סובארו פורסטר מבחן דרכים

בשעה שמרבית היצרנים זונחים את ההנעה הכפולה ומסתפקים בפוזה הנדרשת , בסובארו ממשיכים לייצר רכבי שטח שגם נוסעים בשטח. אני ניגש לסוכנות סובארו במסגר , יורד לחנייה התת קרקעית לקבל את הרכב , מתקרב אליו ושם לב למשהו חשוד שמנצנץ בצידי המכונית . אני משפשף את עיני ומסתכל שנית על הסמל הנוצץ ומגלה שלא טעיתי…

ששי כהן 10 ביונ, 2011

בשעה שמרבית היצרנים זונחים את ההנעה הכפולה ומסתפקים בפוזה הנדרשת , בסובארו ממשיכים לייצר רכבי שטח שגם נוסעים בשטח.

אני ניגש לסוכנות סובארו במסגר , יורד לחנייה התת קרקעית לקבל את הרכב , מתקרב אליו ושם לב למשהו חשוד שמנצנץ בצידי המכונית . אני משפשף את עיני ומסתכל שנית על הסמל הנוצץ ומגלה שלא טעיתי . אכן רשום שם 4X4 . מה עדיין מייצרים את המערכת המיושנת הזאת ??? הרי כל רכב שטח נחשב בארץ כבר מזמן זנח את ההנעה הכפולה . בשביל מה צריך בכלל ג'יפ 4X4 ?
ואכן כך : סובארו , היצרנית הקטנה מיפן , מסרבת להיכנע לתכתיבי האופנה , וממשיכה לייצר רכבי שטח בעלי הנעה כפולה . היא יודעת מה היא עושה : סובארו פורסטר הוא הרכב הנמכר ביותר של החברה בעולם ( מחוץ ליפן ) ואף מוכר מדי שנה 85,000 רכבים רק בארה"ב . בסופו של דבר , מי שמחפש רכב שטח ולא פוזה , יכול למצוא בפורסטר פרטנר ראוי .

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר החדש נחת בארץ בפברואר השנה עם שינויי עיצוב קלים המתבטאים בעיקר  בעיצוב חדש לחזית הרכב , תוספת של מאותתים במראות הצד , חישוקי גלגלים חדשים ונגיעות קוסמטיות קלות . השינוי האמיתי מסתתר מתחת למכסה המנוע , שם צויד הרכב במנוע בנזין 2 ליטר חדש , אשר בסיוע הגדלת מהלך הבוכנה , שימוש בחלקי מנוע קלים יותר ושינויים נוספים , מציע שיפור גדול בתצרוכת הדלק וירידה גבוהה בפליטת המזהמים . בסובארו אמנם לא נכנעים לצו האופנה במעבר לרכבים בעלי הנעה קדמית בלבד , אך בהחלט מאמצים את דרישות איכות הסביבה להפחתת פליטת המזהמים וכך לדוגמא צומצמה  בדגם החדש פליטת ה CO2 מ 199 גק"מ ל 174 גק"מ והציון הירוק השתפר משמעותית מ 13 בדגם הקודם ל 7 בדגם החדש , המעניק לו את הציון הטוב בארץ בסגמנט.

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר

על הנייר מציע הפורסטר יכולות שטח משובחות , אך הדגם שנבחן ומצויד בתיבת הילוכים אוטומטית מקצץ מהתפריט הילוך הכח, מערכת עזר לזינוק בעליה ומערכת הדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני , המגיעים כסטנדרט בגרסה הידנית .
אז יצאנו לכבוש את דרך בורמה עם מסלול לא טכני ברובו , כדי לנסות ולבדוק אם הפורסטר אכן נשאר רכב שטח קשוח , או שהתברגן ונעשה רך מדי . את המסלול המיוחד והיפה , הכולל עיקולי דרך רבים המכונים " הסרפנטינות " , חצה הפורסטר ללא בעיות מיוחדות ובקלילות מרשימה . מרווח הגחון העומד על 21.5 ס"מ , נחשב לגבוה למדי ביחס לממוצע בסגמנט ואיפשר צליחת שבילים מהירה ודילוג על פני מהמורות ומכשולים בקלילות האופיינית לפורסטר . למרות כל הטלטלות והאבנים שבדרך , סיפק הפורסטר תא נוסעים שקט ביותר ואף הצליח לגהץ חלק ניכר מהמהמורות ללא ערבוב מיותר של ארוחת הבוקר בבטן . בהמשך הדרך , עם מעבר לאיזור אחר בעל מסלול עבירות קשה יותר , סירב הרכב לטפס עליה מסולעת עם איבוד אחיזה , סחרור הגלגלים והתערבות בקרת היציבות באופן תכוף. גם מכוון קרקעי לא הצליח לסייע לרכב להתקדם בשטח הטכני יותר . אמנם מרווח הגחון נאה בסה"כ , אולם היעדר מיגון וחשיפת הרכיבים הפגיעים בתחתית הרכב , יחד עם צמיגים שמהווים פשרה בין כביש לשטח , גרמו לנו לוותר ולעשות אחורה פנה . צריך לדעת לוותר בחיים .

