סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

יבואנית סיטרואן מנסה לשחזר את הצלחת ה C4 פיקאסו עם האח הקטן המצויד בגיר ידני ומחיר מפתה . יצאנו לבדוק. מי היה מאמין שתוך שנה אחת בלבד , ישתנה כ"כ שוק הרכב הישראלי ויהיה פתוח למכוניות שלא עונות להגדרת ה 1.6 ליטר אוטומט עם מבנה סדאן. הצלחת הסוזוקי אלטו הידנית , עם קרוב ל 4,000…

ששי כהן 15 בפבר, 2011

יבואנית סיטרואן מנסה לשחזר את הצלחת ה C4 פיקאסו עם האח הקטן המצויד בגיר ידני ומחיר מפתה . יצאנו לבדוק.

מי היה מאמין שתוך שנה אחת בלבד , ישתנה כ"כ שוק הרכב הישראלי ויהיה פתוח למכוניות שלא עונות להגדרת ה 1.6 ליטר אוטומט עם מבנה סדאן. הצלחת הסוזוקי אלטו הידנית , עם קרוב ל 4,000 מכוניות שנמכרו בישראל תוך שנה וקצת , דחפה את מרבית היבואנים להביא לארץ מכוניות חדשות וידניות שספק אם לפני שנה , מישהו היה מסכים לרכוש אותם . כזאת היא הסיטרואן C3 פיקאסו , מיקרו וואן חביב אשר הגיע לארץ לפני חצי שנה עם מנועי בנזין ודיזל ומצוייד בתיבה ידנית בלבד .

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

אני יפה ?
ה C3 פיקאסו בעל עיצוב קופסתי ומקורי הנהנה מממד אורך מקובל למכוניות הסופרמיני עם 4.08 מטר תוך כדי שהוא מנצל את מימד הגובה ( 1.62 מטר ) על מנת להעניק לנוסעיו מרווח פנים מקסימלי תוך שמירה על מימדים חיצוניים קומפקטים המקלים על התנועה העירונית . עיצובו המקורי משתייך לזן המכוניות שאו שאתם מתחברים למראה שלהם , או שלא . בעיני הוא בהחלט מצא חן כשם שאני מתחבר גם לעיצוב של מתחריו :   קיה סול וסקודה רומסטר הסובלות גם הן ממעריצים ושונאים גם יחד בכל הקשור לעיצוב. בכל מקרה, היא מסובבת ראשים ועדיין מעניינת מאוד למראה .

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים , ממחישה את המרחב הצפוי ממיקרו-וואנים . תנוחת הישיבה גבוהה , הראות לכל הכיוונים טובה וההרגשה הכללית היא של נסיעה במיניוואן קומפקטי אוורירי . עיצוב לוח השעונים כבר פחות מקורי מהעיצוב החיצוני , ובדומה לאחיו הגדול , גם כאן לוח השעונים ממוקם במרכז ונהנה מ 2 מסכים דיגיטלים , המספקים שפע של מידע . יש לציין שאיכות המסכים גבוהה ובכל מצב תאורה ובכל זווית שהשמש היכתה , לא נתקלתי בבעייה של השתקפויות על המסכים אשר מקשות על קריאת המידע. איכות החומרים גבוהה , הנדסת האנוש בד"כ טובה וכך גם תפעול רוב המתגים . נקודת תורפה אחת נמצאת בחלל בין 2 המושבים הקדמיים , הנמוך מאוד לעומת צמד המושבים ולמרות שמצויד ב 2 מחזיקי כוסות ו תאים שונים , הגישה אליהם מסורבלת ולא נוחה .
המושבים עצמם נוחים מאוד וגם נעימים למדי למגע עם ריפוד קטיפה וללא ניסיון לחסוך . המרווח לנוסעים הם מלפנים והן מאחור מצויין , והמושבים האחוריים נעים על פני מסילות קדימה ואחורה על מנת להעניק יותר מרווח לנוסעים או להגדיל דווקא את נפח תא המטען שנע  בין 385 ליטר במצב המינימאלי ועד 1,506 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים לרצפה שטוחה ושימושית .

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

ה C3 פיקאסו משווק בארץ ברמת גימור אחת הכוללת : מזגן מכאני , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני , מראות צד מתקפלות חשמלית , בקרת שיוט , מגביל מהירות , מחשב דרך ו 4 חלונות חשמל . האבזור הבטיחותי קצת מאכזב עם 4 כריות אוויר בלבד, בקרת יציבות ו ABS ולמכונית ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מתחת למכסה המנוע
גם כאן , ממשיך הפיקאסו הקטן להיות שונה מהמקובל . המכונית משווקת בארץ עם מנועי בנזין ודיזל עם תיבה ידנית בלבד. אנחנו לקחנו את גרסת הבנזין המצוידת במנוע 1.4 ליטר בעל הספק של 95 כ"ס ב 6,000 סל"ד , המשודך לתיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים . הביצועים סבירים עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 12.2 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 178 קמ"ש . בפועל , היא מרגישה זריזה למדי בשימוש עירוני והשימוש בתיבת ההילוכים הידנית אפילו מהנה ומכניס עניין לנהיגה , למרות שתפעולו אינו חלק כחמאה ורחוק מלהיות טוב . מחוץ לעיר המצב קצת פחות טוב עם חוסר בכח זמין לעקיפות מהירות ושאון המנוע חודר לתא הנוסעים מהר מהצפוי ככל שעולה המהירות. למעשה מעל 100 קמ"ש מורגש כבר חוסר בהילוך נוסף אשר היה מפחית את רעש המנוע ומעדן את הנסיעה. יחידת כח מעט חזקה יותר וגיר קצת יותר ידידותי , היו יכולים להפוך את המכונית למשפחתית מהוקצעת ונעימה יותר .
נוחות הנסיעה טובה למדי ברוב תנאי הדרך ולמרות שאינה טובה כמתבקש מרכבי סיטרואן , בהחלט לא נופלת ממרבית המשפחתיות הנפוצות .פעולת המיתלים מצליחה לטפל במרבית המפגעים שיש בכביש ומעניקה נוחות של משפחתית ולא של טנדרון.  צריכת דלק במהלך המבחן הפתיעה לטובה עם 13.5 ק"מ לליטר בממוצע , בתנאים מבחן שלא ממש סימפטים לחיסכון בדלק. בנסיעה רגילה תעניק המכונית תוצאות טובות יותר , נתון שאין לזלזל בו בימים בהם מחיר הדלק הגבוה הפך לנושא כאוב . גם פליטת ה CO2 נמוכה יחסית עם 149 גרם לק"מ ולמכונית דרגה 4 במדד הזיהום .

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

סיטרואן C3 פיקאסו מבחן דרכים

 

 

 

עוד ממבחני דרכים