סיאט לאון מבחן דרכים

משפחת הליאון מוצעת כיום במחירים אטרקטיבים ביותר והמכירות מדברות בעד עצמן . יצאנו לשטח להתרשם עם דגם ה 1.8 ליטר וחזרנו מוקסמים. תראו כמה שמחיר נכון יכול לעשות פלאים לדגם שלא ממש מצליח . בסוף נובמבר 2010 , יצאה צ'מפיון מוטורס , יבואנית סיאט במהלך שיווקי חדש , בו הוצעו דגמי הליאון המשפחתיים במחירי מבצע הכוללים…

ששי כהן 05 במרץ, 2011

משפחת הליאון מוצעת כיום במחירים אטרקטיבים ביותר והמכירות מדברות בעד עצמן . יצאנו לשטח להתרשם עם דגם ה 1.8 ליטר וחזרנו מוקסמים.

תראו כמה שמחיר נכון יכול לעשות פלאים לדגם שלא ממש מצליח . בסוף נובמבר 2010 , יצאה צ'מפיון מוטורס , יבואנית סיאט במהלך שיווקי חדש , בו הוצעו דגמי הליאון המשפחתיים במחירי מבצע הכוללים הפחתת מחיר חדה של עד 20,000 ש"ח ובנוסף , מערכת מולטימדיה יוקרתית בשווי כמה אלפי שקלים . התוצאה לא איחרה לבוא וסיאט ליאון שהיה דגם יחסית נדיר על כבישי ארצינו , החל להימכר בכמויות גדולות הכוללות כמה מאות של מכוניות שעלו על הכביש בזמן קצר ביותר. מסתבר שמחיר נכון , גורם לעם ישראל לרכוש מכוניות גם אם הן אינן שייכות לרבי המכר ולא מזוהות עם הנפש הקולקטיבי המוטורי של הישראלי הממוצע.

סיאט לאון מבחן דרכים

סיאט לאון מבחן דרכים

למבחן הנ"ל התכוונו להגיע דווקא עם הדגם הבסיסי המצויד במנוע 1.2 ליטר טורבו TSI וגיר ידני ונהנה ממחיר מבצע נמוך למדי המעמיד אותו מול סגמנט הסופר מיני המאובזרות מבחינת המחיר… שינוי לא צפוי ברגע האחרון , מנע מהרכב להגיע אלינו ובמקומו העניקה לנו היבואנית את דגם ה 1.8 ליטר 160 כ"ס וגיר ידני , כמובן שלא יכולנו לסרב .
אדון לאון
משפחת הליאון עברה מהפכה בחצי שנה האחרונה בארץ , עת הוחלפו כל יחידות הכח הוותיקות במנועי טורבו TSI המשודכים לתיבות הילוכים ידניות בכל הנפחים וכן בדגם DSG אחד המוצע עם מנוע ה 1.8 ליטר לטובת חובבי האוטומט.
למרות שחלפו כבר יותר מחמש שנים מאז הוצג הדור החדש של הלאון , ממשיך עיצובה של הלאון להיות ספורטיבי ומודרני והכמויות הקטנות שלה יחסית על הכבישים , מעניקות לה עדיין ייחוד ותשומת לב של הרחוב ושייכות ללא ספק לקבוצת המשפחתיות היפות ביותר בארץ.

סיאט לאון מבחן דרכים

סיאט לאון מבחן דרכים

המראה החיצוני הספורטיבי והנאה כמעט ונעצר בכניסה לתא הנוסעים . כאן מורגש כבר גילה של המכונית והצורך להתחדש. סביבת הנהג אמנם נאה בסה"כ , אך לא פורצת גבולות ומסקרנת . החומרים עצמם איכותיים בד"כ והנדסת האנוש מצויינת . רכב המבחן לא  צוייד במערכת המולטימדיה השנויה במחלוקת ( עקב השבתת מספר מתגים מקוריים ) וטוב אולי שכך , אך למרות אבזור עשיר , הקונסולה המרכזית נראית מעט פשוטה וסימני הצמיג שמקשטים אותה נראים מצועצעים ולא לעניין. איכות ההרכבה גבוהה ביותר ורכב ההדגמה שכבר עבר יותר מ 40,000 ק"מ , כנראה חלקם בתנאים קשים , מפגין עמידות גבוהה ומרשימה ונותר שקט ללא רשרושים מיותרים .
האבזור עצמו עשיר ביותר וכולל כסטנדרט בכל הדגמים בקרת אקלים כפולת איזורים , מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבורי נגן חיצוני ו USB ו 8 רמקולים , בקרת שיוט , הגה מתכוונן לעומק ולגובה , דיבורית מקורית , מראות מחוממות ומתקפלות חשמלית, וחישוקי "16 קלים . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות , אך למכונית ארבעה כוכבים בריסוק . רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה : אקסלנס , כלל בנוסף גג נפתח חשמלי , חיישני חנייה קדמיים ואחוריים , מראה פנימית מתכהה וחיישני גשם ואורות  בעלות של 7,000 ש"ח – שבהחלט שווים את ההשקעה .

