סובארו B4 מבחן דרכים

9 חודשים לאחר הגעתה לארץ , התמקמה ה B4 החדשה במקום השני במכירות בקטגוריית מכוניות המנהלים . מה היא מציעה ? הישג יפה לסובארו B4 החדשה : בחמשת החודשים הראשונים של השנה , נמסרו 814 מכוניות מדגמי ה B4 , אשר ממקמים אותה במקום השני והמכובד בקטגוריית מכוניות המנהלים ולא רחוק ממובילת הטבלה מאזדה 6…

ששי כהן 18 ביונ, 2010

9 חודשים לאחר הגעתה לארץ , התמקמה ה B4 החדשה במקום השני במכירות בקטגוריית מכוניות המנהלים . מה היא מציעה ?

הישג יפה לסובארו B4 החדשה : בחמשת החודשים הראשונים של השנה , נמסרו 814 מכוניות מדגמי ה B4 , אשר ממקמים אותה במקום השני והמכובד בקטגוריית מכוניות המנהלים ולא רחוק ממובילת הטבלה מאזדה 6 , אשר מסרה 1,068 מכוניות.  כדי להבין מדוע זה הישג יפה, צריכים לחזור לנתוני המסירות של שנת 2009 , אז מסרה סובארו בכל השנה 1,323 מכוניות ודורגה במקום החמישי בסגמנט המנהלים כאשר הקדימו אותה טויוטה אוונסיס, טויוטה פריוס, פורד מונדיאו ומאזדה 6 בראש , אשר מכרה יותר מפי 2 ומסרה 2,879 מכוניות.  העלייה המרשימה במכירות , נזקפת כמובן ל B4 החדשה ששיווקה החל ברבעון האחרון של 2009 ואשר ישרה קו עם המתחרות ואף מעבר לכך.
עיצוב
חובבי העיצוב של ה B4 הקודמת , ודאי התאכזבו חלקם כשראו את הדגם החדש. סובארו נטשה את הקו הספורטיבי שאפיין את הדגם הקודם ועברה למראה שמרני יותר אך גם מכובד יותר. העיצוב הספורטיבי אשר כלל קווים חלקים ומעוגלים , חישוקי גלגלים קלים ספורטיבים ויציאת מפלט כפולה מאחור, פינה את מקומו לטובת רכב גדול יותר , פחות ספורטיבי , אך יותר יוקרתי במראהו ואף נראה כשייך לסגמנט גבוה יותר ממכוניות המנהלים , משהו שמתחרה דווקא בטויוטה קאמרי והונדה אקורד ופחות במאזדה 6 וטויוטה אוונסיס.
כניסה לתא הנוסעים מוכיחה שבסובארו כיוונו הפעם גבוה יותר . זה מתבטא מיד באיכות החומרים הגבוהה משמעותית מהדגם היוצא, ובתחושה היוקרתית יותר שעוטפת את הנהג והנוסעים. אך לא הכל מושלם : בתקופה בה מרבית המכוניות מקטגוריות נמוכות יותר , מתהדרות בציפוי לוח שעונים מחומרים רכים ונעימים למגע, מצופה חלקו העליון של לוח השעונים מפלסטיק קשיח זול למראה ולמגע. איכות ההרכבה טובה מאוד והאווירה מפנקת כבר בדגם הבסיסי ( TOP ) אותו קיבלנו.
האבזור הסטנדרטי כולל מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית וכפולת איזורים, בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם מחליף ל 6 דיסקים ויציאה לנגן חיצוני, ציפוי עור להגה,מושב נהג חשמלי עם 10 כיוונים , בלם יד חשמלי , וקיפול מראות חשמלי. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות והמכונית זכתה ב 5 כוכבים במבחן הריסוק.

סובארו B4 מבחן דרכים

סובארו B4 מבחן דרכים

בחרטום ה B4 נמצא מנוע הבוקסר בנפח 2.0 ליטר בעל הספק של 150 כ"ס ב 6,000 סל"ד . למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה בעלת 6 יחסי ההעברה והכח מועבר לגלגלים דרך הנעה כפולה כמקובל בדגם.  למרות משקל כולל של טון וחצי , מצליחה המכונית להפגין ביצועים טובים יחסית עם תאוצה ל 100 קמ"ש האורכת 11.1 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש .
בנסיעה מפגינה הסובארו נוחות ונינוחות גבוהה למדי, המנוע שקט למדי ,החלפות ההילוכים גמעט ולא מורגשות וגם משחק ידני עם פדאלים מאחורי ההגה , מלווה בקפיצות של מד הטורים בלבד ללא ההרגשה של העברת הילוכים. התגובות לדוושת הגז נמרצות למדי ונראה לי שרוב הלקוחות יסתפקו בביצועים של מנוע ה 2 ליטר ולא ימהרו לשדרג למנוע ה 2.5 ליטר שבהיצע.
שילוב המנוע והגיר הרציף היעיל , מצליח לייצר גם צריכת דלק טובה עם 9.8 ק"מ לליטר בממוצע שצרכה הסובארו במבחן.
אחיזת הכביש של המכונית מצויינת , לא מעט הודות למערכת ההנעה הכפולה וגם בנסיעה מהירה יחסית בכבישים מפותלים , התקשיתי להוציא את ה B4 משלוותה והיא בהחלט הפגינה ביטחון. פעולת המתלים מצויינת ונוחות הנסיעה טובה מאוד ומזכירה מכוניות אירופאיות טובות ופחות מהתוצרת הנהוגה במזרח.  מידות הרכב הגדולות , יחד עם בסיס גלגלים של 275 ס"מ , מעניקים תא נוסעים מרווח מאוד עם שפע של מקום לרגליים ,אך גם לראשי הנוסעים בזכות גג גבוה יחסית.  רכב המבחן שעבר עד כה מעל ל 20,000 ק"מ , כנראה בתנאים מאומצים למדי , הוכיח שאיכות ההרכבה גבוהה ולא נשמע שום צקצוק בתא הנוסעים אשר נותר שלם ובנוי לתפארת.

סובארו B4 מבחן דרכים

סובארו B4 מבחן דרכים

טעם אירופאי
אם נחזור שנייה לתחילת הכתבה, ניתן להבין בסיכומו של יום מדוע התברגה ה B4 במקום השני והמכובד במכוניות המנהלים. בצד הפלוסים נמצא מכונית נוחה ושקטה, מרווחת , מצויידת ,בטוחה ואפילו חסכונית יחסית אשר מהווה אמצעי תחבורה הולם למנהל הממוצע. בצד החסרונות מצאנו עיצוב אשר איבד את הייחוד הספורטיבי ורמת גימור גבוהה אך לא מושלמת. ה B4 מתחרה כעת בטובות שבאירופאיות והיא עדיפה ממרבית היפניות המתחרות לדעתי . אני נוטה אף להאמין שאם ההנחות שלה לליסינג היו גבוהות אף יותר, היא היתה נוטלת את הבכורה בקטגוריה אף ממאזדה 6.
מחיר סובארו B4 החדשה מתחיל ב 157,900 ש"ח לדגם הבסיסי . דגם ה TOP אותו קיבלנו עולה 162,900 ש"ח ומחיר דגמי ה 2.5 ליטר מתחיל ב 179,900 ש"ח.

 

 

עוד ממבחני דרכים