סוזוקי ויטארה 1.4 ליטר טורבו 4X4 החדש במבחן דרכים

יבואנית סוזוקי משיקה את גרסת ה-4X4 החזקה של הויטארה, הכוללת מנוע טורבו 1.4 ליטר 140 כ"ס, ולראשונה גם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת. האם זה מצדיק תג מחיר של 149,000 שקל?

ששי כהן 05 בנוב, 2020
סוזוקי ויטארה 1.4 ליטר טורבו 4X4

שנה וחצי לאחר שנחתה בארץ סוזוקי ויטארה המעודכנת שזכתה למתיחת פנים וציודה של המכונית במנועי טורבו, הרחיבה מכשירי תנועה את משפחת הג'יפון הקומפקטי של היצרן והחלה בשיווק הגרסה הבכירה של הדגם המצוידת במנוע טורבו 1.4 ליטר, הנעה כפולה וחבילת אבזור בטיחותית מתקדמת. יחד עם זאת, המחיר השתדרג גם הוא ומתחיל מ-149,000 שקל. האם היא לא הפכה להיות יקרה מדי? את זה יצאנו לבדוק הפעם.

עם הכניסה לאולם התצוגה המרכזי של סוזוקי בת"א, קל לשים לב למהפך שעבר היצרן בשנים האחרונות, מיצרן שהתמחה בעבר במכוניות קטנות ויעילות, ליצרן אשר הבין היטב את דרישות השוק וביצע מעבר כמעט מלא לדגמי פנאי-שטח (לפחות בדגמים המכוונים לאירופה ולישראל). למעט מכונית הסופר-מיני סוזוקי סוויפט, כל היצע דגמי היצרן בארץ כולל ג'יפונים שונים (איגניס, ויטארה, ג'ימני וקרוסאובר), מה שמסביר את המשך הפופולריות שלו בישראל ומיקום קבוע ברשימת עשרת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל.


אז מה חדש?

הויטארה החדשה שמצטרפת עתה לאולם התצוגה, היא אותה ויטארה מוכרת של הדור השני שעבר מתיחת פנים מקיפה לפני קצת יותר משנה וחצי, אך הפעם מדובר בשילוב של מנוע הטורבו 1.4 ליטר החזק של היצרן עם הנעה כפולה וחבילת אבזור משופרת, בשעה שעד כה יכולתם לרכוש את דגמי ה-4X4 של הויטארה רק בגרסת המנוע 1.0 ליטר החלשה יותר וללא חבילת בטיחות מקורית מתקדמת. לכאורה, הדגם החדש מטפל בדיוק בשתי נקודות התורפה העיקריות של הויטארה עד כה, שנגעו ליחידת כח מעט חלשה ובטיחות לא מושלמת.

סוזוקי ויטארה 1.4 ליטר טורבו 4X4

עדיין אופנתית למראה

למרות שמדובר בדגם שכבר די וותיק בשוק, הויטארה עדיין נראית רעננה ואופנתית, וגרסת המבחן שהגיעה בצביעה דו-גוונית אופציונלית, עם מרכב בצבע בז' בסגנון של פעם וגג, קורות ומראות צד בצבע שחור, מספקת הופעה די מודרנית ונאה למראה. העיצוב הרבוע יחסית של הדגם, מכוון לשימושיות ולמרות מידות קומפקטיות של 4.17 מטר לאורך, 1.77 מטר לרוחב ובסיס גלגלים של 250 ס"מ המקובלות יותר במכוניות סופר-מיני, מצליח הדגם להציע מרווח נאה לחמישה נוסעים (עדיף רק 2 מבוגרים מאחור), וכיאה לג'יפון, הוא גבוה עם 1.61 מטר לגובה. בסוזוקי מסתירים משום מה את נפח תא המטען בפרוספקט של הדגם ומציינים רק נפח של 710 ליטר עם מושב אחורי מקופל, אך בדיקה לעומק חושפת נפח של 375 ליטר שמקובל לקטגורית הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV).

