, הודות לתכנון חכם, כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נוסעים מרווחת מהצפוי עם מרווח מספק לארבעה מבוגרים או לזוג + 3 ילדים. בסעיף השימושיות, רושמת האימפרזה את אחד מתאי המטען הגדולים בקרב משפחתיות הסדאן עם נפח נדיב של 460 ליטר.
סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


תא נוסעים
כניסה לתא הנוסעים מלווה בהפתעה נעימה. למרות קווי עיצוב קרירים ולא מתאמצים בעיצוב הדשבורד, מצליחה האימפרזה לייצר סביבת נהג ונוסעים נעימה מאוד לשהייה, בעיקר הודות לשילוב צבעים מוצלח עם גוונים בהירים התורם לאווירה יוקרתית משהו בתא הנוסעים. מעבר לכך, המושבים נוחים מאוד, ריפודי המושבים נעימים למגע, איכות ההרכבה יפנית וללא דופי וכך גם הנדסת האנוש הטובה. נקודת תורפה נרשמת דווקא באבזור הרכב אשר הגיע ברמת האבזור הגבוהה " Style Plus " הכולל אבזור חשמלי מקובל, בקרת אקלים פשוטה, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, חישוקי "16 קלים ו- 6 כריות אוויר. פריטים שדי הפכו להיות סטנדרטיים אצל המתחרות כמו : ציפוי עור להגה, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים כפולת אזורים, דיבורית BT ותאורה למראות האיפור, לא תמצאו כאן. רכב המבחן צויד גם במערכת מולטימדיה אשר שיפרה את העסק והוסיפה גם מצלמת רוורס, דיבורית BT, יציאות USB ומערכת ניווט ששיפרו משמעותית את הפינוקים וההרגשה הכללית בתא הנוסעים ואותה קיבלו אגב לא מעט לקוחות במתנה במבצעי הדגם שנערכו בחודשים האחרונים.
תא מטען נדיב מהממוצע ( wheel )

תא מטען נדיב מהממוצע ( wheel )


על הכביש
בחזיתה של האימפרזה שוכן מנוע בוקסר 1.6 ליטר המפיק 114 כ"ס ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בשיוט נינוח על האוטוסטרדה, מציעה האימפרזה נסיעה חלקה ושקטה למדי, עם ריסון טוב של מהמורות הדרך הודות לכיול רך יחסית של המתלים. בתוך העיר, העסק מעט יותר רועש, עם נוכחות מסוימת של רעש מנוע הבוקסר בתא הנוסעים- לא משהו מטריד, אך בהחלט קיים. האימפרזה מכוונת יותר ליעילות וחיסכון בדלק ופחות לביצועים ומסתפקת בנתוני ביצועים ממוצעים למשפחתית עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.8 שניות ומהירות מרבית של 181 קמ"ש לפי נתוני היצרן. יחד עם זאת, ההספק והמומנט המרביים מגיעים בסל"ד נמוך יותר מהממוצע, מה שתורם לניצול יעיל של ביצועי המנוע ללא סחיבה של הסל"ד לאיזור גבוה ומרעיש. תיבת ההילוכים האוטומטית רציפה פועלת באופן משביע רצון עם פעולה חלקה, נעימה, חפה מזעזועים מיותרים וכמעט ללא התחושות המוכרות של " נסיעה על הילוך אחד ". מעבר לכך, אחיזת הכביש שלה גבוהה, ההגה אמנם רך אך לא מנותק לחלוטין וללא ספק, עם יחידת כח חזקה יותר ( STI ) יכולה בקלות להפוך למכונית לחובב ההגה.
סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )


חסכונית בדלק?
כחלק מיעוד הרכב לנהיגה יעילה וחסכונית, מצוידת האימפרזה כסטנדרט במערכת כיבוי מנוע בעת עמידה התורמת לחיסכון בדלק. בנסיעה עירונית, מציעה אמנם המכונית תצרוכת דלק שנעה סביב 10 ק"מ לליטר, אולם בשיוט בין עירוני נינוח ניתן להתקרב ל- 18 ק"מ לליטר בפועל. בסופו של דבר, בימי המבחן שכללו הרבה נסיעות עירוניות בזבזניות ועליה לירושלים עם ארבעה נוסעים, הסתכמה צריכת הדלק של המכונית ב- 12.5 ק"מ לליטר בממוצע. רחוק אמנם מאותם 17.2 ק"מ לליטר עליהם מצהיר היצרן, אולם עדיין נחשב לחסכוני.
סובארו נותרה נפוצה מאוד מעבר לקו הירוק ( wheel )

סובארו נותרה נפוצה מאוד מעבר לקו הירוק ( wheel )


128,900 ש"ח
בשוק המשפחתיות עמוס הדגמים החדשים והמוצלחים, מחכה לסובארו אימפרזה תחרות לא פשוטה בשנה הקרובה. סובארו מצידם מתכננים להסתער על שוק ב-2014 עם האימפרזה החדשה בעזרת שיטת שיווק חדשנית בענף המקומי המאפשרת לכם לרכוש את הרכב בתנאי מימון מפתים ההופכים את הרכישה לקלה מתמיד וכמעט ללא מזומנים כמקדמה ( 5,000 ש"ח ). בתום 3 שנים, תצטרכו להחליט את לשלם את יתרת התשלום ולהישאר עם הרכב לתקופה נוספת או לחילופין למכור את הרכב חזרה ליבואן שמתחייב בעסקה לרכוש אותה ממכם תמורת מחיר מחירון מלא של לוי יצחק, מה שעתיד להשאיר בכיסכם אפילו עודף. אם תרצו, תוכלו ליהנות 3 שנים מרכב חדש ולשלם בעיקרון רק את ירידת הערך + האחזקה השוטפת. במחיר של 128,900 ש"ח , מציעה סובארו אימפרזה 2014 משפחתית נאה ונעימה מאוד לנהיגה ואף חסכונית יחסית בדלק, הסובלת בעיקר מאבזור מעט קמצני. בהתחשב במוניטין האמינות החיובי, לצד אחריות מורחבת של 5 שנים לרכב, נראה שלסמל"ת היבואנית יש לראשונה זה שנים ארוכות, מכונית משפחתית סדאן טובה שיש לה את כל הכלים להימכר באלפי עותקים מדי שנה.
לקבלת הצעה אטרקטיבית לרכישת סובארו אימפרזה החדשה הקליקו כאן ( פרסומת )


סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )

סובארו אימפרזה 2014 מבחן דרכים ( wheel )