סובארו B3 מבחן דרכים

ה B3 הוותיקה , בסה"כ מכונית טובה אך כבר מתקשה להתחרות בטובות שבמשפחתיות המודרניות. סובארו B3 איננה מכונית חדשה בארץ. למעשה היא כבר איתנו מעל לשנתיים ואף נהגנו בה כבר בעבר. אז למה לקחנו אותה למבחן ? לא לקחנו – קיבלנו. בעקבות תקלה באחת ממכוניות החברה, קיבלנו אותה כרכב שכור והחלטנו לבחון אותה שוב כדי…

ששי כהן 07 בפבר, 2010

ה B3 הוותיקה , בסה"כ מכונית טובה אך כבר מתקשה להתחרות בטובות שבמשפחתיות המודרניות.

סובארו B3 איננה מכונית חדשה בארץ. למעשה היא כבר איתנו מעל לשנתיים ואף נהגנו בה כבר בעבר. אז למה לקחנו אותה למבחן ? לא לקחנו – קיבלנו. בעקבות תקלה באחת ממכוניות החברה, קיבלנו אותה כרכב שכור והחלטנו לבחון אותה שוב כדי לעמוד על טיבה ביחס למתחרות אשר משתפרות עם הזמן.
מבחינת מראה, גם היום, שנתיים וחצי לאחר השקתה, ה B3 היא עדיין מכונית נאה ונעימה מאוד למראה ואפילו בגרסת ה 5 דלתות המעט ספורטיבית למראה , היפה מאחותה  בעלת מבנה הסדאן. צבע הלבן פנינה של המכונית שביקרה אצלינו ,אף מחמיא ליופיה ולדעתי הוא אפילו היפה בהיצע שלה בארץ.

סובארו B3 מבחן דרכים

סובארו B3 מבחן דרכים

תא הנוסעים בנוי היטב וגם 45,000 הק"מ שהמכונית עברה , לא הצליחו לגרום לאיזה פלסטיק לזוז ממקומו ולקרקש. ומדובר להזכירכם במכונית שנמצאת בהשכרה ועוברים עליה חיים ממש לא קלים. אבל עיצוב הדשבורד פשוט למדי וסימני הגיל מתחילים להשפיע עליו. גם האבזור הדל בדגם הבסיסי לא משפיע לטובה ומורגש חיסרון של מערכת שמע מקורית אשר הפכה להיות די סטנדרטית במשפחתיות כיום.
המרווח לנוסעים מפתיע לטובה . המרווח לרגלים הן של הנהג והנוסע לצידו והן של היושבים מאחור טוב ולארבעה נוסעים מבוגרים לא תהיה בעייה למצוא תנוחת ישיבה נוחה. המושבים די נוחים והריפוד מפתיע ונעים מאוד למראה ולמגע. הצרה היא שמרווח תא הנוסעים המכובד בא על חשבון תא מטען קטן מאוד אשר יכול להתחרות בכבוד רק עם מכוניות סופרמיני. אם יש לכם תינוק, ספק אם עגלה סטנדרטית תיכנס בתא המטען בלי לפרק את המדף האחורי.
אבזור הרכב בסיסי למדי וכולל חשמול מקובל וזהו פחות או יותר. האבזור הבטיחותי ממש כבר לא לעניין וכולל 2 כריות אוויר ו ABS . בקרת יציבות אשר הפכה לפריט חובה השנה ,עדיין נעדרת מהמפרט ומוצעת רק בדגם ה 2 ליטר. סובארו נערכה מראש לתקנה המחייבת ופשוט הצטיידה במלאי גדול של ה B3 שיספיק לה לכמה חודשים טובים עד שתגיע לארץ גרסת 1.5 ליטר עם ESP תקני.

סובארו B3 מבחן דרכים

סובארו B3 מבחן דרכים

ה B3 היא מכונית נוחה. אולי אפילו מהיותר נוחות שנתקלנו במשפחתיות הנפוצות בארץ. בנוסף לכך היא גם שקטה למדי כל עוד ואתם אינכם נמרצים ואוהבים לתת בגז. הביצועים סבירים למדי עם 12.4 שניות ל 100 קמ"ש ומנוע הבוקסר של המכונית לא יתלהב יותר מדי מהרעיון לנסות להוציא ממנו תאוצות. הגיר האוטומטי בעל 4 הילוכים ותפעול טיפטרוניק ועובד בהרמוניה מלאה עם המנוע.
עם ציון 10 במדד הירוק , המכונית לא בדיוק ידידותית לסביבה וצריכת הדלק שלה נעה סביב 10 ק"מ לליטר בממוצע.
לסיכום :
ה B3 בגרסתה הבסיסית מתקשה כיום להציע חבילה טובה אל מול המתחרות המובילות. לצד עיצוב שעדיין נאה ( ובעיקר בגרסת 5 הדלתות ) מציעה המכונית נוחות נסיעה טובה ,תא נוסעים מרווח וכמובן את מוניטין האמינות של היצרן. מצד שני, האבזור דל למדי, המפרט הבטיחותי עלוב בדגם ה R הבסיסי וסביר בדגם ה RX המאובזר והביצועים סבירים בלבד.
מחיר ה B3 בגרסת ה R הבסיסית ( שמתאימה רק לציי רכב ) עומד על 115,500 ש"ח. דגם ה RX בעל 6 כריות האוויר כבר עולה 117,000 ש"ח אשר מצדיק את התוספת אך מקרב אותה מדי למחירי המשפחתיות הטובות בשוק. קשה לי להמליץ עליה כיום ורק בגלל האבזור הדל ובמיוחד המפרט הבטיחותי שאינו עומד בסטנדרטים של היום . אם נתעלם מזה , היא בסה"כ מכונית טובה אך לא מהמובילות.

 

 

עוד ממבחני דרכים