סוזוקי ויטארה 1.4 ליטר טורבו 4X4

מאובזרת ובטיחותית יותר

גם בתוך תא הנוסעים מציעה הויטארה את אותו עיצוב וותיק ומוכר, המספק סביבת נהג נעימה לשהייה ואבזור עשיר שכולל: מולטימדיה עם מסך "10.1 בהתקנה מקומית, מצלמת רוורס ותוכנה מקומית המספקת ניווט WAZE, אפליקציות חנייה, מוסיקה, גלישה באינטרנט (לא פעילה בנסיעה) ושלל אפליקציות נוספות, לרבות פקודות קוליות. בנוסף תמצאו חישוקי גלגלים קלים "17, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, הגה בציפוי עור, ריפוד מושבים בד משולב עור ועוד. החדשה העיקרית נוגעת כאמור לסעיף הבטיחות, עם ציודה של המכונית בהתרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטיה מנתיב ותיקון הגה אקטיבי, זיהוי הולכי רגל, זיהוי שטח מת במראות הצד, והתראה מפני תנועה חוצה מאחור RCTA, בנסיעה עד 8 קמ"ש.

סוזוקי ויטארה 1.4 ליטר טורבו 4X4

על הכביש

על הכביש מציעה הויטארה נהיגה נעימה וזריזה למדי, כאשר מנוע הטורבו 1.4 ליטר 140 כ"ס מציע שידוך מוצלח לתיבת ההילוכים האוטומטית 6 הילוכים ומציעים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות זריזות למדי, וכושר סחיבה מרשים גם תחת העמסת 4 מבוגרים. ההנעה הכפולה יחד עם מרווח גחון של 18.5 ס"מ, מבטיחים גם יכולות פנאי נאות בשטח קל, אם כי על נסיעות שטח טכניות אין כמעט מה לדבר, אבל בכל מקרה תוכלו להגיע איתו משמעותית רחוק יותר בשטח ביחס לשלל הג'יפונים המצוידים בהנעה קדמית בלבד. אל אלו מצטרפת גם מערכת ה-ALLGRIP המציעה בורר מצבי נהיגה בשטח (חול, שלג, רגיל) ובקרת ירידה במדרון המסייעים לו בהתמודדות טובה יותר בשטח מעט טכני יותר שעלול לעצור חלק מהמתחרות. בסיומו של מבחן, נרשמה גם צריכת דלק של קרוב ל-12 ק"מ לליטר בממוצע.

סוזוקי ויטארה 1.4 ליטר טורבו 4X4

שווה את הכסף?

מחיר סוזוקי ויטארה 4X4 טורבו אוט' נקבע על 149,000 שקל (152,000 שקל לרכב המבחן שהגיע בצביעה דו-גוונית) מה שהופך אותו לא רק לדגם היקר ביותר של סוזוקי בארץ, אלא גם לאחד הג'יפונים היקרים בקטגוריה. יחד עם זאת, בשעה ששוק הג'יפונים הקומפקטיים מרכז כיום רשימה ארוכה של דגמי פנאי, הויטארה 4X4 טורבו אוט' נהנה ממפרט כמעט ייחודי של הנעה כפולה, מנוע טורבו חזק וגיר אוטומטי, המאפשרים לו להגיע רחוק יותר בשטח בשעה שכמעט כל המתחרים נתקעים מאחור. למעשה המתחרה העיקרי שלו היום הוא הסובארו XV קרוסטרק בגרסת ה-2.0 ליטר המקבילה לו בביצועים העולה קרוב ל-6,000 שקל יותר. האם זה שווה את הכסף? רק אם אתם צריכים הנעה 4X4. אם לא, גרסת ה-2X4 שלו תחסוך לכם 11,000 שקל במחיר, או אפילו 14,000 שקל פחות אם תוותרו על חבילת הבטיחות המקורית ותסתפקו במובילאיי.




עוד ממבחני דרכים