סיאט לאון קופרה – מבחן דרכים

סיאט לאון קופרה החדשה הפכה להיות מכונית הספורט הנמכרת ביותר בארץ בחודשים האחרונים, למרות תג מחיר לא זול שעומד על 218 אלף שקל. מה יש לה להציע מעבר לשם הלוהט " קופרה ". יצאנו לנהוג.

ששי כהן 04 בדצמ, 2015
סיאט לאון קופרה

לאחר שלוש שנים של היעדרות מהשוק, חזרה סיאט לאון קופרה לארץ עם דגם חדש, מנוע מסעיר, גיר אוטומטי ומרכב משפחתי. קבלת הפנים החמה שחיכתה לה בארץ, הפתיעה אנחנו משערים גם את אנשי היבואן, אשר מדווח על כ- 120 הזמנות שנרשמו עד כה לדגם, מתוכם כ-49 יחידות כבר עלו לכביש. לא רע בשביל פחות משלושה חודשי שיווק, ומרשים לא פחות כשמסתכלים גם על המחיר הבסיסי שעומד על 213,000 ש"ח לגרסת ה- 3 דלתות, או 218,000 ש"ח לגרסת ה- 5 דלתות השימושית והמבוקשת יותר.

סיאט לאון קופרה 2015

סיאט לאון קופרה 2015


בדגם היוצא היתה הלאון קופרה מן סוג של מכונית מירוץ לכביש, לפחות בכל הנוגע לעיצוב החיצוני הראוותני. הדור החדש של הקופרה, כבר נראה הרבה יותר סטנדרטי ומצטרף לחבורה של מכוניות הספורט בעלות העיצוב בסגנון " נמר בעור כבש ". בסה"כ מדובר במכונית נאה למדי כמו הלאון המשפחתית עליה היא מבוססת, בתוספת חישוקי "19 ספורטיביים, צמד אגזוזים קרביים, פגושים ספורטיבים יותר, גריל קדמי שונה, סט חצאיות וספויילר לחימום האווירה. גם במקרה שלה, מדובר במכונית שמסוגלת לשנע את המשפחה בחיי היום יום, ומרכב שימושי 5 דלתות בהחלט תורם לשימושיות ואף מציע מרווח נאה לארבעה מבוגרים + ילד, הודות למידות משפחתיות ממוצעות לקטגוריית רכבי ההאצ'בק, עם 4.26 מטר באורך, 1.82 מטר ברוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים של 262 ס"מ. מעבר לכך, נהנית הלאון קופרה מתא מטען בנפח 380 ליטר המספיק לשימושים רגילים של משפחה.
סיאט לאון קופרה - עיצוב משפחתי שאיננו מושך מבטים מיותרים

סיאט לאון קופרה – עיצוב משפחתי שאיננו מושך מבטים מיותרים


בתוך תא הנוסעים, מציעה הלאון קופרה את סביבת הנהג והנוסעים המוכרת של הלאון הרגילה, אך מתבלת אותם בתבליני ספורט הכרחיים כמו מושבי ספורט קדמיים, הגה ספורטיבי קטן ושמנמן מצופה עור נעים לאחיזה, דוושות ספורטיביות וריפודי תא נוסעים בגוונים כהים התורמים למראה הספורטיבי הנפוץ. בין השאר, תמצאו גם כל מיני כיתובי CUPRA ברכב ובלילה תאורת אווירה ייחודית תעטוף את תא הנוסעים. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג לאחור, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע "5.8 צבעוני, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, דיבורית BT, מצלמת רוורס, מושבים בעלי ריפוד משולב בד ועור, חישוקי "19 קלים וספורטיביים, תאורת LED קדמית ואחורית ועוד.
סיאט לאון קופרה 2015- תא נוסעים מאובזר בעל סממנים ספורטיביים

סיאט לאון קופרה 2015- תא נוסעים מאובזר בעל סממנים ספורטיביים


אבל עד כאן מדובר היה בתיאור שיכול להתאים כמו כפפה לדגם ה- FR הניחן ברמת גימור ספורטיבית. במקרה של הלאון קופרה את הדובדבן האמיתי תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם תפגשו מנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 280 כ"ס ב-5,600 סל"ד, ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ ב- 1,700 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. על הכביש מדובר בחיית טרף אמיתית, המספקת תאוצה של 5.8 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלת מחשב, וכח זמין בכל רגע ובכל סל"ד, המאפשר לכם להאיץ את המכונית הזאת בקצב מדהים. לרכב מערכת מצבי נסיעה ( נוחות, ספורט, קופרה והתאמה אישית ) המאפשרת לכם להתאים את אופי הרכב לסוג הנסיעה, כאשר בחירה בין המצבים משנה את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים, ההגה, המתלים והצליל, והופכת את הרכב ממכונית משפחתית ספורטיבית ( מצב Comfirt ) לחיית מסלול עצבנית ( מצב CUPRA ).
סיאט לאון קופרה - תמורה גבוהה לכסף

סיאט לאון קופרה – תמורה גבוהה לכסף


בשונה מכל מיני מכוניות ספורט המצוידות בגיר ידני ובחלק מהמקרים הנהג צריך לעבוד קשה כדי לבחור את ההילוך הנכון כדי לנצל באופן מירבי את ביצועי המנוע, במקרה של הקופרה החדשה, התיבה האוטומטית תדאג לנושא באופן משביע רצון, ואם תתעקשו תוכלו להשתמש בפדאלים מאחורי ההגה לבחירת ההילוך הנכון לדעתכם. בכל הנוגע לנוחות הנסיעה, המתלים הם לא סתם קשיחים, אלא קשיחים מאוד על-מנת לספק את אחיזת הכביש הגבוהה הנדרשת מרכב מהסוג הנ"ל, אך מעבר בתוכנית הנהיגה למצב " Comfort " ישפר את הנוחות באופן שהופך אותה לסבירה למדי בחיי היום יום. במהלך ימי המבחן נקלענו בטעות למגרש הדרכה מתקדמת באיזור השפלה, שם יכלנו לעמוד מעט על יכולותיה של המכונית במיני מסלול, וגילינ ו שהקופרה הזאת מספקת שפע של הנאה גם במגרש המשחקים הצנוע.
סיאט לאון קופרה - מכונת נהיגה משובחת

סיאט לאון קופרה – מכונת נהיגה משובחת


כשחוזרים שוב לשורת המחיר: החל מ- 213,000 ש"ח, אמנם לא מדובר כאן ברכב ספורטיבי עממי שנגיש לכולם, אולם ביחס למתחרות המציעות ביצועים דומים, מדובר כאן בסוג של מציאה. סיאט לאון קופרה היא במידה מסוימת אחות תאומה ( אבל לא זהה ) לפולקסווגן גולף R החייתית, אך במקרה של הסיאט תשאירו עודף של בערך 80,000 שקל בחשבון הבנק שלכם, וזאת אחת הסיבות העיקריות לפתיחה המוצלחת של הקופרה בארץ ולמכירות המצוינות עד כה. אם חשקה נפשכם במכונית ספורטיבית אמיתית המסוגלת לספק שפע של הנאה בנהיגה מענגת בזמנכם הפנוי, לצד שימושיות טובה למשפחה תוך כדי וויתור סביר בתחום הנוחות בחיי היום יום, טוב תעשו אם תקחו את הלאון קופרה הזאת בחשבון. וזה עוד לפני שהגענו לנושא תצרוכת הדלק שהפתיעה גם לטובה ועמדה על 10 ק"מ לליטר בנהיגה שלא ממש נעשתה לפי חוקי החיסכון בדלק.