סיאט ארונה 1.0 ליטר מבחן דרכים

סיאט ארונה מצטרפת לסגמנט הג'יפונים הקומפקטים הצומח עם מפרט מרשים ותג מחיר אטרקטיבי, העשוי להפוך אותה לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של סיאט בישראל בשנה הקרובה.

ששי כהן 24 בינו, 2018
סיאט ארונה

נתחיל הפעם דווקא מהשורה התחתונה: רנו קפצ'ור אוט' החל מ-119,900 שקל לדגם בסיסי, פיג'ו 2008 אוט' החל מ-119,900 שקל לדגם בסיסי, סוזוקי ויטרה אוט' החל מ-124,990 שקל לדגם בסיסי, אופל מוקה X אוט' החל מ-132,900 שקל לדגם בסיסי. סיאט ארונה אוט' החל מ-109,900 שקל לדגם STYLE הבסיסי, אך עם חבילת אבזור המקבילה לדגמים המאובזרים ביותר של המתחרות. נראה שבסיאט עשו שיעורי בית כשציידו את הארונה החדשה במחיר אגרסיבי, שאולי יעשה בשוק הקרוסאוברים הקטנים את מה שעשתה האיביזה בהצלחה בשוק הסופר-מיני. ימים יגידו.



איביזה על עקבים לא גבוהים
חצי שנה בלבד לאחר שהוצגה בעולם סיאט ארונה, הנציגה הראשונה של סיאט בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים (B-SUV) המבוססת על האיביזה החדשה, נחתה בארץ הארונה במגוון גרסאות המצוידות במחיר תחרותי בסגמנט החם. בשונה מהאיביזה החדשה הנהנית מעיצוב ספורטיבי ומפתה, הארונה החדשה מצוידת בעיצוב שמרני יותר, מהסוג שמאוד אוהבים בקבוצת פולקסווגן, עיצוב שבסה"כ מודרני ונעים לעין, אך רחוק מלהיות נועז ומתחכם שיגרום לכם לסובב את הראש אחריה. הדגם פותח גם הוא על שלדת ה- MQB A0 החדשה של הקונצרן, ומציע מידות גדולות מהאיביזה עם תוספת של 8 ס"מ באורך ל-4.14 מטר, ו-10 ס"מ מבוקשים בגובה ל-1.54 מטר, הנחוצים למיתוג כג'יפון. יחד עם זאת, מרווח הגחון שלה צמח רק בס"מ וחצי מול האיביזה, מה שאומר שטיולי שטח נותרו כמעט לחלוטין מחוץ לתחום. תמורת כ-6,000 שקל נוספים בלבד, תוכלו לקבל את רמת הגימור FR המאובזרת יותר הכוללת גם עיצוב מעט יותר נועז.

קומפקטית אך מרווחת

מרווחת ומאובזרת
כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר ונאה של האיביזה, הכולל סביבת נהג נעימה מאוד לעין, כשרק הגוונים הכהים ששלטו בתא הנוסעים ברכב המבחן פוגעים מעט באווירה. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי לארבעה מבוגרים, ועם בסיס גלגלים של 255 ס"מ נראה שגם משפחה צעירה עם 3 ילדים לא תתלונן על צפיפות יתר. אל אלו מצטרפים שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפזורים בחלל התא, לצד תא מטען שימושי וגדול מהמקובל בקטגוריה, העומד על 460 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים.

מסך "8 ואבזור עשיר כסטנדרט

דגם ה-STYLE הבסיסי שנבחן כאן, מצויד גם כסטנדרט ברמת אבזור גבוהה מהמקובל עם: מולטימדיה מקורית עם מסך "8, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי "16 קלים, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חלונות אחוריים מושחרים ועוד. אבזור הבטיחות כולל התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומובילאיי המוסיף התרעה על שמירת נתיב הנסיעה. מדוע לא מקורי מהיצרן? פשוט משום שבאופן תמוה משהו, הדגם לא מיוצר עם התרעה כזאת. מעבר לכך, מדובר במכונית בטיחותית עם 5 כוכבי ריסוק. רמת הגימור הבאה "  FR " כוללת בנוסף: מערכת בחירת תכניות נהיגה, חיישני חניה אחוריים מקוריים, התרעת שטח מת במראות, חישוקי "17 קלים, מושבים ספורטיביים ועיצוב נועז יותר.

על הכביש
סיאט ארונה משווקת בארץ בגרסה האוטומטית עם מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, אותו פגשנו כבר במגוון דגמים של הקונצרן. הספק המנוע 115 כ"ס  והמומנט נאה עם 20.3 קג"מ המתקבלים כבר מ-2,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים DSG עם 7 הילוכים, המניבים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות. על הכביש מדובר במכונית בטוחה וסלחנית: ההגה מספק קשר מהנעשה על הכביש, אחיזת הכביש גבוהה, המנוע מספק כח זמין לאורך רוב תחומי הסל"ד המקובלים ותיבת ההילוכים חלקה וזריזה. בדומה לאיביזה, גם כאן מתגלה מנוע ה-3 צילינדרים כמאוזן וללא הרעידות המאפיינות מנועים כאלה בעת עמידה. נוחות הנסיעה קשיחה יחסית ועל כביש משובש מתקשה הרכב לספק נוחות גבוהה. צריכת הדלק של המכונית עמדה בימי המבחן על 14 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן.

כבר לא רק עם שנתיים אחריות
סיאט ארונה נכנס לקטגוריית הג'יפונים הקטנים הצומחת ורוויית מתחרים, שם מחכים לה לא מעט מתחרים מודרניים. לזכותה: תא נוסעים מרווח ושימושי מהמקובל, אבזור עשיר כסטנדרט, בטיחות מרשימה ומנוע קטן אך חזק וחסכוני בדלק. בסעיף החובה: היא לא ממש גבוהה ועל כניסה לשטח תצטרכו לוותר ככל הנראה. במחיר של 110 אלף שקל לדגם הבסיסי הנבחן כאן או 116 אלף שקל לגרסת ה-FR הספורטיבית בעלת העיצוב המפתה יותר ועם חבילת אבזור עוד יותר עשירה, מדובר כאן ללא ספק באחת העסקאות המשתלמות ביותר כיום בשוק הג'יפונים, כאשר במסגרת השקת הדגם מעניק היבואן חבילת עיצוב דו-גוונית למרכב בשווי 2,500 שקל במתנה ואופציה של שדרוג האחריות ל-3 שנים תמורת כ-1,000 שקלים בלבד.
בעד: מרווחת, מאובזרת, חסכונית, בטיחותית נגד: יכולת שטח, גובה לסיכום: תמורה גבוהה לכסף