סיאט אטקה – רכב פנאי ראשון לסיאט

סיאט מצטרפת באיחור אופנתי לסגמנט רכבי הפנאי ותציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את האטקה – ג'יפון משפחתי חסכוני, המצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות.

ששי כהן 15 בפבר, 2016
סיאט אטקה

לראשונה בתולדות סיאט, חשפה החברה בברצלונה רכב פנאי משפחתי קומפקטי, שנכנס לקטגורייה המבוקשת ביותר כיום באירופה, ואחת המבוקשות ביותר גם בארץ. הדגם יוצג ברשמית לעולם בתערוכת ז'נבה הקרובה, ולאחר מכן יחל להגיע לשווקים באירופה ובהמשך גם לישראל.




סיאט אטקה חולקת כמו חלק גדול מדגמי קונצרן פולקסווגן החדשים את שלדת ה- MQB ומציעה 4.36 מטר באורך, 1.84 מטר רוחב, גובה של 1.60 מטר ובסיס גלגלים של 264 ס"מ . הדגם זוכה לעיצוב המזוהה מיידית עם דגמי סיאט ובראשן הלאון, ומציע בתחום השימושיות תא מטען נדיב בנפח 485 ליטר בדגם ה- 4X4 ו-510 ליטר בדגם ההנעה הקדמית.
סיאט אטקה סיאט אטקה
בתוך תא הנוסעים, מציעה האטקה לוח שעונים שנראה אילו נלקחת ישירות מהאחות המשפחתית סיאט לאון, כאשר ההבדל העיקרי הוא אימוץ מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8, המציע תמיכה למכשירי אנדרואיד ו-iOS. אבזור הרכב יכלול שפע מערכות בטיחות ( חלקן כאופציה ) עם מערכת בלימה אוטומטית, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת לזיהוי איבוד הכרה של הנהג ! המזהה שהנהג אינו מגיב ולאחר מספר התראות תשתלט על הרכב ותעצור אותו בעדינות תוך כדי שמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.
סיאט אטקה סיאט אטקה
היצע המנועים מורכב כולו ממנועי טורבו, כאשר בדגמי הדיזל כולל את ה- 1.6 ליטר 115 כ"ס, ו- 2.0 ליטר שיוצע בהספקים של 150 כ"ס ו-190 כ"ס. דגמי הבנזין שרלוונטים יותר לארץ, יחלו ב-1.0 ליטר טורבו 115 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית שספק אם יגיע לארץ, ו-1.4 ליטר 150 כ"ס שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית DSG עם 7 הילוכים ואופציה להנעה כפולה.