סוזוקי בלנו 2016 -נחשפה בפרנקפורט

סוזוקי בלנו החדשה 2016 נחשפה בתערוכת פרנקפורט כמכונית קומפקטית במקום משפחתית כמו בעבר, הנהנית משלדה חדשה, מנוע טורבו חסכוני ואופציה לגרסה היברידית.

ששי כהן 16 בספט, 2015
סוזוקי בלנו 2016

סוזוקי חשפה בתערוכת פרנקפורט את הבלנו החדשה, עמה תתחרה בפעם סוזוקי בקטגוריית המכוניות הקומפקטיות 5 דלתות כמתחרה לדגמים כמו קיה ריו האצ'בק, שברולט סוניק ואחרות. הבלנו שהיתה לאחת המשפחתיות הפופולריות בישראל בשנים 1995-2002, תגיע ככל הנראה לארץ בתחילת 2016.




לצד עיצוב חיצוני נאה אך לא פורץ גבולות, מבטיחים בסוזוקי שהדגם פותח כדי להיות מהמובילים בסגמנט ולא פותח כדגם בסיסי המיועד לשווקים מתפתחים, ולצורך כך גם זוכה לשלדה חדשה חזקה וקלה יותר, שתשרת בעתיד דגמים חדשים נוספים של סוזוקי. הבלנו החדשה זוכה ליחידות תאורה קדמיות משולבות LED וכך גם יחידות התאורה האחוריות. מידות הרכב קומפקטיות עם 4.02 מטר באורך, 1.91 מטר רוחב ( אבל כולל מראות צד ), 1.45 מטר גובה ובסיס גלגלים של 252 ס"מ. נפח תא המטען צפוי להיות אחד הגדולים בקטגוריה עם 355 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים.

סוזוקי בלנו 2016

סוזוקי בלנו 2016


בתוך תא הנוסעים, מציעה סוזוקי בלנו החדשה סביבת נהג מודרנית, המאופיינת בעיצוב נקי ובמינימום מתגים בהתאם לאופנה הנוכחית. במרכז לוח השעונים, מצוידת המכונית במערכת מולטימדיה השולטת על מספר מערכות הרכב, הכוללת מסך מגע "7, תמיכה בסמארטפונים, מצלמת רוורס ויציאות USB, AUX ו- SD. מעבר לכך, גם בקרת האקלים הדיגיטלית זוכה למסך LCD ייחודי המציג את נתוני בקרת האקלים. כאופציה, תוצע מערכת בלימה אוטומטית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת להאיץ ולבלום אוטומטית את הרכב בהתאם לתנועה ולמהירות שנקבעה.
סוזוקי בלנו 2016

סוזוקי בלנו 2016


מתחת למכסה המנוע, תוצע הבלנו החדשה לראשונה עם מנוע הטורבו- 3 צילינדרים החדש של סוזוקי ( BOOSTERJET ), בנפח 1.0 ליטר המפיק 110 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ, שיוצע בשילוב לתיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים. לצידו תוצע גרסה זולה יותר המצוידת במנוע 1.2 ליטר שיוצע בשילוב לתיבה ידנית או אוטומטית רציפה. בדגם הזה תוצע גם גרסה היברידית העונה לשם SHVS, הכוללת מנוע חשמלי קטן וסוללת ליתיום יון המסייעים בהאצה ואוגרים את אנרגיית הבלימה, אך אינם מאפשרים נסיעה על חשמל בלבד, ופועלים בדומה למערכות ההיברידיות של הונדה. בסוזוקי לא חושפים לעת עתה נתוני צריכת דלק, אך מדווחים על פליטת CO2 נמוכה במיוחד בדגם שעומדת על 93 גרם לק"מ.