סופר סאלון: DS9 נחשפה בצרפת

מותג היוקרה DS חשף אמש את ספינת הדגל החדשה שלו ה-DS9, שתתחרה בקטגוריית מכוניות מנהלים היוקרתיות, ולצד עיצוב מרהיב, תציע מרווח גדול מהמקובל ומנועי פלאג-אין הייבריד.

ששי כהן 25 בפבר, 2020
DS9 החדשה

מותג היוקרה הצרפתי DS מרחיב את היצע הדגמים שלו לשלושה, ואחרי צמד הקרוסאוברים DS3 ו-DS7, חשף אמש את מכונית הסאלון הראשונה שלו, שתהווה גם את ספינת הדגל של המותג, העונה לשם- DS9. הדגם שפותח בצרפת, ייוצר במפעל החברה בסין (השוק שצפוי להיות הגדול של הדגם) ומשם ישווק לכל העולם.


ה-DS9 זוכה לעיצוב מפתה ויפהפה, הנראה במידה מסוימת כהתפתחות של עיצוב הפיג'ו 508 פאסטבק, כאשר בניגוד לעיצוב של ה-DS3 קרוסבק, מדובר בעיצוב שככל הנראה יפנה לקהל רחב יותר עם מראה פחות מתחכם. הדגם שפותח על על פלטפורמת ה-EMP2 של היצרן, אמור אמנם להתחרות בדגמים כמו אאודי A4, לקסוס IS ומרצדס C קלאס, אך בפועל מציג מידות הקרובות יותר למכוניות סאלון כמו מרצדס E קלאס, עם אורך של 4.93 מטר, 1.85 מטר רוחב ובסיס גלגלים נדיב של 289 ס"מ, האמור להציע את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה (עדיין לא ברור לאיזו קטגוריה הוא מיועד).

DS9 החדשה

בתוך תא הנוסעים מציע הדגם את שפת העיצוב המוכרת של היצרן אותה ראינו גם ב-DS7 קרוסבק, עם עיצוב יוקרתי, איכות חומרים גבוהה והקפדה על ייחודיות בעיצוב כמעט כל משטח ומתג, לרבות שימוש נרחב בדיפוני אלקנטרה בתא הנוסעים וריפודי עור משובח, כולל בעיצוב דמוי רצועת שעון יד יוקרתי. אבזור הדגם יכלול פנסי חזית מסוג LED אדפטיביים, ידיות פתיחת דלתות חיצוניות נשלפות חשמלית, לוח שעונים דיגיטלי עם שלל אפשרויות התאמה, אפליקציית סמארטפון ייחודית היודעת לפתוח ולהניע את הרכב, מולטימדיה מרכזית עם מסך גדול, שעון אנלוגי יוקרתי ואבזור בטיחותי הכולל את שלל המערכות המקובלות בשוק, בתוספת מערכת עזר לראיית לילה, מערכת לביצוע חנייה אוטומטית ועוד.

DS9 החדשה

היצע המנועים יכלול גרסת בנזין 1.6 ליטר טורבו 225 כ"ס ו-3 גרסאות פלאג-אין הייבריד (E-TENSE), הכוללות מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומנוע חשמלי. היצע הדגמים יחל מגרסת ה-225 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המציעה נהיגה חשמלית מאה עד 135 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי סביב ה-45 ק"מ לפי תקן ה-WLTP. מעליה תוצע גרסת 250 כ"ס היברידית ובקצה נמצא גרסת הנעה כפולה המציעה הספק של 360 כ"ס.

DS9 תיחשף רשמית לציבור הרחב בתערוכת ז'נבה שתיפתח בשבוע הבא. שיווק הדגם יחל בסין כבר במחצית הראשונה של 2020, כאשר בהמשך השנה הוא צפוי להגיע גם לאירופה.



עוד מחדשות רכב