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר

בכביש , מתגלה הפורסטר כרכב משפחתי נעים אשר מספק תא נוסעים מרווח לחמשת יושביו וזאת לא על חשבון נפח תא המטען שנותר גדול עם 450 ליטר שיכולים לצמוח עד 1,660 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים . עם מימדים חיצוניים לא ממש גדולים יחסית למשפחתית ממוצעת ( 4.56 מטר באורך , 1.78 מטר ברוחב ) , מתאפשרת תנועה עירונית קלילה שבתוספת מימד הגובה ( 1.7 מטר ) ושטח השמשות הגדול , נהנה הנהג גם משדה ראייה מצוין לכל הכיוונים . ואם כבר נגענו בשמשות הגדולות , חבל שגם הדגם המאובזר אותו קיבלנו , לא זוכה לחלונות כהים מאחור , פריט שהפך כמעט לסטנדרט בסגמנט .  האבזור עצמו שופר בדגם החדש וכולל כסטנדרט בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ונגן חיצוני ודיבורית מקורית .
בנסיעה בכביש מתגלה הפורסטר כרכב נעים ונח אשר מגהץ את מרבית המהמורות באופן משביע רצון . בידוד הרעשים מצוין וכל עוד ולא תלחצו חזק מדי את הדוושה לרצפה , רעש המנוע ישאר בחוץ. חבל רק שעם החלפת המנוע בחדש , לא הוחלפה גם תיבת ההילוכים המיושנת עם 4 הילוכים בתיבה מתקדמת יותר . הביצועים עצמם סבירים עם 12.4 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש . עם זאת , תצרוכת הדלק השתפרה מהותית בדגם החדש עם הצהרה על 13.3 ק"מ לליטר בממוצע . בפועל , נעה צריכת הדלק במבחן סביב 7 ק"מ לליטר בתנאי שטח מאומצים לבין 9 ק"מ בנסיעה על הכביש.

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר 2011 ממשיך את מסורת קודמיו ומספק רכב שטח נטול פוזה ( אם כי יפה משמעותית מבעבר ) שיעניק לכם בכביש רכב משפחתי נעים , מאובזר , מרווח ונח , יחד עם אפשרות לרדת לטיולי שטח אמיתיים בזמנכם הפנוי ולא להסתפק רק בשבילי קק"ל כמו מרבית עמיתיו בקטגוריה . חובבי איכות הסביבה ישמחו לגלות שהוא עונד בנוסף את התואר " רכב השטח הכי פחות מזהם בקטגוריה " ונהנה מתצרוכת דלק משופרת מבעבר . מחיר סובארו פורסטר נע בין 179,900 ש"ח לדגם האוטומטי הבסיסי ועד 199,900 ש"ח לדגם המאובזר ביותר שנבחן כאן הכולל גם ריפודי עור , פנסי קסנון וגג נפתח חשמלי . במקרה הנ"ל , מעניק הפורסטר עסקה תחרותית ואטרקטיבית יחסית למתחרים עם מחיר זול לדוגמא ב 20,000 אלף ש"ח מטויוטה ראב 4 ועד 60,000 ש"ח מפולקסווגן טיגואן .

 

 

 

עוד מחדשות רכב