סוזוקי ויטרה 1.0 ליטר טורבו 2019 – מבחן דרכים

סוזוקי ויטרה 2019 עובר למנועי טורבו עם גרסת בסיס 1.0 ליטר אוטומטית יעילה וחסכונית, חבילת אבזור מפנקת כסטנדרט ונקודת תורפה אחת משמעותית. שווה את הכסף?

ששי כהן 15 במרץ, 2019
סוזוקי ויטרה 2019

3 וחצי שנים לאחר שנחת בארץ הדור הרביעי של סוזוקי ויטרה, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרן, זוכה הדגם לגרסה מחודשת הכוללת מתיחת פנים של אמצע החיים, המבטיחה לשפר את יכולותיו מול מבול המתחרים החדשים בקטגוריה הצומחת, כשבבסיס גרסת טורבו 1.0 ליטר מאובזרת ותחרותית במחיר, אותה לקחנו למבחן.


מפגש במציאות עם הויטרה המחודשת, חושף את אותו עיצוב מוכר ונאה, שמשתדרג עם עיצוב מחודש ומודרני יותר לחזית הרכב, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ויחידות תאורה אחוריות מבוססות LED. עם 4.17 מטר באורך, 1.77 מטר רוחב, 1.61 מטר גובה ובסיס גלגלים של 250 ס"מ, הוא מציע מידות מקובלות לסגמנט ה-B-SUV, אך במציאות נראה גדול מהנתונים על הנייר ואף במפתיע מציע תא נוסעים כמעט משפחתי עם מרווח נאה גם ליושבים מאחור, לצד תא מטען נדיב יחסית בנפח 375 ליטר, הצומח עד 710 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

סוזוקי ויטרה 2019

במבט מהצד, חישוקי "17 בעיצוב חדש

מאובזרת

בתוך תא הנוסעים, מדובר באותה ויטרה מוכרת שזוכה לעדכונים קוסמטים קלילים בלבד, אך האווירה נעימה בהחלט, בין השאר הודות למסך מולטימדיה ענק "10.1 שמקרין טכנולוגיה על הדשבורד הוותיק ומושבים בעלי ריפוד משולב בד ועור, נאים למראה ונעימים למגע (ובסטנדרט הגבוה משמעותית מהמקובל כיום בקטגוריה), שיחד עם דיפוני דלתות משולבים בד נעים (גם זה לצערנו הפך לנדיר כיום), מצליחים לייצר אווירה חמימה ולא זולה בתא הנוסעים. הדגם משווק ברמת גימור אחת וגבוהה ( " GLX" ), הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, הגה בציפוי עור, קיפול מראות צד חשמלי, בקרת שיוט, חיישני אורות, חלונות כהים מאחור, חישוקי גלגלים קלים "17, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקורים ועוד. אבזור הבטיחות מאכזב מנגד עם 7 כריות אוויר ומערכת מובילאי בהתקנה מקומית ועדיין ללא מערכות בטיחות מתקדמות.

סוזוקי ויטרה 2019

תפעול קולי מתקדם למולטימדיה

החדשה העיקרית בתא הנוסעים נוגעת למערכת המולטימדיה "10.1 שמותקנת ברכב בארץ, וכוללת ממשק אפליקציות מתקדם וידידותי, אינטרנט, מצלמת רוורס, ניווט WAZE, פאנגו ועוד, כאשר הגישה לחיוג בטלפון, הפעלת ה-WAZE וקביעת ניווט, וכן החלפת תחנות רדיו ועוד, נעשית דרך גישה מהירה ממתג על גלגל ההגה, המאפשר פקודה קולית בעברית (בהנחה שספר הטלפונים שלכם בעברית). מדובר באפליקציה ידידותית שעובדת היטב ופועלת במהירות ומונעת בזבוז זמן בתפעול הטלפון/ניווט/רדיו וכו', אך פועלת בעברית בלבד. בתפעול המערכת נמצא גם באג מסוכן, כאשר הפעלת ה- YouTube במסך הרכב מחייבת אתכם להרים את ידית בלם היד, לצורך צפיה בסרטונים רק בחניה, אך לאחר הפעלת הסרטון, תוכלו להוריד את בלם היד, לשלב ל-Drive ולהתחיל לנסוע, תוך כדי שהסרטון עדיין עובד ולא מתנתק כנדרש. מסוכן בהחלט.

סוזוקי ויטרה 1.0 ליטר טורבו 2019

יחידות תאורה חדשות מאחור משולבות LED

סוחבת?

על הכביש מציע מנוע הטורבו 3 צילינדרים 1.0 ליטר ביצועים נאים, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות, נתון הזהה לחלוטין לגרסת ה-1.6 ליטר היוצאת. תיבת ההילוכים האוטומטית 6 הילוכים פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע, יחידת הכח נטולת רעידות המאפיינות לעיתים מנועי 3 צילינדרים, ובסה"כ מדובר במכונית שקטה למדי גם תחת מאמץ, כאשר רק נהיגה באזור ה-120 קמ"ש מייצרת רעשי רוח מוחשיים שחודרים לתא הנוסעים. הדגם מוצע כאופציה גם עם הנעה כפולה, ולצידם משווקת גם גרסת 1.4 ליטר טורבו חזקה יותר, המפיקה 140 כ"ס ומיועדת עבור אלו המחפשים יותר ביצועים (אך עם הנעה קדמית בלבד במפתיע). בסה"כ נדמה לנו שמרבית הלקוחות בארץ יכולים בהחלט להסתפק בגרסת ה-1.0 ליטר הצנועה יותר שעושה היטב את העבודה. מעבר לכך, בסוזוקי מדווחים גם על טיפול במתלי הרכב לטובת נוחות נסיעה גבוהה יותר מבעבר, נתון שלא הרגשנו באמת שינוי, אך צריכת הדלק היתה טובה בהחלט ונעה סביב 14 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מעט מאומצים.

סוזוקי ויטרה 2019

חזית מחודשת ואגרסיבית יותר למראה

במחיר התחלתי של 119,990 שקל בו מוצעת סוזוקי ויטרה החדשה, מדובר בעסקה תחרותית, הכוללת רכב פנאי קומפקטי, מרווח, שימושי ומאובזר מאוד, המצויד ביחידת כח צנועת נפח וחסכונית בדלק, שככל הנראה תספק ביצועים משכנעים למרבית הלקוחות הפוטנציאלים, כאשר נקודת התורפה העיקרית נוגעת שוב להיעדר מערכות בטיחות מתקדמות וציודו של הרכב בשלב הנוכחי במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. יחד עם מוניטין מוצלח של סוזוקי בשוק המקומי (סחירות, אמינות ושמירת ערך), הויטרה החדשה מציעה חבילה כוללת מוצלחת למדי, אך היעדר חבילת בטיחות מתקדמת מקורית, מקשה עלינו למקם אותה בפסגת הג'יפונים הקומפקטיים.


עוד ממבחני דרכים