סיאט לאון מבחן דרכים

סיאט לאון מבחן דרכים

מכוניות שאנחנו בהחלט אוהבים : ידניות , חזקות ובעלות עיצוב ספורטיבי…
 
יחידת כח
אחד מיתרונות הלאון מתגלה מייד עם ההתנעה . מנוע ה 1.8 ליטר חרישי במיוחד ובסרק כמעט ואינו נשמע . כך גם לגבי הרעידות שכמעט ואינן קיימות ומנוטרלות יפה.  הספק המנוע 160 כ"ס ב 6,000 סל"ד והמומנט המרבי עומדת על 27.5 קג"מ ב 1,850 סל"ד . הביצועים הרשמיים מדברים על תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ומהירות מרבית של 221 קמ"ש . אם מוסיפים לעסקה גם את הגיר הידני 6 הילוכים , נשמע עסק מבטיח מאוד . אבל במציאות זה לא רק מבטיח  , אלה גם מקיים . אח… , כמה שהלאון הזאת כיפית לנהיגה . המנוע בעל פעולה חלקה ביותר והטורבו דואג לדחוף אותך קדימה באופן שגורם לך לנהוג עם המחט על גבי הסל"ד היותר גבוה בשעון וליהנות מהחלפות ההילוכים החלקות . שילוב המנוע והגיר מצוין ורק תלונה אחת נרשמה על חוסר ציודה של המכונית  במערכת ה-  HILL HOLDER , אשר תסייע לזינוק בעליה . אחיזת הכביש מצוינת והמידע שההגה מעביר מהכביש מדויק ולא משאיר מקום לספק . מי שאוהב נהיגה מהירה בכבישים מפותלים , ימצא בלאון עמיתה לשעשוע.
למרות האופי הספורטיבי , נוחות הנסיעה טובה בד"כ וספיגת המהמורות בעיר ומחוצה לה מעודנת למדי. המרווח לנוסעים טוב למדי והמושבים עצמם נוחים הן מלפנים והן מאחור , אם כי לא היינו מתנגדים לריפודי קטיפה נעימים יותר למגע .
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 11.8 ק"מ לליטר ,תוצאה מצוינת בהתחשב באופי הנהיגה . בנסיעה רגועה יותר מן הסתם , צפויה צריכת הדלק להיות טובה משמעותית .

סיאט לאון מבחן דרכים

סיאט לאון מבחן דרכים

סיכום
הפחחת המחירים האגרסיבית שביצע היבואן למשפחת הלאון , הפכה את כל הדגמים לתחרותיים מאוד ובעלי תמורה מצויינת לכסף . אם תחשבו על כך שבמחיר של סופרמיני כמו מאזדה 2 , אתם יכולים לרכוש את הלאון 1.2 ליטר אשר עולה עליה כמעט בכל היבט , מתגלה כאן עסקה שהסיבה היחידה שלכם להעדפת המאזדה , יכולה להיות רק החיבה לגיר אוט' . הציבור בישראל , למרות נטיותיו השמרניות ביסודן , עדיין יודע לזהות הזדמנויות טובות ולנצל אותם . בשנה האחרונה הוכיח שוק הרכב הישראלי שמכוניות מיני ידניות במחיר טוב , יכולות להימכר באלפים . לכן, אין שום סיבה שגם משפחתיות ידניות במחיר אטרקטיבי ( וזה המצב כעת במשפחת הלאון ) , לא ימכרו טוב. כל שנותר כעת ליבואן , הוא להפוך את המחיר הזמני לקבוע , ולהמשיך ליהנות ממכירות טובות . מערכת המולטימדיה שניתנה במתנה, ירדה אמנם כרגע מהפרק , אבל המחיר המצויין נותר כרגע ושווה לנצל אותו : 108,800 ש"ח ל 1.2 ליטר טורבו 105 כ"ס , 114,900 ש"ח לדגם ה 1.4 ליטר טורבו 125 כ"ס , 120,000 ש"ח לדגם ה 1.8 ליטר טורבו 160 כ"ס אותו בחנו כאן , ו -130,000 ש"ח מאוד אטרקטיבים גם לדגם ה 1.8 ליטר אוט' DSG .

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים