סוזוקי איגניס היברידית בישראל – ההיברידית הזולה בארץ

מכונית היברידית ראשונה לסוזוקי בישראל: סוזוקי איגניס נוחתת בגרסה מחודשת ל-2021, הכוללת עיצוב מעודכן, יחידה מיקרו היברידית שמסייעת לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר ותוספת הכרחית של חבילת בטיחות מקורית. המחיר מתייקר ויחל מ-84,990 שקל לדגם הידני.

ששי כהן 19 באוק, 2020
סוזוקי איגניס היברידית

בדיוק 5 שנים לאחר שהוצג בעולם הדור השני של סוזוקי איגניס, השיקה הבוקר חברת מכשירי תנועה היבואנית בישראל את האיגניס המחודשת ל-2021, שזוכה למתיחת פנים של אמצע החיים ושדרוג יחידת ההנעה במערכת מיקרו-היברידית, עימה מהווה האיגניס למעשה את ההיברידית הראשונה של סוזוקי בישראל. מאז שהושק הדור הראשון של האיגניס בשנת 2004, נמכרו בישראל למעלה מ-12,500 מכוניות, מהם כ- 7,500 מהדור השני שהושק ב-2017 בארץ ( כולל 300 עם תיבת הילוכים ידנית!). מרביתן המוחץ שווק ללקוחות פרטיים (98.5% מסך המכירות), מה שהפך את הדגם גם לאחד הדגמים עם ירידת הערך הנמוכה ביותר בשוק המיני בשנים האחרונות. באירופה זוכה סוזוקי להצלחה עם הדגמים ההיברידים שלה, ואשתקד היתה למותג השני אחרי טויוטה שמכר הכי הרבה מכוניות היברידיות שם.


האיגניס ההיברידית זוכה לשינוי עיצוב קלים המתרכזים בעיקר בחזית מחודשת לרכב, הכוללת גריל בעיצוב חדש עם 5 פתחים אנכיים, פגוש קרבי יותר בסגנון רכבי שטח ועיצוב מחודש לפנסי הערפל הקדמיים. בנוסף, גם מאחור נרשם עדכון קליל עם פגוש שעוצב מחדש. מעבר לכך, מדובר עדיין באותו מיני ג'יפון מוכר בעל המידות הקטנות יותר בשוק רכבי הפנאי בארץ, עם 3.7 מטר לאורך, 1.66 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 248 ס"מ וגובה של כמעט 1.6 מטר, המעניק לו את הנוכחות הדרושה מג'יפון.  נפח תא המטען טוב מהמקובל בסגמנט המיני עם נפח של 267 ליטר, שיספיק ללא ספק לדרישותיהם של זוג צעיר או מבוגר.

סוזוקי איגניס היברידית

בתוך תא הנוסעים זוכה המכונית ללוח שעונים שעוצב מחדש ונגיעות קוסמטיות לגימור הפנים כולל ריפודי מושבים בעיצוב חדש ותוספת של מנופי העברת הילוכים מההגה. אבזור הדגם ממשיך להיות נדיב עם כניסה והתנעה ללא מפתח, ציפוי עור להגה, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, תאורת לד מלאה, צביעה דו גוונית למרכב, חיבורי AUX ו- USB, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, מצלמת רוורס, חישוקי גלגלים קלים "16 מעוצבים ובצבע שחור ומסילות גג. אבזור הבטיחות מיישר קו עם המקובל וזוכה סוף סוף לחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי) והתרעת עייפות הנהג, המצטרפים ל-6 כריות אוויר. עם חבילת הבטיחות הנ"ל זכתה המכונית בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, בשעה שהדגם היוצא הסתפק ב-3 כוכבים בלבד.

סוזוקי איגניס היברידית

Hybrid For All

החדשה העיקרית נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם זוכה מנוע הבנזין 1.2 ליטר המוכר לתוספת של מערכת מיקרו-היברידית, הכוללת מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון (במשקל 10 ק"ג בלבד, הנמצאת מתחת למושב הנהג), המסייעים קלות לביצועים ותורמים להפחתת פליטת המזהמים וצריכת דלק מעט נמוכה יותר, בין השאר הודות גם למערכת Start&Stop שמוצעת בדגם. ההספק המשולב עומד על כ-83 כ"ס ויחד עם תיבת הילוכים ידנית מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.7 שניות, מהירות מרבית של 165 קמ"ש וצריכת דלק של 25.6 ק"מ לליטר. הגרסה האוטומטית-רציפה שתשווק לצידה, מציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.4 שניות, מהירות מרבית של 155 קמ"ש וצריכת דלק של 22.7 ק"מ לליטר (במקום 20.8 ק"מ לליטר בדגם היוצא). גרסת ה-4X4 של הדגם שמוצעת בחו"ל, לא צפויה להגיע בשלב הזה לארץ.

מחיר סוזוקי איגניס ההיברידית מתייקר ויחל מ-84,990 שקל לדגם הידני ו-94,990 שקל לדגם האוטומטי. הדגם יוצע עם 3 שנות אחריות ו-5 שנות אחריות לסוללה ההיברידית או עד 100,000 ק"מ. צפי המכירות לשנה מלאה עומד על כ-4,000 יחידות לדגם.




עוד מחדשות רכב